Ik heb al tig keer de belasting gebeld hoe het zit met mijn definitieve beschikking voor de huurtoeslag van 2009/10, het enige wat ze zeggen is dat ze alle gegevens moeten hebben? Nu heb ik in 2010/11 de definitieve beschikking van belasting en zorgtoeslag gehad, dus snap niet waar zij dan nog op moeten wachten? Konden ze ook geen antwoord op geven!!!! Op mijn vraag hoe lang dat dit kon duren kreeg ik; kan nog jaren duren staat geen termijn voor.
Ik weet dat ik over 2009/10 geld terug moet krijgen als ik had moeten betalen had ik de definitieve bes. al lang gehad.
Is er hier iemand die wel weet hoe lang het allemaal kan gaan duren en of ik daar niets tegen kan doen?
Vriendelijk bedankt alvast.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Huurtoeslag 2009/10
-
Re: Huurtoeslag 2009/10
Je hebt RUIM de tijd gehad om je gegevens zoals de huur en je inkomen door te geven voor betreffende jaren zodat je naar je recht uitbetaald kreeg (tot 1 april van het volgende jaar). Had je ook niet hoeven te wachten op de nabetaling.
Nu ben jij verontwaardigd over een lange verwerkingstijd omdat jij de gegevens niet goed hebt aangeleverd?
Nu ben jij verontwaardigd over een lange verwerkingstijd omdat jij de gegevens niet goed hebt aangeleverd?
-
stuur eerst het klachtenformulier met de omschrijving van de vraag aan de belastingdienst. zet er in dat je klacht doorstuurt naar de nationale ombudsman
als er geen reactie komt binnen 4 weken.
Nou, nou dat is me nog al wat wat u hier overhoop meent te moeten halen. Bovendien is er geen enkele wettelijke grond waarop de klacht van het nog niet definitief zijn van de toeslag zou kunnen worden gebaseerd. En de wet: dwangsom bij niet tijdige beslissing die al wel van kracht is voor de inkomstenbelasting is tav de toeslagen voorlopig nog even uitgesteld tot 2013.doradora456 schreef:stuur eerst het klachtenformulier met de omschrijving van de vraag aan de belastingdienst. zet er in dat je klacht doorstuurt naar de nationale ombudsman
Er is hier nog geen definitieve beschikking huurtoeslag verstuurd. Deze definitieve beschikking toeslagen kan tot 5 jaar na het jaar waaover de toeslag gaat, worden toegestuurd. Lees de bijgaande informatie van de Belastingdienst. Voor 2010 kan een ander jaar ingevuld worden.
Hebt u in 2010 huur-, zorg-, kinderopvangtoeslag of kindgebonden budget gekregen? Dit was een voorschot. Als de volledige inkomensgegevens van u, uw eventuele partner en medebewoners bekend zijn, maken wij een definitieve berekening. Normaal gesproken kunt u de definitieve berekening over 2010 krijgen vanaf juli 2011. Hebt u uitstel voor de aangifte inkomstenbelasting 2010? Dan krijgt u de definitieve berekening later.
Voor de berekening gebruiken we de jaarinkomens van u en uw eventuele partner en medebewoners. We gebruiken daarvoor het verzamelinkomen in de aangiften inkomstenbelasting. Als u of uw eventuele partner of medebewoners geen aangifte doen, gebruiken we de jaaropgaaf van werkgevers, uitkeringen of pensioenen. Deze krijgen wij van uw werkgever of van UWV.
Verandert er iets in uw gegevens nadat u de definitieve berekening hebt ontvangen? Dan krijgt u een nieuwe definitieve berekening.
Let op! Wij kunnen u tot 5 jaar na het jaar waarover u de toeslag krijgt, een definitieve berekening sturen
-
Mja, maar als je de awir naleest is het helemaal geen 5 jaar (afhankelijk van de situatie van topicstarter) http://wetten.overheid.nl/BWBR0018472/g ... _Artikel19fisbel schreef:Nou, nou dat is me nog al wat wat u hier overhoop meent te moeten halen. Bovendien is er geen enkele wettelijke grond waarop de klacht van het nog niet definitief zijn van de toeslag zou kunnen worden gebaseerd. En de wet: dwangsom bij niet tijdige beslissing die al wel van kracht is voor de inkomstenbelasting is tav de toeslagen voorlopig nog even uitgesteld tot 2013.doradora456 schreef:stuur eerst het klachtenformulier met de omschrijving van de vraag aan de belastingdienst. zet er in dat je klacht doorstuurt naar de nationale ombudsman
Er is hier nog geen definitieve beschikking huurtoeslag verstuurd. Deze definitieve beschikking toeslagen kan tot 5 jaar na het jaar waaover de toeslag gaat, worden toegestuurd. Lees de bijgaande informatie van de Belastingdienst. Voor 2010 kan een ander jaar ingevuld worden.Hebt u in 2010 huur-, zorg-, kinderopvangtoeslag of kindgebonden budget gekregen? Dit was een voorschot. Als de volledige inkomensgegevens van u, uw eventuele partner en medebewoners bekend zijn, maken wij een definitieve berekening. Normaal gesproken kunt u de definitieve berekening over 2010 krijgen vanaf juli 2011. Hebt u uitstel voor de aangifte inkomstenbelasting 2010? Dan krijgt u de definitieve berekening later.
Voor de berekening gebruiken we de jaarinkomens van u en uw eventuele partner en medebewoners. We gebruiken daarvoor het verzamelinkomen in de aangiften inkomstenbelasting. Als u of uw eventuele partner of medebewoners geen aangifte doen, gebruiken we de jaaropgaaf van werkgevers, uitkeringen of pensioenen. Deze krijgen wij van uw werkgever of van UWV.
Verandert er iets in uw gegevens nadat u de definitieve berekening hebt ontvangen? Dan krijgt u een nieuwe definitieve berekening.
Let op! Wij kunnen u tot 5 jaar na het jaar waarover u de toeslag krijgt, een definitieve berekening sturen
De in de AWIR genoemde termijnen, de vijfjaarstermijn zoals genoemd op de site van de Belastingdienst - deze discussie is op dit prikbord al eerder gevoerd. Zonder een definitief antwoord.
Ook de kwestie dat de Belastingdienst een brief stuurt als de in de AWIR genoemde termijnen (zie artikel 19) niet worden gehaald, kon door beantwoorders op dit prikbord niet als realiteit worden bevestigd.
Ook de kwestie dat de Belastingdienst een brief stuurt als de in de AWIR genoemde termijnen (zie artikel 19) niet worden gehaald, kon door beantwoorders op dit prikbord niet als realiteit worden bevestigd.