LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] IN NAAM DER KONINGIN

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
glith
Berichten: 241
Lid geworden op: 27 mar 2008 10:42

IN NAAM DER KONINGIN

Ongelezen bericht door glith »

Das lekker krijg vandaag een dwangbevel in naam der Koningin om binnen 2 te dagen betalen :twisted: :twisted: terwijl het al in februarie en hetlaatste termijn in juni is betaald, ga morgen op de blaak zitten en ga pas weg als dit is recht getrokken

604ssb

Re: IN NAAM DER KONINGIN

Ongelezen bericht door 604ssb »

Nou, veel plezier! Hoop voor jou dat het droog blijft....

axasjaak
Berichten: 233
Lid geworden op: 20 sep 2007 12:24

Re: IN NAAM DER KONINGIN

Ongelezen bericht door axasjaak »

Misschien kunt toch maar beter met het dwangbevel langs uw belastingkantoor gaan om het even uit te leggen.
ëén ding is zeker : al zittend op de blaak ,
strekt dat alleen maar tot ieders vermaak !

glith
Berichten: 241
Lid geworden op: 27 mar 2008 10:42

Re: IN NAAM DER KONINGIN

Ongelezen bericht door glith »

Bedankt hoor voor de fijne reaktie`s
De dagtekeningdatum was 15 febr en ik heb het de 13e al betaald, na een herrinering waarin stond dat er niets betaald was bezwaar gemaakt niets gehoord en dan een DWANGBEVEL :twisted: zou fijn zijn als "de dienst"ook zijn administratie op orde zou hebben.
Heb de betaalbewijzen bij me dus zal wel goed komen maar de arrogantie daar :twisted:
Baliemedewerkers die niets mogen/kunnen veertien dagen geleden daar ook al gestaan maar kom niet verder dan de balie met als gevolg nu dus een DWANGBEVEL

axasjaak
Berichten: 233
Lid geworden op: 20 sep 2007 12:24

Re: IN NAAM DER KONINGIN

Ongelezen bericht door axasjaak »

U kunt aantonen dat de vordering van de fiscus voldaan is , dus dan kunt u de
gang van zaken met de deurwaarder rustig op u af laten komen.
Wel is het verstandig om even een afspraak te maken met uw belastinginspecteur
zodat u de zaak niet aan de balie hoeft te bespreken , maar met de verantwoordelijke ambtenaar . Succes !

handelaar
Berichten: 123
Lid geworden op: 18 jan 2008 00:40

Re: IN NAAM DER KONINGIN

Ongelezen bericht door handelaar »

Als je werkelijk meent dat het dwangbevel onterecht is laat je die deurwaarder toch gewoon lekker langskomen. Krijgt hij of zij het vanzelf in de gaten.

glith
Berichten: 241
Lid geworden op: 27 mar 2008 10:42

Re: IN NAAM DER KONINGIN

Ongelezen bericht door glith »

`t Heeft wat voeten in aarde gehad maar het dwangbevel is ongedaan gemaakt :lol: vraag ma alleen af welke knuppels ze daar bij die balie hebben zitten de 1 stuurt me 14 dagen terug gewoon weg met : Ik kan niets voor u doen en vanmorgen had ik er 1 die het gelijk probeerde te regelen, wat hopelijk gelukt is, heb wel een stempel op het bevel dat alles is voldaan nu maar hopen dat het niet langs elkaar heen werkt :wink: en vrijdag alsnog een plakaat op me voordeur :twisted:
Laatst gewijzigd door glith op 16 jul 2008 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.

handelaar
Berichten: 123
Lid geworden op: 18 jan 2008 00:40

Re: IN NAAM DER KONINGIN

Ongelezen bericht door handelaar »

Die knuppels, dat zijn ambtenaren. De meeste lopen niet erg hard. Maar kennelijk heb je er een getroffen die de werklust heeft gehad het voor jou te regelen. Ik neem aan die beambte ook zo snugger is om de deurwaarder in te lichten zodat deze z'n gang naar jouw woning niet hoeft te maken.

glith
Berichten: 241
Lid geworden op: 27 mar 2008 10:42

Re: IN NAAM DER KONINGIN

Ongelezen bericht door glith »

Ik neem aan die beambte ook zo snugger is om de deurwaarder in te lichten zodat deze z'n gang naar jouw woning niet hoeft te maken.



Laat ik het hopen :)

emigrant
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 aug 2008 11:45

Re: IN NAAM DER KONINGIN

Ongelezen bericht door emigrant »

Wij hebben hetzelfde meegemaakt; een of ander ziek figuur op belastingkantoor te Helmond (afd. Invordering) zorgde ervoor dat wij ook een dwangbevel ontvingen, alsof we nooit betaald hadden (terwijl dit sinds lange tijd dus wel het geval was).

8 telefoontjes met de Belastingtelefoon leverde in alle gevallen op dat het uitbrengen van het dwangbevel niet correct was. Diverse berichten werden door de Belastingtelefoon verzonden naar deze afdeling Invordering welke (u raadt het al) er helemaal niets mee deed. De deurwaarder hield zich van de domme en zich al helemaal niet aan zijn afspraken om terug te bellen.

Op de dag dat er "beslag" gelegd zou worden hebben we het feitelijk onverschuldigde bedrag toch maar overgemaakt omdat je hierover nu eenmaal een vrij aardige rente ontvangt. Een dag erna ontvingen we het geheel direct weer terug op de bank zonder ook maar enige vorm van excuus of uitleg. Hiermee was de zaak kennelijk afgedaan.

Ik ben ervan overtuigd dat deze grove nalatigheid met opzet is uitgevoerd door iemand die erg blij mag zijn dat ik niet weet waar hij woont (zo boos ben ik dus). Te ziek voor woorden, we betalen te goeder trouw tienduizenden euro's aan belasting per jaar en dan wordt je zo behandeld.

Klagen heeft geen zin; de onderlinge samenhang bij de belastingdienst ligt vrij hoog, een staat binnen een staat. Het wordt tijd dat hier de bezem (lees: staalborstel) eens doorheen wordt gehaald.

ruitenheer
Berichten: 431
Lid geworden op: 19 jun 2005 13:37

Re: IN NAAM DER KONINGIN

Ongelezen bericht door ruitenheer »

Ja leuk, laten we weer een keer gaan reorganiseren bij de Belastingdienst. Dat is de afgelopen jaren pas een paar keer gebeurd. Misschien krijgen we daarmee de laatste gemotiveerde medewerkers ook weg.

emigrant
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 aug 2008 11:45

Re: IN NAAM DER KONINGIN

Ongelezen bericht door emigrant »

Dat is natuurlijk ook niet de bedoeling, laat de kleine groep die nog integer en met fatsoen zijn werk doet met rust, natuurlijk. Qua wortel heb ik de indruk dat veel aan mismanagement en losse politieke flodders met verstrekkende gevolgen te wijten is. Laat iedereen elkaar de schuld geven (en de verantwoordelijken ertussenuit met een zak geld) en het cirkeltje is rond.

priewjet
Berichten: 223
Lid geworden op: 18 nov 2005 21:16

Re: IN NAAM DER KONINGIN

Ongelezen bericht door priewjet »

Voor alle niet-Rotterdammers:

De topic-starter zegt dat hij op de Blaak gaat zitten. Aan die straat is het kantoor van Gemeentebelastingen Rotterdam. Daar heeft/had hij kennelijk een probleem mee. Dus alle gal over de Rijksbelastingdienst (die in Rotterdam aan het Wilhelminaplein zit) wordt hier volstrekt overbodig gespuid.

glith
Berichten: 241
Lid geworden op: 27 mar 2008 10:42

Re: IN NAAM DER KONINGIN

Ongelezen bericht door glith »

Gemeentebelasting of Rijksbelasting en zijn alle twee ongeorganiseerde bende`s en wij burgers moeten hun zaken recht trekken alsof die 2 x snipperen niets heeft gekost :twisted:

priewjet
Berichten: 223
Lid geworden op: 18 nov 2005 21:16

Re: IN NAAM DER KONINGIN

Ongelezen bericht door priewjet »

Lieve, lieve topic-starter,
Mijn opmerking was niet tegen u bedoeld, maar tegen degenen die er zaken bij halen die niets met uw eigen probleempje te maken hebben. Wanneer u dat anders wilt zien en alles over één kammetje wilt scheren, dan is dat natuurlijk uw goed rechtje. Als medewerker van één van die verfoeilijke dievenbendes zal ik u dan echter met het grootst mogelijke genoegen het velletje over de oortjes blijven trekken.

glith
Berichten: 241
Lid geworden op: 27 mar 2008 10:42

Re: IN NAAM DER KONINGIN

Ongelezen bericht door glith »

Ik heb niemand een "verfoeilijke dievenbende"genoemd maar waarom die arrogantie, als wij niet op tijd betalen sanctie als de belastingdienst een fout maakt moeten WIJ die herstellen.
Ik scheer niet alles over 1 kammetje juist niet als je goed lees zie je dat ik een andere baliemedewerker tref die mij WEL wil helpen.

Heb je enig idee wat een gevoel je krijg als er een DWANGBEVEL onterecht binnen komt en dan van het kastje naar de muur worden gestuurd.

Jouw laatste zin getuigd juist van ARROGANTIE en dat is waar "wij" dus van balen en aan het kortste eind trekken: Wie maalt om mijn 2 snipperochtenden alsof dat niets kost :cry:
Laatst gewijzigd door glith op 20 aug 2008 08:24, 1 keer totaal gewijzigd.

sjonson
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 aug 2008 00:04

Re: IN NAAM DER KONINGIN

Ongelezen bericht door sjonson »

He priewjet,

Waarom bevuilt u zichzelf. U heeft kennelijk net voldoende topografische kennis om aan te geven waar uw werkplek zich bevindt. Van enige professionaliteit is echter geen sprake. Hoe lang moet u nog?
Hopelijk niet lang meer ...

glith
Berichten: 241
Lid geworden op: 27 mar 2008 10:42

Re: IN NAAM DER KONINGIN

Ongelezen bericht door glith »

@priewjet: Als U bij die dienst werkt zorg dan dat mijn aanslagen eens kloppen, zaterdag WEER een aanmaning binnen over de aanslag die op 01-02-2007 AL BETAALD is, dus straks weer een DWANGBEVEL en weer op de Blaak gaan zitten daar heb ik dus al genoeg gezeten.
En ik mag NIET teleurgesteld zijn nu dat ben ik dus wel degelijk of weer een snipperochtend opnemen die NIET word vergoed kan straks geeneens me vakantiedagen op nemen omdat die gebruikt zijn om bij UW DIENST te hebben gezeten :twisted:

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: IN NAAM DER KONINGIN

Ongelezen bericht door ron1 »

Velletje,kammetje,rechtje,probleempje....nu begrijp ik alles. :D whahaha

glith
Berichten: 241
Lid geworden op: 27 mar 2008 10:42

Re: IN NAAM DER KONINGIN

Ongelezen bericht door glith »

Joepie :twisted: weer een dwangbevel op hetzelfde aanslagnummer gekregen heb nu maar een beroep aangetekend bij de rechtbank bestuursrecht want nu mag het weleens goed worden uitgezocht.
HALLO BELASTINGMEDEWERKERS wanneer worden we wakker de genoemde aanslag is al BETAALD in 2007 :twisted: :twisted:

Gesloten