LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] belastingen

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
anja56

belastingen

Ongelezen bericht door anja56 »

wie heeft dit wel eens mee gemaakt
mijn moeder is bijna 3 jaar geleden overleden en 2 jaar geleden kreeg ik `n aanslag van rivierenlanden over `n betaling van 98€ die ik moest betalen nu had mijn moeder altijd kwijtschelding van die belasting omdat ze te weinig inkomen had ik heb alle nota`s naar hun gestuurd maar ik moest toch betalen want ik was de erven ook al had mijn moeder kwijtschelding ik moest het wel betalen wet is wet zeiden zei
wie heeft er zoiets mee gemaakt gaarne `n reactie :cry:

priewjet

Re: belastingen

Ongelezen bericht door priewjet »

Dat uw moeder vanwege haar lage inkomen aanspraak kon maken op kwijtschelding, zal u niet helpen. Door haar overlijden is een andere situatie ontstaan. De aanslag is een boedelschuld en die zal uit de erfenis voldaan moeten worden.

BMS.Purmerend

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

U kunt ook zelf die kwijtschelding aanvragen, maar ik neem aan dat u inkomen hoger is dan dat van u moeder was.

anja56

ik weet dat er dan `n anderen situatie ontstaat maar bij de gemeente bij de raadslieden en ook bij de belastingdienst hadden ze zo iets nooit mee gemaakt
en ik had ook kwijtschelding omdat ik onder het minima zat dus iedereen vond het raar ik had ook toen voor mijn moeder kwijtschelding aangevraagd en de nieuwe bewoners namen hun eigen belasting mee naar dat huis mijn moeder was overleden voor het nieuwe aanslag jaar :(

BMS.Purmerend

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Tja anja56

Laat het dan aankomen op een proces? :?
Verzamel zoveel moegelijk zwart op wit.
Kijk of je er voor verzekerd bent (rechtsbijstand)
Of anders even naar een wetswinkel?

Dit is het enige dat ik kan bijdragen succes verders. :wink:
Groeten en veel sterkte Jan.

ruitenheer

Ongelezen bericht door ruitenheer »

@BMS.Purmerend
Er komt geen proces, het gaat hier om belastingen. Er komt een aanmaning, dwangbevel en beslag zonder dat er een rechter aan te pas komt. Je zult zelf actie moeten ondernemen om die in te schakelen, en zelfs dan zal het een beperkte toetsing zijn.

Er is sprake van een erfenis, deze is kennelijk aanvaard. Dit betekent dat de aanslag onderdeel uitmaakt van de erfenis. Als het saldo van de erfenis positief is, zou het kunnen zijn dat het kwijtscheldingsverzoek om die reden wordt afgewezen. Ik hou een slag om de arm, ik heb me de afgelopen jaren weinig met kwijtschelding beziggehouden. De details van de regels ken ik niet meer.

anja56

aangezien ik geen zin heb voor `n rechtzaak voor 98€ laat ik het maar zo het saldo bedroeg niet zoveel van mijn moederen daarbij de nieuwe bewoners nemen hun belasting ook mee van hun oude huis dus ik neem aan dat als ik al betaald heb voor dat jaar dat ze wel dubbel krijgen, zelf ben ik ook pas verhuist en rivierenlanden vertelden mijn dat ik gewoon die belasting van het ouden huis mee nam en volgend jaar pas een aanslag zou krijgen voor dit nieuwe huis, ik heb ook nog `n keer uit gelegd van die aanslag van mijn moeder maar daar kon ze niet veel over zeggen.

groetjes en tot zover bedankt :?: :?

Gesloten