LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huurtoeslag inwonend meerderjarig kind

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
Bloempie
Berichten: 55
Lid geworden op: 25 mei 2012 11:59

Huurtoeslag inwonend meerderjarig kind

Ongelezen bericht door Bloempie »

Is het juist dat bij de aanvraag huurtoeslag het meerderjarig kind van 19 moet mee ondertekenen?
Zoja, wat is hiervoor de reden? Het lijkt me dat het het kind niets aangaat.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Huurtoeslag inwonend meerderjarig kind

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Bloempie schreef:Is het juist dat bij de aanvraag huurtoeslag het meerderjarig kind van 19 moet mee ondertekenen?
Zoja, wat is hiervoor de reden? Het lijkt me dat het het kind niets aangaat.
Omdat het (eventuele)inkomen van het meerderjarig kind ook mee telt ?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Huurtoeslag inwonend meerderjarig kind

Ongelezen bericht door tenormin »

Misschien kunt u dit even lezen: http://download.belastingdienst.nl/toes ... 1z11fd.pdf
Onder hoofdstuk 7.

Bloempie
Berichten: 55
Lid geworden op: 25 mei 2012 11:59

Re: Huurtoeslag inwonend meerderjarig kind

Ongelezen bericht door Bloempie »

@Chocomelk: dat is misschien zo maar voor een evt. foutief verkregen toeslag is het kind dan toch niet aansprakelijk? Ik vind in dit geval de vader zo afhankelijk worden van de goodwill van het kind. En het kind kan soms behoorlijk dwars liggen..

@Tenormin: ben gaan lezen, het heeft wel iets verduidelijkt. Vooralsnog is er voor 2013 geen recht.
Waarschijnlijk 2014 wel ivm werkloosheid.

Dank beiden voor het antwoorden!

feurby1409
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 mar 2014 16:03

Re: Huurtoeslag inwonend meerderjarig kind

Ongelezen bericht door feurby1409 »

Goedendag alle,
Ik heb een vraag en hoop dat jullie deze kunnen beantwoorden als ik hier goed zit.
Ik woon bij mijn vader en sta daar ook ingeschreven.
Mijn vriendin en ik hebben een kindje van 2 en die staat samen met haar moeder ingeschreven op de eigen huis.
zij werkt 4 dagen per week en ik ben daar 3 dagen per week om op de kleine te passen en de andere dag komt oma.
Ik slaap daar meestal (3 nachten) dan omdat me vriendin om 19.00 uur thuis komt en ik de volgende ochtend om 03.00 uur me bed uit moet om te werken. zij krijgt huurtoeslag. Heeft zij hier nog recht op? of moeten wij deze beeindigen. zij verdient 1060 per maand en heeft een huur van 625 p/m. ook heeft zij zorgtoeslag en kindgebondenbudget. Het gaat er mij om, dat de belastingdienst dit niet als een probleem zien... of toch wel? omdat ik daar 3 nachten slaap om op de kleine te passen aangezien wij geen geld hebben voor kinderopvang. Bedankt alvast voor jullie antwoorden.

feurby1409
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 mar 2014 16:03

Re: Huurtoeslag inwonend meerderjarig kind

Ongelezen bericht door feurby1409 »

Nee ik bedoel onze dochter woont bij de moeder (mijn vriendin dus) niet bij mij, en staat ook niet bij mij ingeschreven. zo bedoelde ik het haha.
Sorry voor het onduidelijk omschrijven van....

feurby1409
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 mar 2014 16:03

Re: Huurtoeslag inwonend meerderjarig kind

Ongelezen bericht door feurby1409 »

Mijn vriendin en ik hebben een kindje van 2 en die staat samen met haar ingeschreven in de eigen huis
Zo moest tie zijn haha

feurby1409
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 mar 2014 16:03

Re: Huurtoeslag inwonend meerderjarig kind

Ongelezen bericht door feurby1409 »

haha ja klopt, idioot dat ik het zo omschreef haha. maar zij woont met onze dochter in de eigen huis en ik woon er niet (loopt niet goed als we veel samen zijn)
Maar ik ben er idd 3 nachten zoiezo om voor de kleine te zijn. Ik zelf heb geen uitkering of wat dan ook. ik werk een paar uur in de ochtend, en als ik klaar ben (08.00uur) ga ik naar haar huis. Misschien dat belastingdienst zelfde methode gebruikt als sociale dienst of whatever?
Bedankt vogels dat je reageerd, Gr..

feurby1409
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 mar 2014 16:03

Re: Huurtoeslag inwonend meerderjarig kind

Ongelezen bericht door feurby1409 »

Thanks vogels! dan weten wij voldoende. Op de belastingdienst.nl staat zoveel beschreven en omschreven.. wordt er gek van dat je zo gaat twijfelen en zeg tegen elkaar: nou daaaag anders zeg ik het allemaal wel op hoor die toeslagen..... terwijl dat nergens voor nodig is blijkbaar. Super bedankt!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Huurtoeslag inwonend meerderjarig kind

Ongelezen bericht door kweenie »

Dat kinderopvang te duur is wordt vaak gezegd door mensen die niet hebben gekeken wat het je werkelijk kost. Als zij bruto 1060 per maand verdient, dan zou zij van de kosten voor de kinderopvang meer dan 90% vergoed krijgen via de kinderopvangtoeslag. Dus als opvang bijvoorbeeld € 6 per uur zou kosten, dan krijgt ze daar meer dan € 5,40 van terug en hoeft ze zelf nog geen 60 cent te betalen. Misschien een overweging om dus toch voor een bepaald aantal uren te doen, zodat jij bv. extra uren kunt werken ipv op de peuter te passen? Je zult vast meer verdienen dan 60 cent per uur, zodat jullie er per saldo op vooruit zullen gaan (als je haar die 60 ct per uur geeft...) En je kind ontmoet veel andere kindjes en het is ook nog eens goed voor je werkervaring.

Gesloten