LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hoeveel auto´s mag je als particulier perjaar kopen,

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
gooi tom

hoeveel auto´s mag je als particulier perjaar kopen,

Ongelezen bericht door gooi tom »

Goedendag beste forum leden,

Mijn vraag is hoeveel auto"s mag je als partucilier kopen en verkopen per jaar?

Ik ben niet bezig met de handel in autos,maar ik heb helaas wat slechte ervaringen gehad met autos waardoor ik deze weer moest verkopen,nu heb ik van de verzekering te horen gekregen dat ik waarschijnlijk wordt gezien als een autohandelaar omdat ik teveel van autos ben gewisseld. Hoe kan ik bewijzen dat ik echt niet bezig ben met autohandel maar dat de autos miskopen zijn geweest?

Emmy75

Re: hoeveel auto´s mag je als particulier perjaar kopen,

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Nooit van gehoord in ieder geval, dus ben wel benieuwd naar een antwoord.
Mocht niemand het hier weten, kunt u proberen dit via de belastingdienst te achterhalen of zoiets bestaat of misschien wel via consuwijzer.

Weet ook niet of het in dat opzicht nog van belang kan zijn wat het 'resultaat' was van al deze aankopen en verkopen. Maw heeft u er uiteindelijk winst op behaald of verlies op gedraaid. Misschien is dit relevant.. ?

gooi tom

Ongelezen bericht door gooi tom »

Consuwijzer weet de antwoord op deze vraag ook niet.
Emmy75 schreef:Nooit van gehoord in ieder geval, dus ben wel benieuwd naar een antwoord.
Mocht niemand het hier weten, kunt u proberen dit via de belastingdienst te achterhalen of zoiets bestaat of misschien wel via consuwijzer.

Weet ook niet of het in dat opzicht nog van belang kan zijn wat het 'resultaat' was van al deze aankopen en verkopen. Maw heeft u er uiteindelijk winst op behaald of verlies op gedraaid. Misschien is dit relevant.. ?

De consuwijzer weet ook geen antwoord op deze vraag.
Ik heb er juist verlies op gedraaid omdat de autos met mankementen werden doorverkocht ,

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Over hoeveel auto's praten we hier?

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

nu heb ik van de verzekering te horen gekregen dat ik waarschijnlijk wordt gezien als een autohandelaar omdat ik teveel van autos ben gewisseld.
Het is de verzekering die dit blijkbaar bepaald en het ook niet weet, gezien het woord waarschijnlijk. Maar ik denk toch dat je het de verzekering zult moeten uitleggen.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

nu heb ik van de verzekering te horen gekregen dat ik waarschijnlijk wordt gezien als een autohandelaar omdat ik teveel van autos ben gewisseld.
Je wordt door de verzekering als een autohandelaar beschouwd? Dat staat los van de belastingdienst.

Ik denk dat je het antwoord op je vraag heel makkelijk zult kunnen vinden als je even een optelsommetje maakt van alle auto's die je in het afgelopen jaar/afgelopen jaren gekocht hebt.

Frankvdbroek

Ongelezen bericht door Frankvdbroek »

Als je meer als 4 auto's binnen het jaar als particulier koopt en dan ook weer verkoopt kun je van de belasting een leuk briefje in de brievenbus verwachten.

Je word dan aangemerkt als auto handelaar en zult dan btw moeten afdragen over de winst.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Frankvdbroek schreef:Als je meer als 4 auto's binnen het jaar als particulier koopt en dan ook weer verkoopt kun je van de belasting een leuk briefje in de brievenbus verwachten.

Je word dan aangemerkt als auto handelaar en zult dan btw moeten afdragen over de winst.
En als er nou 3 van die dingen naar de sloop gingen, of anderszins zodanig kapot gingen dat je er van af wilde?

adSolvendum

Ongelezen bericht door adSolvendum »

Frankvdbroek schreef:Als je meer als 4 auto's binnen het jaar als particulier koopt en dan ook weer verkoopt kun je van de belasting een leuk briefje in de brievenbus verwachten.

Dat is leuk voor TS, nu deze heeft aangegeven verlies te hebben geleden. Zal de belastingdienst dan ook BTW gaan terugkiepen?

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik had ooit als Puber in Januari een nieuwe gekocht,
maart een huis gekregen dus geruild voor busje, welke naast verhuizen ook voor de verbouwing was.
En voor de vakantie weer geruild voor Camper.
In de herfst een Cabrio en dus ook 4.

Maar winst, ja een beetje maar ik kocht ze met schade en herstelde ze dus winst nee, wel gezien de aan en verkoop maar gezien de kosten niet echt.

Ook ik kreeg de belastingdienst een vraag maar als Puber kun je wel eens iets vaker wisselen en zoeken naar jou geliefde auto, net als de relaties.
De verzekeraar melde nooit iets dus ook als er niets aan mankeerde kan het.
Het is een vraag van verzekeraar en deze reden van miskoop, ja dat komt helaas vaker voor bij mensen die niet te veel geld hebben.

U is dus niet de enige die wisselde en daar is niets mis mee.
Zij moeten bewijzen dat U handelaar was en bij normale inruil en geen bordje te koop langs weg en zelf verkopen is U zeker geen handelaar.
Echte handelaren zullen nooit er 1 inruilen of naar sloop brengen.
Gewoon domme verzekeraar die lastig doet.
Probeer eens of je elders geen goedkopere kan vinden die minder lastig is.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

stofzuigertje schreef:Ik had ooit als Puber in Januari een nieuwe gekocht,
maart een huis gekregen dus geruild voor busje, welke naast verhuizen ook voor de verbouwing was.
En voor de vakantie weer geruild voor Camper.
In de herfst een Cabrio en dus ook 4.

Maar winst, ja een beetje maar ik kocht ze met schade en herstelde ze dus winst nee, wel gezien de aan en verkoop maar gezien de kosten niet echt.

Ook ik kreeg de belastingdienst een vraag maar als Puber kun je wel eens iets vaker wisselen en zoeken naar jou geliefde auto, net als de relaties.
De verzekeraar melde nooit iets dus ook als er niets aan mankeerde kan het.
Het is een vraag van verzekeraar en deze reden van miskoop, ja dat komt helaas vaker voor bij mensen die niet te veel geld hebben.

U is dus niet de enige die wisselde en daar is niets mis mee.
Zij moeten bewijzen dat U handelaar was en bij normale inruil en geen bordje te koop langs weg en zelf verkopen is U zeker geen handelaar.
Echte handelaren zullen nooit er 1 inruilen of naar sloop brengen.
Gewoon domme verzekeraar die lastig doet.
Probeer eens of je elders geen goedkopere kan vinden die minder lastig is.
Dat was in Rusland kameraad....je maakt een beetje een potje van je eigen geschiedenis. Die wodka is toch echt niet goed voor je (geweest)...

Gesloten