De belastingdienst doet namelijk niets met de jaaropgave en het formulier wat u moet invullen voor de definitieve berekening!!!!!
Heb vorige week de definitieve berekening ontvangen belastingdienst voor de kinderopvangtoeslag.
Volgens de belastingdienst klopte alles en was het eindsaldo nihil.
Dus NIET!
Het eindsaldo kon naar mijn mening niet nihil zijn ik zou nog geld moeten ontvangen de redenen:
- Mijn Verzamelinkomen was lager dan van te voren was ingeschat
- Het aantal uren dat de kinderen naar de opvang zijn geweest was hoger dan van te voren ingeschat.
- Mijn jongste kind is in 2009 geboren en ging niet een heel jaar naar de opvang.
Heb vervolgens gebeld met de belastingtelefoon, verhaal uitgelegd, conclusie van de beste man aan de telefoon:
Net telefoontje gehad van iemand van de belastingdienst welke soms moeilijk te volgen was omdat ze gebrekkig Nederlands sprak:U heeft waarschijnlijk gelijk de definitieve berekening is gemaakt op basis van uw laats doorgegeven wijziging. Niet op basis van de jaaropgave van de kinderopvang en het ingevulde formulier. Wij maken een melding aan en u wordt binnen 5 werkdagen teruggebeld nadat wij het uitgezocht hebben.
Aan allen die ook een soortgelijke situatie hebben (iedereen) reken alles goed na, wat bijna onmogelijk is. Aangezien er is geen programma om zelf simpel en makkelijk je definitieve te berekening te maken wanneer je ook maar iets afwijkt.Belastingdienst:
Meneer u moet bezwaar indienen. Wij hebben uw definitieve berekening gemaakt op basis van de door u laatste opgegeven wijziging niet op basis van de door u ingestuurde jaaropgave en het ingevulde formulier.
Mijn antwoord hierop was:
U heeft de gegevens toch, ik heb alles netjes opgestuurd waarom gebruikt u deze niet. Pas het aan.
Belastingdienst:
Wij gebruiken deze gegevens niet altijd. Alleen soms. De berekening is defintief u moet bezwaar indienen.
Dus niet leuker en zeker niet makkelijker!