LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kindergebonden budget
Kindergebonden budget
Per 1 -1-2015 is de alllenstaande ouderkorting afgeschaft, voor co ouders is er een mogelijkheid om tot een inkomen van 90.000 euro de kindergebonden budget aan te vragen. Niet dus. Als je kinderbijslag ontving op basis van co ouderschap blijft de moeder de aanvrager. Bij de aanvraag kindergebonden budget wordt door de belasting gesteld ontvangt u kinderbijslag...... Ja dus. Maar er komt geen geld omdat de man niet de aanvrager van de kinderbijslag is. Hallo den Haag wie heeft deze stomme regel bedacht..... Kind staat hier ingeschreven, kreeg tot 2014 ook de alleenstaande ouderkorting en krijg dus nu niets meer...... Heeft iemand weer iets zitten te bedenken wat in de praktijk niet werkt. Graag reactie lotgenoten
Re: Kindergebonden budget
Moeder int de kinderbijslag terwijl het kind bij u woont? Dat lijkt me niet kloppen.
Ik heb ook co-ouderschap met mijn ex. Het is dan de bedoeling dat het kind ongeveer 50% (drie dagdelen per week minimum) bij de andere ouder verblijft. Je zou dus een afspraak met je ex kunnen maken om het ontvangen kindgebonden budget te verdelen over jullie beiden. Je ex maakt dan de helft van het geld naar jou over. Anders een kindrekening openen, daar zowel de kinderbijslag als het kindgebondenbudget op storten en in gezamenlijk overleg opnemen. Dat laatste doen wij.
Het is toch heel simpel. Degene die de kinderbijslag, al dan niet terecht ontvangt, krijgt het kindgebonden budget.
Dat was ook al zo voor de wijziging. Dus u moet dat regelen met uw ex.
Dat was ook al zo voor de wijziging. Dus u moet dat regelen met uw ex.