LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Huurtoeslag bij inwonende zoon van 23
Huurtoeslag bij inwonende zoon van 23
Mijn zoon is medebewoner. Ik ontvang huurtoeslag. Als een kind 23 jaar of ouder is telt het volledige inkomen mee en vervalt de vrijstelling.
Weet iemand of er een uitzondering is daar mijn zoon nog studeert (HBO) , inwonend is en nog niet voorziet in zijn eigen levensonderhoud ?
Weet iemand of er een uitzondering is daar mijn zoon nog studeert (HBO) , inwonend is en nog niet voorziet in zijn eigen levensonderhoud ?
-
Re: Huurtoeslag bij inwonende zoon van 23
Jullie verdienen samen toch voldoende om de huur te betalen. Huur toeslag is dan niet nodig.
Als hij wel een inkomen heeft telt dat volledig mee, studiefinanciering wordt niet als inkomen gezien. Daar wordt geen uitzondering voor gemaakt.toscavi schreef: ↑05 mar 2020 16:45Mijn zoon is medebewoner. Ik ontvang huurtoeslag. Als een kind 23 jaar of ouder is telt het volledige inkomen mee en vervalt de vrijstelling.
Komkommertijd
, Cornelis7
en danzondernaam
vinden dit leuk
Als hij niet in zijn eigen levensonderhoud voorziet, heeft hij blijkbaar geen inkomen?
-
U zegt het zelf al, zijn inkomen telt mee. Als zijn inkomen €0,00 is, dan telt dat mee in de berekening. Tenzij hij een bijbaantje heeft, dan moeten die opbrengsten wel meegenomen worden.toscavi schreef: ↑05 mar 2020 16:45Mijn zoon is medebewoner. Ik ontvang huurtoeslag. Als een kind 23 jaar of ouder is telt het volledige inkomen mee en vervalt de vrijstelling.
-
Vele pubers van 22 gaan daarom preventief bij Opa & Oma op papier wonen....
Als je elders registreerde behouden je ouders de volle huursubsidie, mag niet maar gebeurde wel.
Dat is wat de regering bereikte, als je als werkende 23 jarige een eigen huis wilde kopen na je studie en daarvoor een flink bedrag wilde sparen krijg je jongeren die elders gaan wonen en erg veel bij hun ouders logeren!
Als je al inkomen hebt en de toeslag al kwijt bent word hierop streng gecontroleerd dus alleen als je met 22 jaren al dit geregeld hebt...
Dit lijkt fraude maar ik weet van jongeren die minder verdiende dan ouders moesten inleveren.
Dan heb je netto over beide een negatief bedrag en minder geld.
Die verdiende net voldoende om minder of geen subsidie te krijgen en voor -€121,- per maand te werken, dat doet niemand!
Als je elders registreerde behouden je ouders de volle huursubsidie, mag niet maar gebeurde wel.
Dat is wat de regering bereikte, als je als werkende 23 jarige een eigen huis wilde kopen na je studie en daarvoor een flink bedrag wilde sparen krijg je jongeren die elders gaan wonen en erg veel bij hun ouders logeren!
Als je al inkomen hebt en de toeslag al kwijt bent word hierop streng gecontroleerd dus alleen als je met 22 jaren al dit geregeld hebt...
Dit lijkt fraude maar ik weet van jongeren die minder verdiende dan ouders moesten inleveren.
Die verdiende net voldoende om minder of geen subsidie te krijgen en voor -€121,- per maand te werken, dat doet niemand!
“Dat is wat de regering bereikte, als je als werkende 23 jarige een eigen huis wilde kopen na je studie en daarvoor een flink bedrag wilde sparen krijg je jongeren die elders gaan wonen en erg veel bij hun ouders logeren!”
Onzin, het vermogen van meerderjarige kinderen die nog bij hun ouders wonen telt helemaal niet mee in het al dan niet recht hebben op huurtoeslag. Alleen hun inkomen wordt meegerekend.
Onzin, het vermogen van meerderjarige kinderen die nog bij hun ouders wonen telt helemaal niet mee in het al dan niet recht hebben op huurtoeslag. Alleen hun inkomen wordt meegerekend.
Komkommertijd
vindt dit leuk
Klopt. Helaas kan dat wel nadelige gevolgen hebben voor de ouders wanneer net de grens zou worden bereikt.Lowieze schreef: ↑06 mar 2020 08:38“Dat is wat de regering bereikte, als je als werkende 23 jarige een eigen huis wilde kopen na je studie en daarvoor een flink bedrag wilde sparen krijg je jongeren die elders gaan wonen en erg veel bij hun ouders logeren!”
Komkommertijd
vindt dit leuk
Komkommertijd schreef: ↑06 mar 2020 08:32Vele pubers van 22 gaan daarom preventief bij Opa & Oma op papier wonen.... Als je elders registreerde behouden je ouders de volle huursubsidie, mag niet maar gebeurde wel.
Dat lijkt het niet, dat is het. Kap eens met die kansloze adviezen. Of betaal jij de torenhoge boetes die dit oplevert voor hen?
Erthanax
vindt dit leuk
-
Nog even en je weet me te vertellen waarom de pubers in dit werelddorp geen zin meer hebben om krantjes en folders rond te brengen...Komkommertijd schreef: ↑06 mar 2020 08:32ik weet van jongeren die minder verdiende dan ouders moesten inleveren.
Maar daar is de TS allemaal niet mee geholpen.
Komkommertijd
vindt dit leuk
Dan is het maar te hopen dat opa en oma geen huurtoeslag nodig hebben.
Komkommertijd
vindt dit leuk
Wat voor inkomen zou er mee moeten tellen van iemand die nog niet voorziet in zijn eigen levensonderhoud?
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
Als je ouders hoorde in de buurt super, mijn zoon verdiende netto.... en wij raken omdat hij ouder is geworden .... kwijt aan huursubsidie en zo....
Dat was een negatief bedrag, ook nog hoger loon na je 23e verjaardag en snel elders wonen bij zijn Opa!
die heeft eigen huis zonder Hypo na een jaar ruim 60 jaren!
De regels uit Den Haag waar vele achteraf achter komen zorgen juist ervoor dat er een oplossing word gezocht.
Zonder voldoende en snel woonruimte krijg je creatieve oplossingen, waarom mag een 22 jarige gewoon alles houden en bij
je 23e verjaardag worden je ouders plotseling financieel gepakt?
Ik noem dit geen fraude maar gewoon grote bedrijven nadoen die ook belasting ontwijken......
door op papier het hoofdkantoor in goedkoopste land te plaatsen.
Dat was een negatief bedrag, ook nog hoger loon na je 23e verjaardag en snel elders wonen bij zijn Opa!
De regels uit Den Haag waar vele achteraf achter komen zorgen juist ervoor dat er een oplossing word gezocht.
Zonder voldoende en snel woonruimte krijg je creatieve oplossingen, waarom mag een 22 jarige gewoon alles houden en bij
Ik noem dit geen fraude maar gewoon grote bedrijven nadoen die ook belasting ontwijken......
Komkommertijd
vindt dit leuk
Sorry hoor, maar dit is toch ergens de klok horen luiden en .......Komkommertijd schreef: ↑06 mar 2020 09:35Als je ouders hoorde in de buurt super, mijn zoon verdiende netto.... en wij raken omdat hij ouder is geworden .... kwijt aan huursubsidie en zo....
Erthanax
en Komkommertijd
vinden dit leuk
-
Over studie financiering dat geen inkomen maar lening is doe ik in dit geval geen uitspraak.
Er word door diverse subsidies anders over gedacht.
Je mag met je Stufi wel een lening voor Smartphone mee afsluiten en dan is het inkomen...
Bij Huursubsidie zelf telde het wel als inkomen.
Maar bij je ouders? Weet niet precies of dit nu wel of geen inkomen is.
Maar creatieve jongeren... vooral studenten regelen nadat ze iets horen het voor hun 23e verjaardag!
Dat biertje kan dus zo erg rendabel zijn, vind die Kat...
Er word door diverse subsidies anders over gedacht.
Je mag met je Stufi wel een lening voor Smartphone mee afsluiten en dan is het inkomen...
Bij Huursubsidie zelf telde het wel als inkomen.
Maar bij je ouders? Weet niet precies of dit nu wel of geen inkomen is.
Maar creatieve jongeren... vooral studenten regelen nadat ze iets horen het voor hun 23e verjaardag!
Dat biertje kan dus zo erg rendabel zijn, vind die Kat...
-
Hebben ze op de school van jouw augurkjes jouw hulp niet nodig bij de handenarbeid?Komkommertijd schreef: ↑06 mar 2020 09:48Over studie financiering dat geen inkomen maar lening is doe ik in dit geval geen uitspraak.
Geen idee hoeveel huurtoeslag de topicstarter krijgt. Maar als je in een woning van ruim 700 zit, en dan zo'n 400-500 huurtoeslag, dan is dat een flinke aderlating als dat wegvalt. Aan de andere kant, als inderdaad dat hele bedrag wegvalt, dan zit er bij de inwonende zoon voldoende ruimte om kostgeld te betalen. Daar is helemaal niets mis mee.
Dat kinderen willen sparen voor later is prima, dat ouders kun kinderen daarin willen ondersteunen door 'gratis' kost en inwoning te verstrekken is ook prima, maar m.i. is het best zinvol om kinderen te leren dat alles nu eenmaal geld kost, het leven nu eenmaal niet uit 'gratis', 'voor niets' en 'kosteloos' bestaat, en dat 'de tering naar de nering zetten' helemaal zo slecht niet is.
Erthanax
en Komkommertijd
vinden dit leuk
-
Beste Witte Angora,
Een ouder paar met LTS & Huishoudschool en leerling op TU Delft met bijpassende stage en later werkgever!
Dan heeft iedereen het vermoeden dat dit ruim boven2x Modaal komt, en na 23e verjaardag flink omhoog gaat.
Kinderen die dubbele bruto van hun ouders ontvangen, ja hij betaalde kostgeld, maar ze kregen wegens gezondheid, zware werk ooit een uitkering + maximale huursubsidie.... in de auto van je zoon mogen rijden, de meeste pubers pakken die van hun ouders!
Zodra deze vers afgestudeerde waar ik het over heb na 1 jaar een vaste contract kreeg na 2x ½ jaar contracten is bij vrijwel elke bank ondanks maximale studieschuld een flink bedrag te lenen, maar wegens die Stufi zit hij niet op 100% lenen!
Dan heb je als binnenkort te trouwen paartje wel 2x€30.000,- om een huis te kopen nodig!
Zij studeerde nog voor Master, maar zijn inkomen is al voldoende.....
Den Haag regelde alles, maar als je een puber van 22 jaren met €600,- kostgeld niet voldoende vind?
Maar na zijn verjaardag is hij thuis niet meer welkom, Huursubsidie en zo....
De regels goed vooraf doorspitten en een oplossing zoeken, als je een leeftijd als grens stelde is dat onredelijk.
Als 22 jarige al ruim inkomen, mag alles houden en na jou verjaardag volledige Huursubsidie kwijt raken?
Een ouder paar met LTS & Huishoudschool en leerling op TU Delft met bijpassende stage en later werkgever!
Dan heeft iedereen het vermoeden dat dit ruim boven2x Modaal komt, en na 23e verjaardag flink omhoog gaat.
Kinderen die dubbele bruto van hun ouders ontvangen, ja hij betaalde kostgeld, maar ze kregen wegens gezondheid, zware werk ooit een uitkering + maximale huursubsidie.... in de auto van je zoon mogen rijden, de meeste pubers pakken die van hun ouders!
Zodra deze vers afgestudeerde waar ik het over heb na 1 jaar een vaste contract kreeg na 2x ½ jaar contracten is bij vrijwel elke bank ondanks maximale studieschuld een flink bedrag te lenen, maar wegens die Stufi zit hij niet op 100% lenen!
Dan heb je als binnenkort te trouwen paartje wel 2x€30.000,- om een huis te kopen nodig!
Zij studeerde nog voor Master, maar zijn inkomen is al voldoende.....
Den Haag regelde alles, maar als je een puber van 22 jaren met €600,- kostgeld niet voldoende vind?
Maar na zijn verjaardag is hij thuis niet meer welkom, Huursubsidie en zo....
De regels goed vooraf doorspitten en een oplossing zoeken, als je een leeftijd als grens stelde is dat onredelijk.
Als 22 jarige al ruim inkomen, mag alles houden en na jou verjaardag volledige Huursubsidie kwijt raken?
De maximale huurtoeslag voor samenwonenden is 321 euro. De huurgrens is max. 737,14.witte angora schreef: ↑06 mar 2020 09:55Hebben ze op de school van jouw augurkjes jouw hulp niet nodig bij de handenarbeid?Komkommertijd schreef: ↑06 mar 2020 09:48Over studie financiering dat geen inkomen maar lening is doe ik in dit geval geen uitspraak.
Geen idee hoeveel huurtoeslag de topicstarter krijgt. Maar als je in een woning van ruim 700 zit, en dan zo'n 400-500 huurtoeslag, dan is dat een flinke aderlating als dat wegvalt.
(...)