LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Gezin leeft in armoede door fout belastingdienst
-
Gezin leeft in armoede door fout belastingdienst
De belastingdienst heeft een fout gemaakt in 2007 en heeft mij een dubbele aangeslagen namelijk op de getrouwde naam en mijn meisjes naam
In 2007 ben ik ook gescheiden van mijn partner met als gevolg dat daar ook een fout in kwam bij de inkomsten gegevens (gewoon 3x zoveel berekend)
Na de scheiding (huiselijk geweld en dergelijke) ben ik met mijn 3 kids alleen gebleven en heb een uitkering aangevraagd en ook gekregen
Door mijn chronische vermoeidheid en gewrichtsklachten en tevens 1 kind met een dystyme stoornis die momenteel tydelijk uit huis is voor haar eigen veiligheid en in een instelling zit (wel weer thuiskomt hoor) mag ik niet werken fulltime job met alle gemoeide instanties en dergelijke omstandigheden
Daarbij door die fout leef ik al 5 jaar nu gemiddeld zon 300 euro onder de sociale norm en mag naar de voedselbank
En na alle pogingen tot bezwaar ,heb ik nu een adviseur ingeschakeld maar is er ook al een jaar zelf mee bezig en heb nu sinds een week of 2 pas van de belastingdienst een bevestiging gekregen van ontvangst,en dat ik binnen 12 weken bericht krijg
In totaal al 5 jaar bezig ondertussen door de fout in 2007 klopt 2008 ook niet en gaat zo maar door
Kan niet alle rekeningen betalen met als gevolg schulden (Was net in 2006 uit de wsnp met schone lei dus had helemaal geen schulden meer ) en die schulden kan ik dus ook niet betalen wat ik leef al 300 euro onder de sociale norm omdat de belastingdienst huurtoeslag,zorgtoeslag, alleenstaande ouder korting en weet ik wat nog meer kort want ik had er volgens hun geen recht op in 2007 en 2008
Heb in die 5 jaar mezelf redelijk staande weten te houden maar heb in die tijd zeker zon 8000.-euro onterecht terugbetaald (of dat korten ze gewoon op de teruggave van nu)
Tevens door hun fout weer in de schulden deurwaarderskosten en dergelijke onkosten byvoorbeeld nu ook wanbetaler ziekenfonds want dat gaat niet lukken als de huur gas licht en andere notas betaald zijn is het op en moet er wat blijven liggen
Wat ik niet snap is dat de belastingdienst dit mij en mijn gezin kan aandoen en dan heb ik het nog niet eens over de psychysche klachten die ik en mijn kinderen hebben doordat we gewoon tekort worden gedaan in ons leven (door een ander)
En dat ze er dan gerust ook nog heel lang over moeten doen (dan nog de vraag of het rechtgetrokken gaat worden ) en er gewoon schyt aan hebben hoe mijn gezin moet leven of overleven
Vraag me ook af hoe ik al die onnodige extra onkosten (deurwaarders ,aanmaningen ,tandartskosten door geen aanvulling meer te hebben enz....)terug ga krijgen
De sociale dienst doet ook niets die kort gewoon de alleenstaande ouderkorting op de uitkering want daar heb ik recht op alleen ontvang hem niet maar wordt wel gekort
Dit is het verhaal eigenlijk in het heel kort (geprobeert in ieder geval)
Maar het is gewoon onmenselijk om zo met je 3 dochters te moeten leven door toedoen en fouten van een ander
In 2007 ben ik ook gescheiden van mijn partner met als gevolg dat daar ook een fout in kwam bij de inkomsten gegevens (gewoon 3x zoveel berekend)
Na de scheiding (huiselijk geweld en dergelijke) ben ik met mijn 3 kids alleen gebleven en heb een uitkering aangevraagd en ook gekregen
Door mijn chronische vermoeidheid en gewrichtsklachten en tevens 1 kind met een dystyme stoornis die momenteel tydelijk uit huis is voor haar eigen veiligheid en in een instelling zit (wel weer thuiskomt hoor) mag ik niet werken fulltime job met alle gemoeide instanties en dergelijke omstandigheden
Daarbij door die fout leef ik al 5 jaar nu gemiddeld zon 300 euro onder de sociale norm en mag naar de voedselbank
En na alle pogingen tot bezwaar ,heb ik nu een adviseur ingeschakeld maar is er ook al een jaar zelf mee bezig en heb nu sinds een week of 2 pas van de belastingdienst een bevestiging gekregen van ontvangst,en dat ik binnen 12 weken bericht krijg
In totaal al 5 jaar bezig ondertussen door de fout in 2007 klopt 2008 ook niet en gaat zo maar door
Kan niet alle rekeningen betalen met als gevolg schulden (Was net in 2006 uit de wsnp met schone lei dus had helemaal geen schulden meer ) en die schulden kan ik dus ook niet betalen wat ik leef al 300 euro onder de sociale norm omdat de belastingdienst huurtoeslag,zorgtoeslag, alleenstaande ouder korting en weet ik wat nog meer kort want ik had er volgens hun geen recht op in 2007 en 2008
Heb in die 5 jaar mezelf redelijk staande weten te houden maar heb in die tijd zeker zon 8000.-euro onterecht terugbetaald (of dat korten ze gewoon op de teruggave van nu)
Tevens door hun fout weer in de schulden deurwaarderskosten en dergelijke onkosten byvoorbeeld nu ook wanbetaler ziekenfonds want dat gaat niet lukken als de huur gas licht en andere notas betaald zijn is het op en moet er wat blijven liggen
Wat ik niet snap is dat de belastingdienst dit mij en mijn gezin kan aandoen en dan heb ik het nog niet eens over de psychysche klachten die ik en mijn kinderen hebben doordat we gewoon tekort worden gedaan in ons leven (door een ander)
En dat ze er dan gerust ook nog heel lang over moeten doen (dan nog de vraag of het rechtgetrokken gaat worden ) en er gewoon schyt aan hebben hoe mijn gezin moet leven of overleven
Vraag me ook af hoe ik al die onnodige extra onkosten (deurwaarders ,aanmaningen ,tandartskosten door geen aanvulling meer te hebben enz....)terug ga krijgen
De sociale dienst doet ook niets die kort gewoon de alleenstaande ouderkorting op de uitkering want daar heb ik recht op alleen ontvang hem niet maar wordt wel gekort
Dit is het verhaal eigenlijk in het heel kort (geprobeert in ieder geval)
Maar het is gewoon onmenselijk om zo met je 3 dochters te moeten leven door toedoen en fouten van een ander
-
Re: Gezin leeft in armoede door fout belastingdienst
dus u heeft een fout gemaakt door op uw gehuwde naam en uw meisjesnaam toeslagen aan te vragen. daardoor teveel geld van de belastingdienst ontvangen, dit opgemaakt. en nu wilt de belastingdienst dit terug.
en dit vind u onterecht?
en dit vind u onterecht?
-
Ik heb de fout niet gemaakt de belastingdienst heeft alles door de war gehaald en mij als 2 personen gezien ik heb maar 1 aangifte ingevuld dat jaar en dat was die van eind 2007 op mijn meisjesnaam (was al gescheiden toen )
Hoe hun het voor elkaar hebben gekregen weten we niet
Mijn adviseur is ook al een jaar aan het puzzelen geweest maar de fout ligt niet bij mij maar bij de belastingdienst zelf
Mijn adviseur heeft het ook aangetoont aan de belastingdienst
Dus ik denk dat u het verkeerd begrepen heeft of ik niet goed uitgelegd
Het is namelijk ook een heel erg lang verhaal
Oja en ik heb in 2007 en 2008 gewoon op mijn eigen naam huursubsidie gekregen en zorgtoeslag voor alleen mezelf dus heb daar gewoon recht op
Maar doordat de belasting mijn inkomsten ineens verdriedubbelt heeft hoe is een raadsel en ik heb de aangifte volgens waarheid ingevuld en niet anders
Toch bedankt voor uw reactie
Hoe hun het voor elkaar hebben gekregen weten we niet
Mijn adviseur is ook al een jaar aan het puzzelen geweest maar de fout ligt niet bij mij maar bij de belastingdienst zelf
Mijn adviseur heeft het ook aangetoont aan de belastingdienst
Dus ik denk dat u het verkeerd begrepen heeft of ik niet goed uitgelegd
Het is namelijk ook een heel erg lang verhaal
Oja en ik heb in 2007 en 2008 gewoon op mijn eigen naam huursubsidie gekregen en zorgtoeslag voor alleen mezelf dus heb daar gewoon recht op
Maar doordat de belasting mijn inkomsten ineens verdriedubbelt heeft hoe is een raadsel en ik heb de aangifte volgens waarheid ingevuld en niet anders
Toch bedankt voor uw reactie
-
maar u heeft het geld toch 2 keer ontvangen?
het gaat om huur en zorg toeslag?
het inkomen is toch te controleren met de jaaropgave?
per welke datum bent u alleen gaan wonen? misschien ligt het daaraan.
het gaat om huur en zorg toeslag?
het inkomen is toch te controleren met de jaaropgave?
per welke datum bent u alleen gaan wonen? misschien ligt het daaraan.
-
Vul het onderstaande eens in want op basis van je verhaal kan je naar mijn mening gewoon geen antwoord krijgen:
Inkomstenbelasting 2007
Verzamelinkomen (definitieve/laatste) aanslag van jou:
Het nummer achter de H van deze aanslag:
Dagtekening:
Inkomstenbelasting 2008
Dagtekening:
Als je dat van je partner hebt ook dezelfde gegevens vermelden van de inkomstenbelasting.
Huurtoeslag 2007
Toetsingsinkomen op de definitieve berekening van jou:
Inkomen van de eventuele partner:
Eventuele inkomen van de kind(eren):
Vastgestelde toeslag:
Het bedrag wat aan voorschotten is toegekend:
Rekenhuur:
Het nummer achter de T van deze def. ber.:
Dagtekening:
Huurtoeslag 2008
Vastgestelde toeslag:
Rekenhuur:
Dagtekening:
Zorgtoeslag 2007
Vastgestelde toeslag:
Dagtekening:
Zorgtoeslag 2008
Vastgestelde toeslag:
Dagtekening:
Huishoudsituatie
Je moet geen adressen gaan vermelden natuurlijk.
Wat is de huishoudsituatie geweest in 2007 en 2008. Alle datums graag geven zoals in de gemeentelijke basisadministratie staat. Wanneer ben je uitgeschreven/ingeschreven. Wanneer is hij in/uitgeschreven? Zelfde voor het kind/de kinderen. Bij wie stond het kind/de kinderen in/uitgeschreven? etc. etc.
Als er sprake van was, op welke datum is de scheidingsprocedure in gang gezet?
Tot slot: dit zullen geen gegevens zijn waar je 123 mee achterhaalt kunt worden. Kan mij wel voorstellen dat het toch te persoonlijk wordt maar dan kan je hier gewoon geen goed antwoord gaan krijgen en moet je ergens anders hulp gaan zoeken.
Inkomstenbelasting 2007
Dagtekening:
Inkomstenbelasting 2008
Dagtekening:
Als je dat van je partner hebt ook dezelfde gegevens vermelden van de inkomstenbelasting.
Huurtoeslag 2007
Vastgestelde toeslag:
Rekenhuur:
Dagtekening:
Huurtoeslag 2008
Vastgestelde toeslag:
Rekenhuur:
Dagtekening:
Zorgtoeslag 2007
Vastgestelde toeslag:
Dagtekening:
Zorgtoeslag 2008
Vastgestelde toeslag:
Dagtekening:
Huishoudsituatie
Je moet geen adressen gaan vermelden natuurlijk.
Wat is de huishoudsituatie geweest in 2007 en 2008. Alle datums graag geven zoals in de gemeentelijke basisadministratie staat. Wanneer ben je uitgeschreven/ingeschreven. Wanneer is hij in/uitgeschreven? Zelfde voor het kind/de kinderen. Bij wie stond het kind/de kinderen in/uitgeschreven? etc. etc.
Als er sprake van was, op welke datum is de scheidingsprocedure in gang gezet?
Tot slot: dit zullen geen gegevens zijn waar je 123 mee achterhaalt kunt worden. Kan mij wel voorstellen dat het toch te persoonlijk wordt maar dan kan je hier gewoon geen goed antwoord gaan krijgen en moet je ergens anders hulp gaan zoeken.
@mystydreamTot slot: dit zullen geen gegevens zijn waar je 123 mee achterhaalt kunt worden. Kan mij wel voorstellen dat het toch te persoonlijk wordt maar dan kan je hier gewoon geen goed antwoord gaan krijgen en moet je ergens anders hulp gaan zoeken.
Blijkbaar kan Species8472 jou helpen, dus deze gevraagde gegevens via PB aan hem/haar toekomen laten.
-
even kort bericht
ik heb geen 2x de huur en zorg toeslagen van 2007 en of 2008 ontvangen
dat is het niet
maar zeker erg bedankt vast allemaal voor de reacties altyd welkom
ik wacht nog even het termijn af die de bd mij heeft gegeven ( binnen 12 weken een antwoord al 6 verstreken )
zo gauw ik wat hoor zal ik het hier ook melden
ik heb geen 2x de huur en zorg toeslagen van 2007 en of 2008 ontvangen
dat is het niet
maar zeker erg bedankt vast allemaal voor de reacties altyd welkom
ik wacht nog even het termijn af die de bd mij heeft gegeven ( binnen 12 weken een antwoord al 6 verstreken )
zo gauw ik wat hoor zal ik het hier ook melden
-
Is dit überhaupt wel mogelijk?mystydream schreef:De belastingdienst heeft een fout gemaakt in 2007 en heeft mij een dubbele aangeslagen namelijk op de getrouwde naam en mijn meisjes naam
Voor zover ik weet gaat de belastingdienst uit van het burgerservicenummer en niet direct van namen.
En je kunt maar één BSN hebben dus het lijkt me dat hier iets anders aan de hand is.
Helaas! De Belastingdienst is een instelling uit het jaar nul! Ik ben getrouwd en ik heb mijn eigen naam gehouden (ik heb de pest aan het woord 'meisjesnaam'). In elk geval, mijn man en ik doen allebei aangifte, op ons eigen formulier - omdat hij vroeger een ZZP-er was en ik een bijbaan heb -. De belastingdienst stort echter hardnekkig het door mij te veel betaalde bedrag altijd terug op MIJN rekening maar met ZIJN naam! Toen ik belde waarom dat was zeiden ze dat het nu eenmaal zo was....Nicole1971 schreef:Is dit überhaupt wel mogelijk?mystydream schreef:De belastingdienst heeft een fout gemaakt in 2007 en heeft mij een dubbele aangeslagen namelijk op de getrouwde naam en mijn meisjes naam
Voor zover ik weet gaat de belastingdienst uit van het burgerservicenummer en niet direct van namen.
En je kunt maar één BSN hebben dus het lijkt me dat hier iets anders aan de hand is.
Dus de Belastingdienst kan wel degelijk de fout met de achternamen gemaakt hebben.
Hoi Mystydream,
Een beetje laat antwoord maar mijn advies zal zijn ga anders naar "Sociaal Juridische Raadslieden" dat is gratis en die kun je vinden via het loket Burgerzaken van de gemeente waarin je woont. De service die de juridisch adviseur geeft is overigens gratis en ze schrijven ook de brieven voor je.
Ze hebben me ook fijn geholpen en de belastingdienst gaat je gelijk serieus en correct behandellen zelfs als dus de officiele bezwaar termijn is verlopen dat had ik dus!
Een beetje laat antwoord maar mijn advies zal zijn ga anders naar "Sociaal Juridische Raadslieden" dat is gratis en die kun je vinden via het loket Burgerzaken van de gemeente waarin je woont. De service die de juridisch adviseur geeft is overigens gratis en ze schrijven ook de brieven voor je.
Ze hebben me ook fijn geholpen en de belastingdienst gaat je gelijk serieus en correct behandellen zelfs als dus de officiele bezwaar termijn is verlopen dat had ik dus!
ja dat is mogelijk heb het zelf ook gehad maar dan gemeentelijk mijn partner had betaald op de correcte manier een jaar later kreeg ik een aanmaning want er was niet betaald.Nicole1971 schreef:Is dit überhaupt wel mogelijk?mystydream schreef:De belastingdienst heeft een fout gemaakt in 2007 en heeft mij een dubbele aangeslagen namelijk op de getrouwde naam en mijn meisjes naam
alle gegevens erbij gehaald uiteindelijk na een jaar kregen we gelijk uiteraard geen excusses...
ben benieuwd hoe het met ts is gegaan.. (dat ze nog ons meld hoe t is gegaan)
-
ben nog steeds bezig zelfs de belastingadviseur kan het schijnbaar niet goed doen
vraag hem of hij 2007 en 2008 wilt nakijken omdat het gewoonweg niet klopt
wat doet hij gaat hij een bezwaar tegen de toeslagen doen met uiteindelijk na een jaar verder te zijn een wijziging maar nog steeds niet de goede gegevens kwa inkomsten
als die adviseur nou een bezwaar op de ib had gedaan was de toeslag uiteindelijk ook wel aangepast andersom is dat niet het geval
dus vooralsnog geen oplossing en ga ik met het hele zooitje proberen bij de belastingdienst zelf een afspraak te maken
die adviseur heeft me met veel dingen voor de gek gehouden en zaken niet naar mij toe gemeld maar wel een nota sturen van 500 euro zonder bewijsstukken van bezwaar en dergelijke
voorlopig ben ik dus nog bezig
en hoop dat ik op het kantoor met de belastingdienst persoonlijk eruit kan komen
vraag hem of hij 2007 en 2008 wilt nakijken omdat het gewoonweg niet klopt
wat doet hij gaat hij een bezwaar tegen de toeslagen doen met uiteindelijk na een jaar verder te zijn een wijziging maar nog steeds niet de goede gegevens kwa inkomsten
als die adviseur nou een bezwaar op de ib had gedaan was de toeslag uiteindelijk ook wel aangepast andersom is dat niet het geval
dus vooralsnog geen oplossing en ga ik met het hele zooitje proberen bij de belastingdienst zelf een afspraak te maken
die adviseur heeft me met veel dingen voor de gek gehouden en zaken niet naar mij toe gemeld maar wel een nota sturen van 500 euro zonder bewijsstukken van bezwaar en dergelijke
voorlopig ben ik dus nog bezig
en hoop dat ik op het kantoor met de belastingdienst persoonlijk eruit kan komen
-
nog een nieuwe als je 3 maanden samen hebt gewoond kan je toch geen toeslagpartner hebben dat is toch pas na 6 maanden
behalve als je (maar dat is 2011geloof ik) een kind samen heb dan weer wel..
Nee hoor bianca82. Bij toeslagen geldt nog gewoon d zesmaanden termijn. Het hebben van een kind is wel van invloed op het gewijzigde begrip tav fiscaal partnerschap voor de inkomstenbelasting.bianca82 schreef:behalve als je (maar dat is 2011geloof ik) een kind samen heb dan weer wel..
Bij huurtoeslagen geldt de dag dat je allebei samen volgens de Gemeentelijke Basis Adminitsratie op hetzelfde adres woonachtig bent!!! Spreek uit ervaring. Niks 6 maanden, hoor. Alleen met zorgtoeslag geldt als je ineen kalenderjaar minder dan 6 maanden samenwoont, je over het hele jaar zoegtoeslag krijgt over alleen jouw inkomen, Bij meer dan 6 maanden telt het inkomen van je partner mee.
-
heb ondertussen gezien dat voor de huurtoeslag geen termijn telt elke persoon boven de 18 is dan medebewoner