Ruitenheer, ik heb zelden zo'n eigenwijs type meegemaakt als jij, sorry. Ik heb er toch zelf mee te maken gehad? Toen ik mij inschreef werd er direct gezegd dat de vorige bewoner nog ingeschreven stond enzovoorts. Plus dat hij de vermelding kreeg dat hij vertrokken was, onbekend waar naar toe.ruitenheer schreef:Misschien hebben ze het zo gezegd, maar zo werkt de procedure niet. Een huurcontract zal voor de gemeente een signaal zijn om een adresonderzoek te starten. Zodra uit dat onderzoek blijkt dat die persoon inderdaad niet meer op het adres woont, zal de gemeente de vervolgstappen nemen.witte angora schreef:@ ruitenheer, zoals ik het beschreven heb, heb ik het zelf meegemaakt in Nijmegen.
Dat de persoon in kwestie niet meer op het betreffende adres woonachtig is, kun je aantonen middels het pas ondertekende huurcontract dat je van de wbv hebt meegekregen.
Daarnaast kreeg ik na enkele maanden een brief met het verzoek om informatie of ik wist waar de vorige bewoner naar toe was. Immers, misschien dat een van de buren iets had gezegd, of dat ik op een andere manier aan info was gekomen. Die info had ik niet. Althans, de buren hadden wel eens verteld dat hij het vaak over Portugal had, om daar te gaan wonen, maar het kon ook zijn dat hij in een instelling was opgenomen. Ze wisten het gewoon niet.
Met de huurtoeslag kwam het prima in orde vanaf de dag dat ik ingeschreven stond.
Ga mij nou niet vertellen hoe het wel of niet zit. Denk jij nu echt dat er voor dit soort situaties geen procedures bedacht zijn om te voorkomen dat mensen hierdoor in de problemen komen? Het zal je maar gebeuren, afgaande op jouw verhaal, dat mensen een maand of 4 zonder huurtoeslag zitten, van zo'n 300 tot 400 per maand. En daarna misschien nog niks omdat het 'gezamenlijke inkomen' (dat er dus niet is) gemiddeld genomen voor het hele jaar veel te hoog is. Kom op zeg.