LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Heropenen definitieve aanslag

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
mar9
Berichten: 76
Lid geworden op: 30 mei 2007 14:00

Heropenen definitieve aanslag

Ongelezen bericht door mar9 »

Mijn echtgenoot en ik hebben voor het belastingjaar 2004 beiden aangifte inkomstenbelasting gedaan. Beiden een definitieve aanslag gehad in 2004.

Nu ben ik erachter gekomen dat wij in 2004 geen kinderkorting en (aanvullende) combinatiekorting hebben aangegeven/aangevraagd (gelukkig wel vanaf belastingjaar 2005).

Kan ik een definitieve aanslag (die dus "afgehandeld" is) heropenen voor het alsnog verkrijgen van de genoemde kortingen (nu in 2007 voor het belastingjaar 2005)?

Zoja, hoe gaat dat in zijn werk?

Jannekee
Berichten: 26
Lid geworden op: 28 jul 2006 13:25

Re: Heropenen definitieve aanslag

Ongelezen bericht door Jannekee »

Het kan nog. Je kan alleen geen bezwaar maken tegen de aanslag, aangezien het termijn is verlopen. Je moet verzoeken om een ambtshalve vermindering van de aanslag in een brief en die verzenden naar de betreffende inspectie. Daarin leg je het uit. Als je meteen de aangifte van jou en je partner in het belastingprogramma aanpast en een kopie meestuurt dan is het allemaal zo geregeld.

Dit soort verzoeken gebeuren regelmatig. De Belastingsdienst is niet verplicht het verzoek in te willigen, maar ze doen het in 99% van de gevallen wel.

Succes

mar9
Berichten: 76
Lid geworden op: 30 mei 2007 14:00

Re: Heropenen definitieve aanslag

Ongelezen bericht door mar9 »

Dank Jannekee.

Ik ga eind deze week de ambtshalve herziening naar de Belastingdienst sturen. Ik houd je op de hoogte.

Gesloten