LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huurtoeslag

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
said1983
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 okt 2009 16:44

Huurtoeslag

Ongelezen bericht door said1983 »

Ff een vraag hoe bereken je nu huurtoeslag ?
want ik krijg bij de belastingdienst steeds 125 euro er uit terwijl ik maar 96 a 97 per maand ontvang.
Ik had voordat ik een uitkering wwb stufi dus ik snap het niet.

mijn huur is 388.69
waarvan netto huur 286,20 is
totale service kosten zijn 101,84 met stookkosten en gas en water
maar mijn bruto huur is 388,69

Nu betaal ik dus met huurtoeslag 292 huur per maand

Hoe kan het dan dat met berenen op internet bij toeslagen.nl 125 euro wordt gezegd ????

Miss Tascha
Berichten: 280
Lid geworden op: 15 dec 2009 19:21
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Huurtoeslag

Ongelezen bericht door Miss Tascha »

Omdat bij de servicekosten alleen de gas en elektra voor gemeenschappelijke ruimten worden mee gerekend.

Anders zal je de belastingdienst zelf even moeten bellen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Huurtoeslag

Ongelezen bericht door kweenie »

De stookkosten en gas en water tellen mogen meetellen bij de servicekosten. Als je 100 euro servicekosten hebt, waarvan bv. 75 euro aan stookkosten en gas en water, dan heb je dus voor de huurtoeslag maar 25 euro servicekosten. En dus ook recht op een lagee huurtoeslag. Als je op de site tocht die 100 euro invult, dan komt daar natuurlijk een hoger toeslagbedrag uit.

rollertje
Berichten: 221
Lid geworden op: 28 nov 2004 17:06

Re: Huurtoeslag

Ongelezen bericht door rollertje »

Je mag voor de huurtoeslag alleen de volgende servicekosten meerekenen: maximaal 12 euro voor electriciteit gemeenschappelijke ruimten
maximaal 12 euro voor schoonmaak gemeenschappelijke ruimten
maximaal 12 euro voor de huismeester
maximaal 36 euro dus.
Er zijn nog een paar servicekosten, maar die komen bijna nooit voor.
Hierboven staan de meest voorkomende servicekosten bij een flat of appartement. Je mag geen stookkosten, gas en water meenemen voor de huurtoeslag. Dat zou ook niet eerlijk zijn in vergelijking met mensen die deze kosten niet via de huur betalen, maar daar een aparte rekening voor ontvangen. Je gebruikt dus de verkeerde bedragen bij de proefberekening op internet.

Gesloten