LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dagtekening aanslag waterschapsbelastingen Eigenaren
Dagtekening aanslag waterschapsbelastingen Eigenaren
Even het volgende, wij hebben eind 2007 een huis gekocht waar je deze belasting voor moet betalen. Nu is het zo dat in 2008 de dagtekening van de aanslag begon met maand 31-08-2008, ieder jaar vervroegen ze deze periode, vorig jaar was de vervaldag 30-05-2011. Vandaag 28 april krijg ik hem al in de bus met dagtekening 30-04-2012, weer een maand vroeger dus. Nog even en wij betalen de rekening twee keer in 1 jaar. Dit lijkt mij volkomen belachelijk, en geldklopperij, ik spaar namelijk iedere maand voor dit soort rekeningen om het dan in 1 of 2 termijnen te betalen, maar zo kom je iedere keer een maand sparen tekort, bovendien kan ik ook niet zelf bepalen wanneer ik een rekening betaal, dan krijg ik de deurwaarder op de stoep. Mijn vraag is dan ook kan dit zomaar en zijn er mensen die dit ook ondervinden.
-
Re: Dagtekening aanslag waterschapsbelastingen Eigenaren
ik krijg hem in feb al.
maakt op zich niet uit wanneer hij betaald wordt,als je idd maar goed in de gaten houd,dat er een jaar tussen zit,
en ik snap ook wel dat het iets is waar je rekening mee wilt houden,dan en dan verwacht ik dat enz...zijn geen kleine rekeningen althans hier niet.
misschien willen ze bepaalde ?gemeentes samen voegen en doen ze het stapsgewijs..met de betalingen vervroegen.
zodat straks iedereen per?ik zeg maar wat mrt gaat betalen...
ik weet het ook niet hoor,zeg maar iets...wat het zou kunnen zijn en anders eens bellen.
maakt op zich niet uit wanneer hij betaald wordt,als je idd maar goed in de gaten houd,dat er een jaar tussen zit,
en ik snap ook wel dat het iets is waar je rekening mee wilt houden,dan en dan verwacht ik dat enz...zijn geen kleine rekeningen althans hier niet.
misschien willen ze bepaalde ?gemeentes samen voegen en doen ze het stapsgewijs..met de betalingen vervroegen.
zodat straks iedereen per?ik zeg maar wat mrt gaat betalen...
ik weet het ook niet hoor,zeg maar iets...wat het zou kunnen zijn en anders eens bellen.
Dat is zo vreemd juist dat de gewone aanslag waterschapsbelasting Gebruikers altijd op de dezelfde datum komt, dat was vroeger toen ik nog huurde ook altijd met dagtekening 31-01. alleen die voor huiseigenaren komt dan ieder jaar een maand vroeger, ik begrijp het verschil ook niet.
Ik heb daar ook al over gebeld, maar ja een nuttig antwoord krijg je niet want ze weten het zelf niet eens.
Ik heb daar ook al over gebeld, maar ja een nuttig antwoord krijg je niet want ze weten het zelf niet eens.
Bij mij wordt hij in maandelijkse termijnen afgehouden.ik spaar namelijk iedere maand voor dit soort rekeningen om het dan in 1 of 2 termijnen te betalen
Ik weet niet waarom, neem aan dat mijn ex-vrouw dat destijds nog zo geregeld heeft.
-
ja je kan het ook maandelijks doen.
ik doe het altijd in 1x ben ik er vanaf...
ja dat schiet ook lekker op dan ,als ze zelf het antwoord niet eens weten.
in elk geval in de gaten houden dat je gewoon voor een vol jaar betaald en dat het niet teveel opschuift...zodat je nog geen vol jaar hebt zeg maar(je begrijp wel wat ik bedoel denk ik)..
verder kan je er niet veel aan doen denk ik....ja betalen
ik doe het altijd in 1x ben ik er vanaf...
ja dat schiet ook lekker op dan ,als ze zelf het antwoord niet eens weten.
in elk geval in de gaten houden dat je gewoon voor een vol jaar betaald en dat het niet teveel opschuift...zodat je nog geen vol jaar hebt zeg maar(je begrijp wel wat ik bedoel denk ik)..
verder kan je er niet veel aan doen denk ik....ja betalen
De vraag was dus duidelijk...
ze komen elk jaar iets eerder dus betaal je eigenlijk niet per jaar maar voor 11 maanden.....
Het boekjaar is dan gelijk maar zo hebben zij wel 8% meer inkomsten over enkele jaren dat ze deze datum verschuiven.
Zo voorkomen ze wel een verhoging van de tarieven.
Het mag helaas maar zodra ze in januari aankomen lopen ze alsnog vast dus straks 8% hoger wegens niet meer verder mogen schuiven.
ze komen elk jaar iets eerder dus betaal je eigenlijk niet per jaar maar voor 11 maanden.....
Het boekjaar is dan gelijk maar zo hebben zij wel 8% meer inkomsten over enkele jaren dat ze deze datum verschuiven.
Zo voorkomen ze wel een verhoging van de tarieven.
Het mag helaas maar zodra ze in januari aankomen lopen ze alsnog vast dus straks 8% hoger wegens niet meer verder mogen schuiven.
-
ja precies ! eerder niet!
anders ga je teveel betalen..
ik heb het bij tele 2 gehad,ze boekte eerst altijd de 1ste af,toen werd het de 25ste ,toen de 14...op een gegeven moment betaalde ik dubbel...de groeten ben niet van gisteren....
oh ze gaven me wel gelijk,duh
dus goed opletten maar dat doe je al...
anders ga je teveel betalen..
ik heb het bij tele 2 gehad,ze boekte eerst altijd de 1ste af,toen werd het de 25ste ,toen de 14...op een gegeven moment betaalde ik dubbel...de groeten ben niet van gisteren....
oh ze gaven me wel gelijk,duh
dus goed opletten maar dat doe je al...
Nou in ieder geval bedankt voor jullie reactie's, en ik ga het in de gaten houden de komende jaren
Wij krijgen de aanslag van het waterschap ook al jaren in februari/maart en 1e termijn moet eind april betaald zijn.
Zolang de aanslag van een heel jaar is, betaald men niet meer als er geen 2 aanslagen over hetzelfde jaar komen.
Vreemde berekening. Ze krijgen in enig boekjaar hetzelfde aan inkomsten, alleen moet er eerder betaald worden. Dit levert hooguit wat meer rente-opbrengsten op voor het waterschap. Als men over ieder jaar 100 moet betalen maar dit schuift een maand naar voren, heeft men na zoveel jaar niet meer betaald maar exact hetzelfde.stofzuigertje schreef:Het boekjaar is dan gelijk maar zo hebben zij wel 8% meer inkomsten over enkele jaren dat ze deze datum verschuiven.
Zolang de aanslag van een heel jaar is, betaald men niet meer als er geen 2 aanslagen over hetzelfde jaar komen.