LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Deze inkomsten bij aangifte over 2014 meenemen?

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
biggyman

Deze inkomsten bij aangifte over 2014 meenemen?

Ongelezen bericht door biggyman »

Beste forumleden,

Ik heb een vraag over het meenemen van inkomen in de aangifte over 2014, en ik hoop dat iemand mij misschien antwoord kan geven op het volgende vraagstuk:

Ik ben gedurende de laatste 6 maanden van 2014 al stagiair werkzaam geweest bij een bedrijf. De stagevergoeding aldaar bestond uit declaraties achteraf. Ik kreeg altijd één maand na het indienen van de declaratie uitbetaald.

Dit heeft er toe geleid dat de maanden november en december 2014 pas zijn uitbetaald in januari 2015.

Nu is mijn simpele vraag als volgt: dien ik deze twee maanden mee te nemen in de aangifte over 2014 of is het moment van uitbetaling leidend, en valt dit onder inkomen over 2015?

Als iemand het antwoord weet dan hoor ik het heel graag.

Mijn hartelijke dank alvast.

Mvg,

Leo

Zombiemaster

Re: Deze inkomsten bij aangifte over 2014 meenemen?

Ongelezen bericht door Zombiemaster »

Declaraties? Vergoeding voor gemaakte onkosten? Die zijn helemaal niet belast en hoef je ook niet op te geven. Of bedoel je een opgave van gewerkte uren of zo. Volgens mij worden die belast in het jaar dat er is uitbetaald, ongeacht over welke periode deze betrekking hebben. 2015 dus.

biggyman

Beste Zombiemaster,

Ik bedoel inderdaad een declaratie van gewerkte uren, oftewel gewoon een maandelijkse stagevergoeding, waarvan echter 3 maanden uit 2014 pas zijn uitbetaald in januari 2015. Nu was ik benieuwd of het moment van uitbetaling nu bepalend is of tot welke jaar het salaris behoort?

Bedankt voor je reactie en uitleg!

franzki

Ongelezen bericht door franzki »

Als het goed is, krijg je gewoon een jaaropgave van je werkgever (stagebedrijf).

Daarop kun je zien welke betalingen bij 2014 horen.

biggyman

Beste Franzki,

Bedankt voor je reactie. Ik heb mijn jaaropgaaf over 2014 al ontvangen inderdaad. Ik zal de gegevens hierop dan maar aanhouden bij mijn aangifte.

Mijn verwarring zat gewoon in het feit dat ik niet wist of het moment van de ontvangst van het geld maatgevend is, of de maand waaronder het salaris oorspronkelijk valt (november & december 2014).

Gesloten