krijg vorig jaar een brief van Interpolis dat ik een klein pensioenbedrag te goed heb van 4200 euro
kan dat bedrag laten uitbetalen,ik zeg wacht even maak een afspraak met de belasting en ik leg de situatie uit,aangezien ik een stukje huurtoeslag heb en zorg
moet geen probleem zijn het is een eenmalige uitkering dat moet buiten beschouwing gehouden worden
nou kan het geld goed gebruiken,dus zeg kom op met dat geld
nou als eerste gaat er meer als 1700 euro naar de belasting,en restant krijg ik op mijn rekening
nu mijn aangifte gedaan,blijkt dat dus niet buiten beschouwing te zijn en moet ik alles terug betalen
huurtoeslag en zorgtoeslag
dus indirect heb moet ik het bedrag van mijn pensioentje waar ik 6 jaar in mijn jonge jaren voor heb gewerkt gewoon teruggeven aan de staat
had het beter op mijn pmt pensioen kunnen laten overschrijven,
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] eenmalige uitbetaling van pensioen
-
Re: eenmalige uitbetaling van pensioen
Uw verhaal klop niet helemaal. Lees hier:
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... er_inkomen
Ook de zorgtoeslag zal maar iets lager zijn door dit extra inkomen.
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... er_inkomen
Ook de zorgtoeslag zal maar iets lager zijn door dit extra inkomen.
-
ik laat dit aan mijn belastingman zien want dit komt van hem
bedankt voor de info
bedankt voor de info
Dit is echt een vreemde vraag. Je krijgt inkomsten waardoor je bepaalde toeslagen niet nodig hebt. Dat is dat uit eerder arbeid krijgt, is toch helemaal niet relevant.
Dat is de basis van ons sociale systeem. Diegene die wat meer hebben, leveren meer in, zodat mensen die minder hebben wat meer kunnen krijgen.
Dat is de basis van ons sociale systeem. Diegene die wat meer hebben, leveren meer in, zodat mensen die minder hebben wat meer kunnen krijgen.
De vraag van prijs je rijk is helemaal geen vreemde vraag. Deze situatie komt vaak voor. Een klein pensioen mag worden afgekocht. Hierdoor wordt het inkomen hoger. Over het afgekochte pensioen is gewoon belasting verschuldigd.famkrikke schreef:Dit is echt een vreemde vraag. Je krijgt inkomsten waardoor je bepaalde toeslagen niet nodig hebt. Dat is dat uit eerder arbeid krijgt, is toch helemaal niet relevant.
geeft irrelevante en dus verkeerde informatie. Jantje7 geeft het goede advies, namelijk: dien een verzoek bijzondere situatie huurtoeslag in. Voor de huurtoeslag wordt dan dit bijzondere inkomen buiten beschouwing gelaten. De informatie is in de link te lezen. Als je doorklikt, komt het invulformulier te voorschijn. Ook als de aanslag definitief is en de bezwaartermijn voor de definitieve vaststelling van de huurtoeslag is verstreken, kan desalniettemin dit verzoek worden ingediend. Het verzoek wordt ambtshalve behandeld. En de uitkomst is altijd positief m.a.w.: het verzoek om het bijzondere inkomen buiten beschouwing te laten voor de huurtoeslag, wordt toegekend.
Dit zul je inderdaad handmatig moeten aanvragen. Omdat voor de huurtoeslag in dit geval een uitzondering geldt vergeleken met de andere toeslagen, moet dit handmatig worden aangevraagd en kan het niet automatisch worden verrekend.
-
beste mensen die een reactie hebben gegeven op mijn uitbetaling van klein pensioen,nu dat loopt nog steeds
maar mijn vertrouwen in de belastingdienst is helemaal naar het nulpunt,had wat vragen aan de belastingdienst over terug te betalen toeslagen dus betaal netjes al een jaar 80 euro
ik was een maand terug klaar met betalen ik bel en vraag of ik nu echt klaar ben met terug betalen,ja meneer u bent helemaal klaar
drie dagen later krijg ik een brief van de belasting dienst dat ik dit nog moet betalen en dat nog moet betalen,ik zeg dat ik nu volgens mij gegevens dubbel aan het betalen ben,nu meneer komt u naar heerlen daar zal een medewerker u als uitleggen en verklaren
ik zeg prima dus ik naar kantoor heerlen een week later met alle papieren,om het verhaal een beetje in te korten de man kon niets zien over de betalende aanslagen maarrrrrrr de computer zei wel meneer u moet betalen. 5 uur van mijn goede tijd gewoon weggegooid
dus ik schrijf een brief toen ik thuis kwam met dezelfde vragen over de aanslagen die ik heb betaald en een overzicht daarvan dat is nu 2 maanden geleden en tot op heden geen antwoord
krijg gister een brief dat ik van een schadeverzekering teveel premie is ingehouden 77 euro de belasting houd 70 euro en ik krijg 7 euro,bel weer op en vraag waar dat geld naartoe gaat krijg er geen antwoord op omdat ze het niet kunnen zien in de pc,heb nu inmiddels 3 keer gebeld en steeds hetzelfde antwoord de pc zegt helemaal niets
dus 70 euro die zijn gewoonweg in mijn ogen gestolen en naar griekenland
ik hoop dat er meer mensen hier op het forum zijn en dat we samen de belastingdienst maar is voor een rechter moeten gaan dagen
hoe meer ziel de meer dat het werkt want dit kan toch niet langer zo
maar mijn vertrouwen in de belastingdienst is helemaal naar het nulpunt,had wat vragen aan de belastingdienst over terug te betalen toeslagen dus betaal netjes al een jaar 80 euro
ik was een maand terug klaar met betalen ik bel en vraag of ik nu echt klaar ben met terug betalen,ja meneer u bent helemaal klaar
drie dagen later krijg ik een brief van de belasting dienst dat ik dit nog moet betalen en dat nog moet betalen,ik zeg dat ik nu volgens mij gegevens dubbel aan het betalen ben,nu meneer komt u naar heerlen daar zal een medewerker u als uitleggen en verklaren
ik zeg prima dus ik naar kantoor heerlen een week later met alle papieren,om het verhaal een beetje in te korten de man kon niets zien over de betalende aanslagen maarrrrrrr de computer zei wel meneer u moet betalen. 5 uur van mijn goede tijd gewoon weggegooid
dus ik schrijf een brief toen ik thuis kwam met dezelfde vragen over de aanslagen die ik heb betaald en een overzicht daarvan dat is nu 2 maanden geleden en tot op heden geen antwoord
krijg gister een brief dat ik van een schadeverzekering teveel premie is ingehouden 77 euro de belasting houd 70 euro en ik krijg 7 euro,bel weer op en vraag waar dat geld naartoe gaat krijg er geen antwoord op omdat ze het niet kunnen zien in de pc,heb nu inmiddels 3 keer gebeld en steeds hetzelfde antwoord de pc zegt helemaal niets
dus 70 euro die zijn gewoonweg in mijn ogen gestolen en naar griekenland
ik hoop dat er meer mensen hier op het forum zijn en dat we samen de belastingdienst maar is voor een rechter moeten gaan dagen
hoe meer ziel de meer dat het werkt want dit kan toch niet langer zo