LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beter maar wel bekend zijn dan niet?

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
Tijn05

Beter maar wel bekend zijn dan niet?

Ongelezen bericht door Tijn05 »

Had net ook al de vraag over het verzamelinkomen!

Maar omdat ik zo twijfel of we wel of niet recht hebben op oa zorgtoeslag en (het nieuwe) kindertoeslag.

Bedacht ik me net dat ik beter gewoon een inkomen dan kan opgeven wat net onder de grens ligt, zodat iig aan het eind van het jaar bekeken word of wat je gehad hebt ook klopt met je inkomen!!!

Je zit dan iig in hun systeem!!

Hebben we teveel gehad, is het dus het kleinste bedrag en is dit nog te overzien om terug te betalen, en hadden we recht op meer dan krijgen we dat aangevuld!

Is dit een juiste beredenering???

kweenie

Re: Beter maar wel bekend zijn dan niet?

Ongelezen bericht door kweenie »

Klopt. Bij twijfel gewoon aanvragen. Ook als je volgens je eerste inschatting niet in aanmerking komt. Maar volgens mij hoef je daarvoor niet je inkomen eerst 'kunstmatig' laag te houden, want ook als je geschatte inkomen te hoog is voor een toeslag, kun je al de toeslag aanvraag indienen. Dan krijg je gedurende het jaar welliswaar geen maandelijks bedrag, maar er komt dan wel een eindafrekening/

Gesloten