Beste forum leden, even deze vraag omdat mijn woon situatie best lastig is.
Ik huur een kamer van 40m2 met eigen afsluitbare buitendeur in een huis van 350m2.. grenzend aan mijn kamer zit een gang met nog een buitendeur en toilet, en een deur richting de rest van het huis. huisgenoten maken ook gebruik van de wc en gang, maar deze is afsluitbaar naar de rest van het huis. Kan dit gezien worden als eigen toilet wat nodig is om huurtoeslag te krijgen?
Voor huurtoeslag moet ik een eigen keuken hebben, deze zit er nu nog niet maar zou er kunnen komen
Ik heb even me paint skills gebruikt om de situatie aan te tonen..
zou het mogelijk zijn?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Huurtoeslag mogelijk?
Huurtoeslag mogelijk?
- Bijlagen
-
- Naamloos1231.png (5.01 KiB) 3615 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
-
Re: Huurtoeslag mogelijk?
Maar het is dus niet je eigen toilet...? Want dan heb je je antwoord eigenlijk al
-
Als je die deur op de gang afsluit zodat de anderen niet op dat toilet kunnen... waar moeten ze dan heen? Of moeten ze bij jou aanbellen?
Nee, dat is niet mogelijk gezien het gedeelde toilet.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
In principe is er geen recht op huurtoeslag tenzij je onzelfstandige woning op de lijst staat van “aangewezen onzelfstandige woonruimte” bij de belastingdienst. Je kunt dit informeren bij je verhuurder of bij de belastingdienst. Die kunnen a.d.h.v. je postcode en huisnummer ( en evt. kamernummer) controleren of je woning op die lijst staat.
Om in aanmerking te komen voor huurtoeslag bij onzelfstandige woonruimte, moet u aan een aantal voorwaarden voldoen. U dient bijvoorbeeld te wonen in een onzelfstandige woonruimte die is aangewezen door de Belastingdienst en te voldoen aan de inkomensgrenzen voor huurtoeslag Neem voor de exacte voorwaarden contact op met Belastingdienst/Toeslagen.
Om in aanmerking te komen voor huurtoeslag bij onzelfstandige woonruimte, moet u aan een aantal voorwaarden voldoen. U dient bijvoorbeeld te wonen in een onzelfstandige woonruimte die is aangewezen door de Belastingdienst en te voldoen aan de inkomensgrenzen voor huurtoeslag Neem voor de exacte voorwaarden contact op met Belastingdienst/Toeslagen.