LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belastingen gaan te ver!

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.

Belastingingen lopen de spuigaten uit!

Helemaal mee eens.
33
79%
Mee eens.
4
10%
Weet niet, Geen mening.
0
Geen stemmen
Oneens
2
5%
Helemaal mee oneens
3
7%
 
Totaal aantal stemmen: 42

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Belastingen gaan te ver!

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

Belastingen zijn al erg hoog daarnaast komen er steeds meer nieuwe belastingwetten bij.
Vinden wij dat de belasting te ver gaat?

Eens zien wat u als belastingbetalers hiervan vinden.
Geef gerust je mening wat jij ervan denkt.

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: Belastingen gaan te ver!

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

het lijkt wel alsof er ook maar iets goedkoper dreigt te worden, zo als gas en licht, dat ze meteen klaar staan met verhogen van de belasting!
Oeps, is ook zo!
Mensen roken minder, wap belasting omhoog!
De belasting op benzine rijst de pan uit, waar is dat tijdelijke kwartje van Kok? Zit er nog altijd op!

Nu gaan verkondigen dat gas aan het schaars worden is, let op mijn woorden, word ook fors duurder de komende tijd!

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Belastingen gaan te ver!

Ongelezen bericht door WillemV »

kaarsje69 schreef:het lijkt wel alsof er ook maar iets goedkoper dreigt te worden, zo als gas en licht, dat ze meteen klaar staan met verhogen van de belasting!
Oeps, is ook zo!
Huh? Wat is dat nu weer voor onzin. Inderdaad zijn 'de gas en licht' prijzen onlangs omlaag gegaan. Maar de belastingen zijn zeker niet gestegen. :roll: Wat een flauwekul zeg. Probeer eerst eens na te denken voordat je hier wat post...

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: Belastingen gaan te ver!

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

De nieuwe energiebelasting tarieven zijn bekend. Deze gaan met ongeveer 3% procent omhoog. Goed nieuws voor mensen met aansluitingen zonder verblijfsfunctie (bv garageboxen), want daar wordt een heffingskorting geïntroduceerd.

http://www.nujij.nl/energiebelasting-20 ... og.7494250.

Wist je dit nog niet?
Tja op de hoogte blijven is best moeilijk hoor!

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Belastingen gaan te ver!

Ongelezen bericht door WillemV »

kaarsje69 schreef:Tja op de hoogte blijven is best moeilijk hoor!
Tja. Dat betekent niet dat nu tevens de belasting tarieven gestegen zijn. Dat is wat jij beweerde. Ik heb niet voor niets de essentie van dat vorige bericht van jou vet aangehaald. Wat een ondoordachte onzin profileer jij hier zeg.

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Belastingen gaan te ver!

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

Hier enkele belastingen die algemeen bekent zijn.
Vul de lijst gerust aan, echter zal hier nooit een einde aan komen, omdat er elke keer nieuwe bijkomen.
Gelukkig betalen we nog net geen adem belasting pfffff :wink:

Onroerendezaakbelasting
Belasting van roerende woon- en bedrijfsruimten
Baatbelasting
Forensenbelasting
Toeristenbelasting
Parkeerbelasting
Hondenbelasting
Reclamebelasting
Precariobelasting
Rioolrechten
Reinigingsheffingen
Leges
Inkomstenbelasting
Loonbelasting
Premies volksverzekeringen
Dividendbelasting
Vennootschapsbelasting
Accijns- en verbruiksbelastingen
Successierecht schenking en overgang
Provinciale opcenten
Ingezetenen omslag
BTW
BPM
Motorrijtuigenbelastingen
Belastingen van rechtsverkeer
Overdrachtsbelasting
Assurantiebelasting
Kapitaalbelasting
Belastingen van rechtsverkeer (overige)
Grondwaterbelasting
Belasting op leidingwater
Afvalstoffenheffing
Brandstofbelastingen
Energiebelasting
Vliegbelasting
Verpakkingsbelasting
Millieubelastingen (overige)
Belastingen bij invoer

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Belastingen gaan te ver!

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

WillemV schreef:
kaarsje69 schreef:Tja op de hoogte blijven is best moeilijk hoor!
Tja. Dat betekent niet dat nu tevens de belasting tarieven gestegen zijn. Dat is wat jij beweerde. Ik heb niet voor niets de essentie van dat vorige bericht van jou vet aangehaald. Wat een ondoordachte onzin profileer jij hier zeg.

DEN HAAG - De energieprijs gaat volgend jaar gemiddeld 30 euro op jaarbasis naar beneden, maar de consument houdt daar netto maar een tientje van over, omdat de energiebelasting per januari 2010 omhoog gaat. Dat stelt de vergelijkingssite Energieprijzen.nl op basis van eigen onderzoek.


Vrijwel alle leveranciers verlagen de prijs volgend jaar met 30 euro. Een gemiddeld gezin gaat volgens de site 19 euro meer belasting betalen.

Overstappen naar een prijsvechter op energiegebied kan mensen 350 euro ,,switchvoordeel'' opleveren. Dat voordeel bestaat volgens Arjin van As van de vergelijkingssite vaak uit instapbonussen en eenmalige kortingen die na het eerste contractjaar komen te vervallen. ,,Wie na dat jaar bij een prijsvechter blijft hangen, ziet zijn voordeel vervliegen naar enkele tientjes per jaar ten opzichte van de traditionele regioleverancier

witte angora
Berichten: 30812
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Belastingen gaan te ver!

Ongelezen bericht door witte angora »

Heb gisteren van Dong de nieuwe energietarieven van 2010 ontvangen:

Elektra was 0.0999 euro per kWh, wordt 0,0849, dus 0,015 goedkoper maar...
de eniergiebelasting gaat omhoog van 0,1291 naar 0,1326, oftewel 0,0035 hoger per kWh.

Gas was voor regio 1: 0,3232 euro per m3, wordt 0,3167 dus een verlaging van 0,0065 euro.
de energiebelasting gaat omhoog van 0,1880 naar 0,1939 per m3, oftewel 0.0059 per m3.

Wellicht ten overvloede, maar omdat daar ook al een discussie over geweest is: de energiebelastingprijzen die Dong hanteert zijn exact de bedragen die de overheid incasseert.

Ieder mag voor zichzelf conclusies trekken of de overheid de verlaging van de gas en elektra prijzen inpikt ja of nee.

witte angora
Berichten: 30812
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Belastingen gaan te ver!

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik heb niks gehoord dat de energiebelasting überhaupt verhoogd zou worden, kreeg dit gisteren op mijn bord. Maar dat de verhoging van belasting vermindert, in welk geval dan ook, daar heb ik eigenlijk niet zo heel veel vertrouwen meer in.

De heffingskorting blijft in 2010 trouwens onveranderd 379,19 euro.

Maar ik zei ook niet voor niks dat ieder zelf zijn conclusie mag trekken of niet?

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: Belastingen gaan te ver!

Ongelezen bericht door elmo43 »

Het heeft volgens mij vorige week in de krant gestaan, exacte datum weet ik niet meer.
Maar ook ik had het gelezen, de energie zou omlaag gaan dit jaar, maar het kabinet besloot daarop de energiebelasting daarom maar te gaan verhogen.
En zoals ik het las, lees ik ja zeg kom es effe dan houden mensen meer geld over per jaar daar moet wat aan gedaan worden. Want dat kan niet hoor de mensen moeten ng meer geld afgetroffeld worden, hahahahaha zien ze toch niet dat ze er uiteindelijk nisk op voorruit anan.
Want de burgers pikken toch alles, ze gillen en roepen wel even ja lekker volgende melkkoe, maar wij in het kabinet doen het lekker toch. Misschien kunne we gelijk even checken wat we nog meer kunnen verzinnen, om nog wat meer geld binnen te halen.
Want immers de staatsschuld moeten we bij de burgers terughalen, ook dit snappen de burgers toch niet dat wij het geld al via de belasting aan ons laten terug betalen.
En dan kunnen wij weer iets leuks bekijken waar we dat geld aan gaan besteden.
Wellicht projectje ministers extra salaris, maar dan moet we dat wel zo verkopen dat de burgers dat niet zien natuurlijk. Of voor onze pleziertjes en uitjes, daar hebben we ook nog wat geld voor nodig. etc etc etc.

Maar dit is puur mijn mening. :mrgreen:

Powergummetje
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 jan 2010 19:46

Re: Belastingen gaan te ver!

Ongelezen bericht door Powergummetje »

Belastingdienst is echt way over the line,.....

Vul netjes de aangiftes digitaal in.
Zie dat mijn zoon een eigen bijdrage moet betalen over het bedrag wat hij met een krantenwijk bij elkaar sprokkelt.
Toch €150,- euro. (= 4 weken kranten lopen)

Ik onderteken de aangifte en verstuur deze.

Exact 3 dagen later ligt er een blauwe enveloppe op de deurmat met daarin een acceptgiro dat de eigen bijdrage over gemaakt moet worden.

De voorlopige teruggave laat wel op zich wachten tot medio Mei/Juni.
Ontvangen willen ze supersnel, maar als ze zelf uit moeten betalen dan kun je er maanden op wachten.

Ja ja,....


Het is gewoon van de gekke zoals ze ons hier uit lopen te knijpen
Ik heb een leuk bedrag gespaard, van mijn salaris maakte ik elke maand 200 euro over naar een spaarrekening, dat is geld waar al belasting over is geheven, het is nu opgelopen tot een leuk bedrag en nu werd ik aangeslagen voor vermogensbelasting, .....tssssss
Ik heb bezwaar ingediend, maar ja,....geen kans.
Ze heffen doodleuk belasting over belasting.

Kijk eens naar de kilometerheffing,.... denkt nederland nu echt dat we goedkoper uit zouden zijn ?
BPM en motorrijtuigenbelasting komen te vervallen, maar eerst moet het gat wat ontstaat bij de overgang verhaald op de eigenaren, want de BPM en MRB wordt geleidelijk afgevoerd en de kilometerprijs omhoog.

En dan het kwartje van Kok ?
We betalen deze nu al zo lang en hebben daarmee zo'n gigantisch gat gedicht,...
Tel maar na, er wordt per dag maar zo 100.000 liter brandstof getankt x 11ct.
Dan de brandstofprijzen.
We betalen de literprijs, accijns, btw.

HALLOOOOOOO, we betalen BTW over accijns !!!!!!!!!

Dan het volgende
Een kameraad heeft een eigen bedrijfje in de grensstreek
Tankt daar met zijn bedrijfswagen de tank vol en meteen 2 jerrycans van 25ltr. voor de heftruck.
Wordt hij aangehouden door de douane en krijgt hij een boete voor vervoer gevaarlijke stoffen want je mag maximaal 5 liter reservebrandstof in een voertuig hebben en achteraf kreeg hij nog eens een blauwe enveloppe voor een economisch delict met een boete van €1500,-

Hij is meteen daarna verhuisd naar Duitsland en leeft daar nu een stuk beter en nu ben ik zelf ook op zoek naar een woning in Duitsland.
Ik ben de graaigrage en zakkenvullende regering hier in Nederland beu,... en de 20km die ik verder moet rijden naar m'n werk kan ik wel mee leven.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Belastingen gaan te ver!

Ongelezen bericht door kweenie »

Nou, dan donder je toch gewoon op? Geen probleem. Heb je ook geen last meer van hypotheekrenteaftrek en zulk soort vervelende regelingen.

En EagleOne2002, de successierechten zijn inmiddels vervangen door erfbelasting. Deze is trouwens lager dan de oude successierechten. Dus dat alle altijd belastingen omhoog gaan en nooit omlaag gaan is onjuist.

Powergummetje
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 jan 2010 19:46

Re: Belastingen gaan te ver!

Ongelezen bericht door Powergummetje »

Kweentje :

Lekker vriendelijke persoonlijkheid ben jij zeg,....








Ow sorry, het was kweenie

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Belastingen gaan te ver!

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

kweenie schreef:Nou, dan donder je toch gewoon op? Geen probleem. Heb je ook geen last meer van hypotheekrenteaftrek en zulk soort vervelende regelingen.

En EagleOne2002, de successierechten zijn inmiddels vervangen door erfbelasting. Deze is trouwens lager dan de oude successierechten. Dus dat alle altijd belastingen omhoog gaan en nooit omlaag gaan is onjuist.
We vragen hier niet over je persoonlijkheid kweenie, maar hoe je over het belastingstelsel denkt.
Je persoonlijkheid is nu wel bekend met deze opmerking die nergens op slaat.

witte angora
Berichten: 30812
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Belastingen gaan te ver!

Ongelezen bericht door witte angora »

Kweenie, het eerste deel van je post vind ik eigenlijk echt jammer dat je het zo hebt geschreven. Je had hetzelfde op een wat vriendelijkere manier kunnen schrijven. Zoiets als: 'het staat je vrij om te gaan of te blijven'.

Het tweede deel klopt precies, daar kan ik niks aan toevoegen of afhalen.

Wil je het eerste deel toch even aanpassen? We willen elkaar op dit forum tenslotte ondersteunen of niet dan. :wink:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Belastingen gaan te ver!

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik paste de taal in mijn reactie op Powergummetje aan aan de taal van Powergummetje zelf. Dus passend bij termen als "graaigrage en zakkenvullende regering". (En hij schrijft zelf dat hij "zelf ook op zoek naar een woning in Duitsland" is, dus inhoudelijk slaat de opmerking wel degelijk ergens op.)

Maar als jullie je daaraan storen, dan zal ik het anders formuleren.

Als u de belastingdienst zo 'way over the line' vindt, dan is de door u in ongenschouw genomen optie om een woning in Duitsland te betrekken misschien een goede optie. Als u zo min mogelijk met de Nederlandse belastingdienst te maken wilt hebben, dan is het aanbevelenswaardig om ook in Duitsland inkomstenbelasting te betalen. Helaas loopt u dan ook de voordelen van het Nederlandse belastingstelsel mis, maar dat zal voor u geen bezwaar zijn.

witte angora
Berichten: 30812
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Belastingen gaan te ver!

Ongelezen bericht door witte angora »

Als u de belastingdienst zo 'way over the line' vindt, dan is de door u in ongenschouw genomen optie om een woning in Duitsland te betrekken misschien een goede optie. Als u zo min mogelijk met de Nederlandse belastingdienst te maken wilt hebben, dan is het aanbevelenswaardig om ook in Duitsland inkomstenbelasting te betalen. Helaas loopt u dan ook de voordelen van het Nederlandse belastingstelsel mis, maar dat zal voor u geen bezwaar zijn.
Of je een ambtenaar bent...:lol: :lol:

Powergummetje
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 jan 2010 19:46

Re: Belastingen gaan te ver!

Ongelezen bericht door Powergummetje »

kweenie schreef:Ik paste de taal in mijn reactie op Powergummetje aan aan de taal van Powergummetje zelf. Dus passend bij termen als "graaigrage en zakkenvullende regering". (En hij schrijft zelf dat hij "zelf ook op zoek naar een woning in Duitsland" is, dus inhoudelijk slaat de opmerking wel degelijk ergens op.)

Maar als jullie je daaraan storen, dan zal ik het anders formuleren.

Als u de belastingdienst zo 'way over the line' vindt, dan is de door u in ongenschouw genomen optie om een woning in Duitsland te betrekken misschien een goede optie. Als u zo min mogelijk met de Nederlandse belastingdienst te maken wilt hebben, dan is het aanbevelenswaardig om ook in Duitsland inkomstenbelasting te betalen. Helaas loopt u dan ook de voordelen van het Nederlandse belastingstelsel mis, maar dat zal voor u geen bezwaar zijn.
Ik reageer naar de staat, jij reageert persoonlijk op mij.
Dat is wel even een verschil.
En in plaats van eerst denken en dan pas doen is je antwoord nu wel beter onderbouwd en een stuk netter.
Duitsland heeft ook een belastingstelsel, maar wel een stuk beter als hier en belastingvoordelen van het NL belastingstelsel zijn er bijna niet meer.

brenda229
Berichten: 277
Lid geworden op: 21 mei 2006 17:56

Re: Belastingen gaan te ver!

Ongelezen bericht door brenda229 »

Ja ik ben er helemaal mee eens. Het wordt te gek.

Huurders hoeven geen belasting meer te betalen, alleen eigenaren van woningen. Hierdoor zijn de belastingen zo hoog geworden dat wij als kopers ook voor de huurders betalen. (geld moet toch betaald worden).
En ja we krijgen geld terug op onze hypotheek. maar hebben via de kk ook al betaald vaak voor 7 jaar wat we terug krijgen.
Alles wordt maar duurder en vooral belastingen.
Wij als gewone burger moeten de graaicultuur betalen.......
het is gewoonweg schandalig!
En wij maar werken!

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Belastingen gaan te ver!

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

Uhhhhhh wij woonden hier al lang in nederland, echter het belastingstelsel die maken steeds meer misbruik van ons, en als het ons niet aanstaat mogen we vertrekken, is dat wat je bedoeld?

Met alle respect, maar Belasting is nu eenmaal een feit waar we ons bij moeten neerleggen.
Maar geloof niet dat we zomaar alles hoeven te pikken.
Ze weten van gekheid niet hoe ze het beestje een naam moeten geven om weer geld bij de mensen weg te trekken.

Gesloten