LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boeterente 2005 nog aftrekbaar voor 2006?

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
sjors123
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jan 2007 21:07

Boeterente 2005 nog aftrekbaar voor 2006?

Ongelezen bericht door sjors123 »

Ik heb recentelijk pas ontdekt dat je betaalde boeterente bij voortijdige aflossing van een hypotheek kunt aftrekken. Nu is dat bij ons eind 2005 aan de orde geweest, maar niet meegenomen op de aangifte van dat jaar... Mijn vraag is of ik die boeterente alsnog op de aangifte van 2006 kan aftrekken?

Jannekee
Berichten: 26
Lid geworden op: 28 jul 2006 13:25

Re: Boeterente 2005 nog aftrekbaar voor 2006?

Ongelezen bericht door Jannekee »

Weet niet of je aangifte over 2005 al definitief is, maar ik zou gewoon bezwaar maken tegen je eigen aangifte van 2005 en dan de vernieuwde versie ervan indienen waarbij je wel de boeterente in meeneemt.
Wanneer je aangifte over 2005 al definitief is geregeld, dan maak je ambtshalve bezwaar en dien je dus ook je aangepaste aangifte in. De Belastingdienst zal in beide gevallen je verzoek wel verwerken. Daar doen ze niet moeilijk over.

Ik zou het niet in in je aangifte van 2006 verwerken, aangezien het betrekking hefe op 2005 en dus ook volgens de wettelijek regels niet mag.

Succes

Gesloten