LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dienstverlening aan huis - Aanvullende vragen

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
Martinbo66
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 apr 2020 12:44

Dienstverlening aan huis - Aanvullende vragen

Ongelezen bericht door Martinbo66 »

L.S.,

Mijn vrouw heeft in 2019 een gedeeltelijke werkeloosheidsuitkering gehad, daarnaast werkt ze voor een zorginstelling en werkt ze volgens de regeling Dienstverlening aan Huis https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... oor_iemand.

Met deze regeling ben je niet in loondienst. De opdrachtgever hoeft daarom geen loonbelasting, premie volksverzekeringen en premies werknemersverzekeringen in te houden. Je krijgt daardoor de afgesproken vergoeding volledig uitbetaald van de opdrachtgever. Er moet over de opbrengsten wel inkomstenbelasting, premie volksverzekeringen en de inkomensafhankelijke bijdrage Zorgverzekeringswet betaald worden, dus opgeven in de aangifte. Je bent niet verzekerd voor ziekte, arbeidsongeschiktheid en werkloosheid.

Mijn vraag is: kan ik nog iets doen met een van de aanvullende vragen in de belastingaangifte: "Niet (volledig) verzekerd voor volksverzekeringen (AOW, Anw en Wlz) of Zorgverzekeringswet (Zvw)? Kan ik middels deze keuze nog kosten aftrekken?

Gr.
Martin

Lady1234
Berichten: 27153
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Dienstverlening aan huis - Aanvullende vragen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nee, die vragen zijn voor haar niet van toepassing.

Haar inkomsten uit die dienstverlening geeft zij aan bij inkomsten uit overig werk. Daar kunnen ook eventuele gemaakte kosten opgevoerd worden.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Dienstverlening aan huis - Aanvullende vragen

Ongelezen bericht door Jablan »

Vergeet bij de kosten niet om 19 cent per kilometer als aftrekpost mee te nemen. Verder alle uitgaven voor het beroep, die je via je bankafschriften, kunt aantonen.

Lady1234
Berichten: 27153
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Dienstverlening aan huis - Aanvullende vragen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die kosten staan ook al genoemd op het biljet. Contant bonnetjes tellen ook.

Gesloten