LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] berekening voorlopige aanslag 2014

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
Hansw

berekening voorlopige aanslag 2014

Ongelezen bericht door Hansw »

Ik heb een wijziging voorlopige aanslag 2014 doorgegeven met het programma van de belastingdienst.
Hiervan heb ik inmiddels bericht ontvangen .
Nu constateer ik dat er ruim 600 euro verschil in terug te ontvangen belasting op het formulier
van de belastingsdienst wordt berekend in vergelijking met het belastingprogramma op hun website
waarmee ik de wijziging heb doorgegeven.

Na vergelijking kom ik er nu achter dat bij het programma de premie voor volksverzekering over
het totale inkomen wordt berekend zonder rekening te houden met de aftrekpost eigen woning.
( dus over het totale fiscale inkomen )

Is mijn conclusie juist.

Mvg

F.van Holten

Re: berekening voorlopige aanslag 2014

Ongelezen bericht door F.van Holten »

De belasting telefoon.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Misschien een domme vraag, maar heb je dan wel de te betalen rente ingevuld bij het inkomen uit werk en woning? En heb je daarbij ook op 'akkoord' gedrukt? Bij mij wordt de betaalde rente nl. wel gewoon meegerekend.

Het kan ook zijn dat je de verschuldigde en de in te houden belasting door elkaar haalt. De in te houden bedragen zijn wat je werkgever in houdt (of in hoort te houden...). Daarin wordt dus geen rekening met je persoonlijke situatie gehouden.
De verschuldigde bedragen zijn wat je werkelijk zou moeten betalen. Daarin wordt dus wel rekening gehouden met de aftrekposten. Het verschil hiertussen is wat je uitgekeerd krijgt (of moet bijbetalen).

Hansw

Ongelezen bericht door Hansw »

Hier nog even een toelichting:

Bij het programma-onderdeel : Berekening voorlopige aanslag -in te houden loonbelasting en premie
volksverzekering wordt de totale loonheffing ruim 700 euro hoger berekend als op de papieren
voorlopige aanslag die ik inmiddels van de belastingdienst heb ontvangen.
De bedragen : fiscaal inkomen , aftrek eigen woning , belastbaar inkomen zijn identiek .
M.a.w Hoe kan er zo groot verschil zijn : volgens het programma krijg ik dus 700 euro meer terug
als op de uitdraai van de fiscus met exact de zelfde opgaves.

Mvg.

fisbel

Ongelezen bericht door fisbel »

De VA2014 vermeldt nog steeds een verkeerd belastingpercentage voor schijf 1. Vermeldt wordt 37% i.p.v. 36,5% Dit percentage is afgelopen december door de politiek verlaagd.

Maar dat kan het verschil niet verklaren. Heeft u iets bij bijzondere situaties ingevuld? (te verrekenen bedragen) Dat kan leiden tot een andere uitkomst als de uitkomst van de Belastingdienst.
Gaat u er vanuit dat de opgave van de Belastingdienst de juiste is.

Gesloten