| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Code achter Burgerservicenummer?
Code achter Burgerservicenummer?
Ik heb gezien dat de Belastingdienst een code achter mijn burgerservicenummer plakt. In mijn geval een letter en twee cijfers. Wat betekent dat? Geeft dat een indicatie van de betrouwbaarheid van mijn opgaven? 
Re: Code achter Burgerservicenummer?
Aantal voorbeeldjes voor wie het interessant vindt.
123456789H90
H= inkomstenbelasting
9= belastingjaar 200"9"
0= voolopige aanslag (iemand kan tot volgnummer 4 aan voorlopige aanslagen krijgen. In totaal 5 voorlopige aanslagen)
Aan het eind een 6 (H96) wanneer je een definitieve aanslag hebt. Een 7 (H97) bij een navorderingsaanslag.
123456789M91
M= Houderschapsbelasting(MRB)
9= belastingjaar 200"9"
1= Periode. Kan 1 tot 4 zijn(kwartaal) of 1 tot 12 (maandelijks)
123456789Y91
Y=Naheffingsaanslag houderschapsbelasting
Zo zijn er voor bijna alle letters wel aanslagen.
W zorgverzekeringswet, T toeslagen, TBU tegemoetkoming buitengewone uitgaven, etc.
Er is ook nog een hele mysterieuze afkorting die altijd in de omschrijving van een bijschrijving van de belastingdienst staat. Namelijk de afkorting "GVS". Deze afkorting betekent niets minder dan GeldVerkeerSysteem.
Voor diegene die het altijd al heeft willen weten.
123456789H90
H= inkomstenbelasting
9= belastingjaar 200"9"
0= voolopige aanslag (iemand kan tot volgnummer 4 aan voorlopige aanslagen krijgen. In totaal 5 voorlopige aanslagen)
Aan het eind een 6 (H96) wanneer je een definitieve aanslag hebt. Een 7 (H97) bij een navorderingsaanslag.
123456789M91
M= Houderschapsbelasting(MRB)
9= belastingjaar 200"9"
1= Periode. Kan 1 tot 4 zijn(kwartaal) of 1 tot 12 (maandelijks)
123456789Y91
Y=Naheffingsaanslag houderschapsbelasting
Zo zijn er voor bijna alle letters wel aanslagen.
W zorgverzekeringswet, T toeslagen, TBU tegemoetkoming buitengewone uitgaven, etc.
Er is ook nog een hele mysterieuze afkorting die altijd in de omschrijving van een bijschrijving van de belastingdienst staat. Namelijk de afkorting "GVS". Deze afkorting betekent niets minder dan GeldVerkeerSysteem.
Voor diegene die het altijd al heeft willen weten.