LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gemeente wil bewijs dat hond overleden is......

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
Chanmaster

Re: Gemeente wil bewijs dat hond overleden is......

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Juist mensen, je kunt het ook onnodig moeilijk maken. Maar wat als jouw hond ontvreemd is? In dat geval vraagt de gemeente u om een aangifte van vermissing. Of uw hond treft ten gevolge van ouderdom? Ik vindt de hondenbelasting uberhaubt geldklopperij.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Chanmaster schreef:Juist mensen, je kunt het ook onnodig moeilijk maken. Maar wat als jouw hond ontvreemd is? In dat geval vraagt de gemeente u om een aangifte van vermissing. Of uw hond treft ten gevolge van ouderdom? Ik vindt de hondenbelasting uberhaubt geldklopperij.
Waarom is dat geldklopperij ?
Hier leggen ze extra hondenuitlaatplaatsen er voor aan, is er zo'n zuigmachine gekomen die wekelijks over dat veld heen rijdt.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Hier leggen ze extra hondenuitlaatplaatsen er voor aan, is er zo'n zuigmachine gekomen die wekelijks over dat veld heen rijdt.

hier niet hoor, masterslave heeft gelijk, geldklopperij, het is alleen de staatskas vullen , verder doen ze er niks mee.

Chocomelk

ciske schreef:

hier niet hoor, masterslave heeft gelijk, geldklopperij, het is alleen de staatskas vullen , verder doen ze er niks mee.
Denk Ciske dat het per gemeente behoorlijk verschillend is wat ze er mee doen, in mijn vorige gemeente hoefde helemaal geen hondenbelasting betaald te worden.

ciske

hier betaal je en hondenbelasting ,en je mag nog eens opruimen ook maar nergens bakken.

Chocomelk

ciske schreef:hier betaal je en hondenbelasting ,en je mag nog eens opruimen ook maar nergens bakken.
Hier betaal je 45 euro per jaar (geloof ik) en speciale hondenuitlaatvelden en nee hoef je niet op te ruimen, wordt opgeruimd/opgezogen.

ciske

hier al zo ver ik het uit het hoofd weet iets van 57 euro per hond, maar in het bos hoef je niet op te ruimen, moet ook niet gekker worden.

L.Rozenwater

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

De grote finale vandaag: Ik heb maar eens met de gemeente gebeld of de boodschap duidelijk was en geaccepteerd.
In eerste instantie kreeg ik iemand aan de lijn die vertelde dat ik een collega moest hebben en dat deze op dat moment niet op zijn werkplek was. Ik zou terug gebeld worden. De man noteerde mijn naam en telefoonnummer. (Dus geen adres en/of sofinummer)
Na een half uur werd ik inderdaad gebeld. Nu werd bewezen dat wanneer je een opvallende actie onderneemt (zoals genoemd in het eerste bericht van dit topic: het mailen van de foto. Ook een open brief in een lokaal weekblad heeft bijgedragen)
De man wist precies welk adres, welke hond, welke data mijn telefoontje betroffen na dat dat ik eigenlijk nog maar 2 woorden had gezegd. (Mijn naam en een bevestiging). Tevens vertelde hij dat ik op korte termijn nog een brief kreeg en ruim 23 euro terug van reeds betaalde hondenbelasting.

1 ding vond ik dan wel weer jammer: toen ik hem vroeg of de regels op papier niet aangepast konden worden kreeg ik min of meer een ontwijkend antwoord.
Verder is het gesprek gewoon op een prettige manier gevoerd en is voor mij op dit moment de zaak afgesloten.

Brainless

Ongelezen bericht door Brainless »

Wat moet je aangeven als je je hondje hebt weggegeven/verkocht?
Moet je dan ook een bewijs leveren?

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ja dan moet je het geld laten zien wat je ervoor gevangen hebt.

Gesloten