LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Motorrijtuigenbelasting en incasso

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
Filijne5
Berichten: 29
Lid geworden op: 19 nov 2009 15:47

Motorrijtuigenbelasting en incasso

Ongelezen bericht door Filijne5 »

Al 2 maanden bezig om de incasso per maand voor elkaar te krijgen. Na 2 keer een formulier te hebben verzonden aan de belastingdienst, met daarin de toestemming en ondertekening voor de maandelijkse automatische afschrijving, komt men toch nog weer met een soort "gedwongen"incasso van een kwartaal termijn. Ik leef van een invaliditeitspensioen, en een maandelijkse afschrijving is nog te overzien. Na klacht te hebben ingediend bij de belastingdienst, nooit meer iets vernomen. Het is dus nog steeds NIET geregeld. :( Ik vind het erg chaotisch en niet professioneel , want bij bedrijven is zoiets meteen geregeld.Ook zijn ze erg onbeleefd bij de info lijn en willen je niet doorverbinden met de juiste afdeling. Kortom: hier gaat ons geld dus heen.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Motorrijtuigenbelasting en incasso

Ongelezen bericht door dhc »

De motorrijtuigenbelasting wordt simpelweg per drie maanden geïncasseerd. Betaling per maand is niet mogelijk. Bezwaar en wijzigingen in uw voordeel zijn onmogelijk! En als u dat niet kunt betalen moet u de auto wegdoen.

witte angora
Berichten: 31201
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Motorrijtuigenbelasting en incasso

Ongelezen bericht door witte angora »

Ehmmm... dhc... als je automatisch betaalt kun je gewoon per maand laten incasseren.

Ik regel die dingen trouwens altijd zelf via internet, gaat het makkelijkste en het snelste.

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Motorrijtuigenbelasting en incasso

Ongelezen bericht door F.van Holten »

dhc schreef:De motorrijtuigenbelasting wordt simpelweg per drie maanden geïncasseerd. Betaling per maand is niet mogelijk. Bezwaar en wijzigingen in uw voordeel zijn onmogelijk! En als u dat niet kunt betalen moet u de auto wegdoen.
Mijn MTRB wordt al vele jaren per maand afgehouden door de belasting, middels automatische incasso

Bloempie
Berichten: 55
Lid geworden op: 25 mei 2012 11:59

Re: Motorrijtuigenbelasting en incasso

Ongelezen bericht door Bloempie »

U kunt gewoon bellen met de Belastingdienst AUTO,
heeft een eigen gratis 0800nummer.
dat gratis telefoonnummer wordt vermeld op de aanslag.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Motorrijtuigenbelasting en incasso

Ongelezen bericht door dhc »

Ik ben fout, jullie hebben gelijk.
Onbegrijpelijk dus dat TS dat niet voor elkaar krijgt. TS mag dus even uitleggen wat "gedwongen"incasso inhoudt.

witte angora
Berichten: 31201
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Motorrijtuigenbelasting en incasso

Ongelezen bericht door witte angora »

Hij bedoelt ermee dat hij per maand wil betalen, maar nu dat niet lukt, gedwongen wordt het per kwartaal te doen.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Motorrijtuigenbelasting en incasso

Ongelezen bericht door dhc »

Uh...dat snap ik maar waarom dwingt men hem tot deze constructie?

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Motorrijtuigenbelasting en incasso

Ongelezen bericht door Frantic2 »

het kan zijn dat hij ook te maken heeft met de 6-dubbele verificatie van de belastingdienst...( overdreven hoor) en dan moet je telkens alles invullen en kopie ID opsturen.... want dan zijn ze hem weer kwijt o.i.d..... ik heb vorig jaar giga problemen gehad met de toeslag( á 6,00 euro per maand) en ben uiteindelijk door de ombudsman verlost van hun brieven....Maar dat was ook erg ingewikkeld! Ik had een ander rekeningnummer! Daar konden ze niet aan wennen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Motorrijtuigenbelasting en incasso

Ongelezen bericht door sjohie »

Filijne5 schreef:Al 2 maanden bezig om de incasso per maand voor elkaar te krijgen. Na 2 keer een formulier te hebben verzonden aan de belastingdienst, met daarin de toestemming en ondertekening voor de maandelijkse automatische afschrijving, komt men toch nog weer met een soort "gedwongen"incasso van een kwartaal termijn. Ik leef van een invaliditeitspensioen, en een maandelijkse afschrijving is nog te overzien. Na klacht te hebben ingediend bij de belastingdienst, nooit meer iets vernomen. Het is dus nog steeds NIET geregeld. :( Ik vind het erg chaotisch en niet professioneel , want bij bedrijven is zoiets meteen geregeld.Ook zijn ze erg onbeleefd bij de info lijn en willen je niet doorverbinden met de juiste afdeling. Kortom: hier gaat ons geld dus heen.
Vervelend, en inderdaad niet klantvriendelijk. Maar wat ik niet snap, als je het wél per maand kan betalen, kan je toch ook 3 maanden in 1x betalen? Kwestie van 1/3e kwartaalbedrag overlaten in de 2 voorgaande maanden, en dan kan je in de derde maand gewoon de drie voorgaande maanden betalen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Motorrijtuigenbelasting en incasso

Ongelezen bericht door sjohie »

snuffel1 schreef:
Vervelend, en inderdaad niet klantvriendelijk. Maar wat ik niet snap, als je het wél per maand kan betalen, kan je toch ook 3 maanden in 1x betalen? Kwestie van 1/3e kwartaalbedrag overlaten in de 2 voorgaande maanden, en dan kan je in de derde maand gewoon de drie voorgaande maanden betalen.


U snapt het inderdaad niet. Een vast bedrag betalen went snel een groot bedrag ineens betalen went nooit.
Een groot deel van de wanbetalers in het licht van de MRB laat die rekening op de plank liggen domweg omdat er niets voor terug krijgen.
Eigen keus/schuld dus.

Tasja
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2016 11:12

Re: Motorrijtuigenbelasting en incasso

Ongelezen bericht door Tasja »

Dag,
Hoe zit het met de opzegging van de motorrijtuigen automatische incasso?
Mag de belastingdienst éénzijdig deze opheffen?
Na drie jaar heb ik weer een auto op naam, maar in de tussen tijd werd er ook gewoon automatisch geïncasseerd voor een andere auto op dezelfde rekening met mijn houdersnaam.
Er is mij nooit medegedeeld dat de automatische incasso is stop gezegd, immers ik heb geen auto geschorst of zo.
Hierdoor ging ik ervan uit dat de "nieuwe auto"gewoon automatisch werd geïncasseerd.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Motorrijtuigenbelasting en incasso

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Je moet per auto dan toch machtigen? Als je een auto wegdoet wordt het automatisch stopgezet.

Moneyman
Berichten: 30447
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Motorrijtuigenbelasting en incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Tasja schreef:Na drie jaar heb ik weer een auto op naam, maar in de tussen tijd werd er ook gewoon automatisch geïncasseerd voor een andere auto op dezelfde rekening met mijn houdersnaam.
Ik snap je niet. Heb je nou auto's op naam gehad in die drie jaar of niet?
Tasja schreef:Hierdoor ging ik ervan uit dat de "nieuwe auto"gewoon automatisch werd geïncasseerd.
Tsja, je weet wat ze zeggen over aannames... zeker bij belastingen moet je niets aannemen, maar moet je het zeker weten. Bovendien: je merkt toch gelijk dat er niet afgeschreven wordt?

En wat is nu eigenlijk het probleem?

Gesloten