LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belastingdienst blijft ouderen korten

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
cosmas

Belastingdienst blijft ouderen korten

Ongelezen bericht door cosmas »

klacht,

wij ouderen worden steeds maar weer gekort, eerst de pensioenfondsen,waar wij al 10 jaar hetzelfde krijgen en er geen indicatie word gegeven
terwijl alles maar duurder word ,nu weer een nieuwe regeling bij de belasting waardoor wij 384 euro moeten inleveren ,terwijl we dezelfde inkomsten
hebben ,kan toch zo niet doorgaan

Moneyman

Re: Belastingdienst blijft ouderen korten

Ongelezen bericht door Moneyman »

Indicatie of indexatie?

Je klaagt over de belastingdienst, maar die voert slechts uit. Als je wilt klagen, doe het dan tegen de politiek. Die zijn verantwoordelijk.

Verder geef je totaal geen informatie over het hoe en waarom van die korting, dus inhoudelijke reacties en adviezen krijg je zo ook niet.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

cosmas schreef:klacht,

wij ouderen worden steeds maar weer gekort, eerst de pensioenfondsen,waar wij al 10 jaar hetzelfde krijgen en er geen indicatie word gegeven
terwijl alles maar duurder word ,nu weer een nieuwe regeling bij de belasting waardoor wij 384 euro moeten inleveren ,terwijl we dezelfde inkomsten
Protesteren bij de belastingdienst heeft geen zin. Probeer het eens bij de politiek want zij stellen de regels vast, die de belastingdienst moet uitvoeren.
En of U het nu leuk vind of niet het blijft inderdaad zo doorgaan. Ik kan me nog een tijd herinneren dat ik met 40 dienstjaren met pensioen zou gaan, dat ik me geen zorgen hoefde te maken over eigen bijdrage en eigen risico bij het ziekenfonds enz enz. Maar dat zijn herinneringen. En vast blijven zitten in herinneringen heeft geen zin. Je leeft nu en zal er nu wat van moeten maken. En niemand weet hoe het er over 10 jaar uitziet. De kreet sparen voor later is dan ook niet op mij van toepassing. Ik heb gespaard zodat mijn kinderen kunnen studeren (ook als alle regelingen weg zouden vallen) en ik zou mijn hypotheek ook zonder renteaftrek gewoon kunnen betalen. En verder ben ik met niets begonnen op deze aarde en zo hoop ik ook te eindigen.

Wel erg filosofisch voor de vrijdagmiddag :shock: :mrgreen:

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Jullie, de rijkste groep van de samenleving, moeten ook belasting betalen. Net als iedereen, terwijl de rest van ons jullie financiert. Wat is daar dan mis mee, dat de rijksten ook wat moeten inleveren?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

cosmas schreef:wij ouderen worden steeds maar weer gekort, eerst de pensioenfondsen,
Ik heb straks niet eens een pensioen, alleen AOW. En degenen van mijn generatie die straks nog wel een pensioen hebben, zullen straks merken dat ze vele malen meer aan premie betaald hebben dan dat ze ooit aan pensioen zullen krijgen.

Dan hebben velen van de generatie voor mij indertijd een premie-A woning gekocht: die is grotendeels door de overheid gefinancierd en afbetaald, dus degenen die ervan geprofiteerd hebben, hebben nauwelijks nog woonkosten. Iets dat voor mij niet weg is gelegd. Ook niet als ik straks 65+ ben.

Ondertussen worden mijn mogelijkheden om belasting af te trekken steeds minder, en de compensatie die er is wordt ook ieder jaar minder tot er niks meer is.
Laatst gewijzigd door Radar op 09 apr 2017 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door Moderator. Reden: offtopic

witte angora

Ik heb ruim 20 jaar gewerkt; helaas alleen via uitzendburo's omdat vaste banen er niet in zaten. De generatie voor mij met hun vaste banen en hun pensioenregelingen vonden dat niet zo nodig. Met als gevolg een paar kleine pensioentjes die al afgekocht zijn omdat bedragen van een paar euro per jaar of per maand straks natuurlijk niet opschieten. En een hoop baantjes die te kort waren om ook maar iets aan pensioen op te bouwen. Dus zo hoog blaas ik ook weer niet van de toren als het gaat om pensioenrechten.

Het werk dat ik nu doe is vrijwilligerswerk. Omdat ik van mening ben dat ik best wel iets terug mag doen voor mijn Wao, voor zover het mogelijk is. Doe er goed werk mee; velen met een kleinere beurs hebben er profijt van. Dus indirect werk ik voor mijn centen, ik lever er een prestatie voor. Maar dat levert natuurlijk ook geen pensioen op.
Laatst gewijzigd door Radar op 10 apr 2017 00:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door Moderator. Reden: verwijderde quotes

lijfrente

Ongelezen bericht door lijfrente »

Vrijwilligerswerk in een Kringloopwinkel doen vele, kijk dan maar hoe dit werk uit ziet.
Om dan de AOW ers af te kraken vind ik schandelijk, want deze zoals van Witte Angora bestempelde "Rijke Groep" heeft wel jaren gewerkt met pensions opbouw, maar worden nu steeds gekort.
Laatst gewijzigd door Radar op 10 apr 2017 00:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door Moderator. Reden: offtopic, verwijderde quotes

harkja
Contacteer:

Ongelezen bericht door harkja »

Weet iemand hoeveel ouderen alleen maar AOW krijgen en hoe die zich staande kunnen houden ? Ook al krijgen ze zorg- en huurtoeslag. Velen zijn chronisch ziek en betalen hun vakantiegeld voor het eigen risico etc. dat is echt pas nagelbijten toch :mrgreen:

wilhelmima1

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Ik ben van de generatie die voor alles de volle mep heeft betaald maar nergens meer aanspraak op kan maken omdat ik net weer te jong was om er gebruik van te kunnen/mogen maken.
Ervaar dit als erg vervelend, kan wel gaan miepen maar niets of niemand heeft of doet er wat aan.
Dus het is doorgaan en doorbijten.

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Offtopic bijdragen door Moderator verwijderd. Graag ontopic blijven, anders gaat de Moderator over tot sluiting van het onderwerp.

fisbel

Ongelezen bericht door fisbel »

Ik kan maar 1 regeling bedenken waardoor u € 384 belastingnadeel hebt. Dat is de afschaffing van de ouderentoeslag.
AOW-ers met een laag inkomen bijvoorbeeld alleen AOW en een klein pensioen kwamen in aanmerking voor de ouderentoeslag. Deze toeslag is m.i.v. belastingjaar 2016 afgeschaft. Zo kon het vermogen tot bijna € 100.000 helemaal vrijgesteld zijn van Box 3 belasting. En kon er, ook bij dit vermogen, recht op huurtoeslag zijn. Zo heb ik een echtpaar gekend die de eigen woning met overwaarde verkocht. Er kwam € 80.000 op de (spaar)rekening. Het echtpaar ging in een huurwoning wonen en er was recht op de maximale huurtoeslag. Vanaf 2016 zou er voor dit echtpaar echter geen recht meer zijn op huurtoeslag. Het vermogen is immers hoger dan € 48.874 (fiscaal partners)

ALS het vermogen (spaargeld e.d.) boven de gewone vrijstelling uitkwam was er voor deze groep de ouderentoeslag. Circa € 14000 c.q. € 28.000 vermogen was vanwege het lage inkomen Box 1 niet belast. Schade maximaal € 336 per persoon per jaar. Voor fiscaal partners kan het fiscaal nadeel dus hoger uitkomen.

N.B: deze reactie kan vergeten worden, als het fiscaal nadeel andere oorzaken heeft.
Lees
hier hier over de ouderentoeslag

witte angora

Kortom: ALS dit het geval is, dan is het jammer voor TS, maar: de bedoeling is dat alles voor iedereen gelijk wordt getrokken. Vind ik ook wel terecht, zeker in dit geval. Dat er voor AOW-ers andere tarieven voor de inkomstenbelasting geldt vind ik niet zo'n probleem; ouderen hebben vaak ook hogere medische kosten. Maar als het om vermogen gaat? Ik zie geen enkele reden voor extra voordeeltjes.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Het bedrijf waar ik werk kon nét het hoofd boven water houden door de crisis, we gaan dit jaar voor het eerst sinds 2008 een trend krijgen die hoger is dan de inflatie vermoedelijk. Ik als werkende van nu 42, ben in de bloei van mijn carrière, waar ik het fundament van mijn pensioen had moeten kunnen leggen, vér achteruit gezet. En bij de veroorzakers van die crisis, zaten verdacht veel mensen (mannen) met grijs haar, die hun schaapjes allang zelf op het droge hadden, en met een kleine foei de dans verder ontsprongen zijn. Daaruit concludeer ik dat de grootste schuldenaars zitten in de babyboom generatie, dus sorry, ik kan niet zo bijster veel begrip op brengen, en vind het wel terecht dat ook mensen met een pensioen meedelen in de ellende.

Gesloten