LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] IB/PVV 2015 niet ontvangen?

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
Noelle1410

IB/PVV 2015 niet ontvangen?

Ongelezen bericht door Noelle1410 »

Beste allemaal,
Ik weet niet of iemand deze vraag zo voor mij kan beantwoorden maar ik begrijp er niets van,
ik heb mijn ib/pvv van deze maand niet ontvangen? is hier iets aan veranderd, ik zit helaas momenteel in een uitkeringssituatie maar dat zat ik vorig jaar ook al en er is eigenlijk niets veranderd?
Ik bel natuurlijk maandag de belastingdienst maar ik kom er net pas achter en ik kan momenteel geen 96 Euro missen dus zit hier een beetje met pijn in mijn buik, :roll:
vast bedankt,
Noelle

Noelle1410

Re: IB/PVV 2015 niet ontvangen?

Inmiddels begrijp ik dat dit de alleenstaande ouderkorting was die is komen te vervallen.
ik ga er maar vanuit dat deze korting ook niet meer wordt ingehouden op mijn bijstand anders is het op een houtje bijten de komende tijd.
ik mag gelukkig over 3 maandjes weer volop aan de slag, kan niet wachten tot ik hiervan verlost ben!

fisbel

Ongelezen bericht door fisbel »

U heeft, als het goed is, in december de voorlopige beschikking van de toeslagen 2015 binnengekregen. Hierin is te zien dat het kindgebonden budget aanmerkelijk is verhoogd. Soms wel met € 3000 op jaarbasis. De uitkeringsinstantie zal rekening hebben gehouden met het schrappen van de alleenstaande ouderkorting c.q. de ophoging van het kindgebonden budget.

In de meeste situaties komt het erop neer dat er netto ongeveer hetzelfde overblijft. Niet meer, want er moet 'natuurlijk' bezuinigd worden. Vergelijkt u de verschillende netto bedragen maar: kindgebonden budget, netto uitkering. Tel op en trek af. Het netto resultaat 2014 en 2015 zal weinig verschillen.

Noelle1410

Dat klopt, Als ik de bedragen nu naast elkaar leg zou ik er 120 Euro op achteruit gaan en dat klopt niet dus ik ben zelf even gaan spitten. Ik weet dat het kgb fors is verhoogd ter compensatie van het vervallen van de gemeentelijke toeslag voor alleenstaande ouders. De alleenstaande ouderkorting werd echter via de belastingdienst uitgekeerd en gekort op de uitkering nu dit komt te vervallen wordt het dus ook niet meer gekort dan kom ik weer aardig uit. :)

Gesloten