LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] belastingdienst

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
jaesko

belastingdienst

Ongelezen bericht door jaesko »

Ik ontving in augustus 2009 een voorlopige aanslag 2009. Ik had €44 ontvangen, en dit werd opnieuw vastgesteld op € 0,00. Verder niets vermeld, ik kon niet herleiden waar dit over ging. Nu ontvang ik een betalingsherinnering (dd 26-09-09) van € 11,00. Ik heb gebeld met de belastingdienst en het schijnt te gaan over een vervallen kindertoeslag die nu inkomensafhankelijk is geworden. De €11,00 is een bedrag in termijnen. Ik mag er ook voor kiezen om de
€ 44,00 in 1 x te betalen. Dit hoor ik allemaal omdat ik nu bel. In de brief ontbreekt alle uitleg. De belastingdienst wordt volgens de dame aan de telefoon platgebeld hierover. Ik vraag om een herziene brief, zodat ik weet waarom ik iets terug moet betalen. Nee, dat kan niet. Ook wil ze niet mijn klacht telefonisch aannemen hierover. Ik zal nu een klacht schriftelijk indienen. Het gaat hier dus om heel veel mensen die deze aanslag terug moeten betalen, maar waarover niet juist wordt gecommuniceerd. Ik vind het schandalig dat je alleen telefonisch uitleg kunt krijgen waarom dit is. De consument heeft toch recht op een juiste brief voordat je terugbetaalt?

stofzuigertje

Re: belastingdienst

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

U kreeg vermoedelijk een verlopige terug gave op basis van de door U ingevulde gegevens .

Nu de definitieve komt is dit wat Uwerkelijk moet betalen.

Als zij of U fouten vinden mogen die gecorrigeerd worden en komt er nogmaals een rekening met acceptgiro..

Dus het kan erg lang duren voor U dit jaar kunt afsluiten.

krieties

Re: belastingdienst

Ongelezen bericht door krieties »

Dit is hetzelfde "probleem" als de vraag van anne-ruth op 29-9, genaamd: kindertoeslag 2008. Zie de antwoorden aldaar. Kinderkorting is vervallen, nu ink.afh. kindertoeslag.

Gesloten