LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schulden door de Overheid!

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
Chocomelk

Re: Schulden door de Overheid!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

fisbel schreef:.

De WAO-aftrek is inderdaad sinds 2009 geschrapt. Daarvoor in de plaats zijn onder andere de compensaties zoals de compensatie WAO (336 euro - jaar 2011), maar ook de algemene compensatie die afhankelijk van indicatie en leeftijd 150, 350, 300 of 500 euro is.

Sommige mensen hebben het gekregen en weten totaal niet waarom en ik ken ook mensen waaronder ik 1 die er eigenlijk recht op hadden en het niet kregen, klacht kun je indienen bij CAK maar wordt amper tot niet naar gekeken.

manondoris

Ongelezen bericht door manondoris »

rozemarijntje schreef:goed zo,eerst alles rustig doorlezen,ben het ook met kweenie eens..

dan nog even eva..
medicatie die je niet meer vergoed krijgt dat is allemaal veranderd..
als je afgekeurd bent 35% geloof en hoger dan krijgen we een bijdrage van 350...hoooooooooo deze was 350 euro maar deze wordt per sept 336...ook al weer 14 euro minder,.
medicatie is niet meer aftrekbaar...deze vrouw is alleen dus zal een lagere drempel hebben.(ik ben getrouwd dus fiscaal partner ik weet niet of die oo meegerekend word??)
maar ik gebruik in totaal heb het net uit zitten rekenen 1750 plus minus aan medicatie dan reken je er nog wat bij aan onkosten..en de drempel is iets van 2300 en nog wat...ja ze weten het wel leuk te brengen hoor...
de regels zijn ongeveer 3 a 4 jaar veranderd...
je krijgt ook geen aftrek meer omdat je waoér bent enz...alles is eraf...alles.

mev ik vind het zo rot voor u....ik meen het echt..
en echt geen rare dingen doen ,al snap ik het wel,maar niet doen!
juridisch loket kunt u bellen?

bedenk dat we met u meeleven,heeft u niet veel aan kwa geld,maar er zijn mensne die u op ideeen willen brengen en er zijn hier genoeg mensen die veel van dit soort zaken af weten(ik niet zo)maar die proberen u echt te helpen

sterkte
wat!!!!! is die 350 nu 336 geworden? waarom? ik had eerder verwacht dat ie iets hoger zou worden pppffff :cry:

Chocomelk

manondoris schreef: wat!!!!! is die 350 nu 336 geworden? waarom? ik had eerder verwacht dat ie iets hoger zou worden pppffff :cry:
Wist je dat nog niet, niet dus, bezuinigingen he. :twisted:

manondoris

Chocomelk schreef:
manondoris schreef: wat!!!!! is die 350 nu 336 geworden? waarom? ik had eerder verwacht dat ie iets hoger zou worden pppffff :cry:
Wist je dat nog niet, niet dus, bezuinigingen he. :twisted:
OMG,vroeger kreeg je nog een klap terug van de belasting.toen kregen we die 350 euro en nu nog minder ! gaat de goede kant op !!!!!!!!! (maar niet heus!).ben nu net alles aan het doorspitten voor mijn dochter ivm studiefinanciering en zorgtoeslag. eerst nu net maar de digi d aangevraagd ,ik denk nu al please laat het allemaal goed gaan :(

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@manodoris...
ja joh ze weten het allemaal leuk te brengen,elk jaar gaat er iets af let maar op,en kabinet wil nog meer bezuinigen....
en maar geven en geven aan buitenland,maar dat mag je niet zeggen,en wij hier betalen ons scheel aan belasting ,waarvoor?niet voor ons hoor?

ik heb het hier al een paar keer gezegd,als je chronisch ziek bent,dan ben je gewoon een lastig iets,je wordt in een hoek gezet.
en betalen zullen we....tuurlijk ziek zijn hebben we om gevraagd...
vinden we zoooooooooooooooooooo leuk,hey heerlijk dat ziek zijn... :twisted:
maar goed wijken af van ts haar probleem!

manondoris

nou ja zover wijken we niet af hoor,nog ff en dan zitten wij ook in de schulden door de overheid :cry: het moet niet gekker worden :shock:

flits75

Ongelezen bericht door flits75 »

Hoi TS,
Heel vervelend allemaal, en het is inderdaad materie waar ik zelf ook geen verstand van heb, hoewel er voor mij ook een keuring aan zit te komen K.. - genoeg. Wat ik zeggen wil. 80 euro voor tv-telefoon en internet vind ik best veel. ik betaal voor een alles in een pakket iets van 55 euro. dat is met basis internet, is best goed en vollop bellen 10 euro extra, om met mijn moeder te beppen. dus misschien dat het lukt daar nog wat eurootjes uit te persen?
succes.

rozemarijntje

@chocomel...idd sommige krigen het en weten niet waarom en lachen er nog om ook,nou lekker meegenomen.
ik ken iemand,zwart werkend,krijgt maandelijks geld van de belasting dat is als je niet werkt ?170 euro ofzo?en krijgt omdat ze plasttabletten gebruikt?omdat ze vocht vasthoud,nee niks ernstigs heeft ze,geen bloeddruk,hart of etc gewoon vocht?350 euro???????????????????????????????en die 54 euro in nov?nou jij?
ik krijg die 54 euro niet eens....ja zegt ze ik zeg niks...kijk wel uit vind het wel meegnomen....
zo kan daar zo kwaad om worden he....maar ja ik ben ook niet het type dat iemand verlinkt...

idd ts wat de laatste zei misschien kan je nog wat op je internet enz beknibbelen?
geen glazenwasser meer...ja het is te gek voor woorden en ik vind het ook heel erg voor je...maar we geven maar tips hoor...

Chocomelk

rozemarijntje schreef:@chocomel...idd sommige krigen het en weten niet waarom en lachen er nog om ook,nou lekker meegenomen.
ik ken iemand,zwart werkend,krijgt maandelijks geld van de belasting dat is als je niet werkt ?170 euro ofzo?en krijgt omdat ze plasttabletten gebruikt?omdat ze vocht vasthoud,nee niks ernstigs heeft ze,geen bloeddruk,hart of etc gewoon vocht?350 euro???????????????????????????????en die 54 euro in nov?nou jij?
ik krijg die 54 euro niet eens....ja zegt ze ik zeg niks...kijk wel uit vind het wel meegnomen....
zo kan daar zo kwaad om worden he....maar ja ik ben ook niet het type dat iemand verlinkt...

idd ts wat de laatste zei misschien kan je nog wat op je internet enz beknibbelen?
geen glazenwasser meer...ja het is te gek voor woorden en ik vind het ook heel erg voor je...maar we geven maar tips hoor...
Ja zulke mensen zijn er helaas genoeg Rozemarijntje, vreselijk is zoiets.
Die 54 euro heb ik dan wel weer gekregen, maar de rest niet terwijl ik 100% aan de voorwaarden voldoe.

manondoris

Chocomelk schreef:
rozemarijntje schreef:@chocomel...idd sommige krigen het en weten niet waarom en lachen er nog om ook,nou lekker meegenomen.

Ja zulke mensen zijn er helaas genoeg Rozemarijntje, vreselijk is zoiets.
Die 54 euro heb ik dan wel weer gekregen, maar de rest niet terwijl ik 100% aan de voorwaarden voldoe.
die 336 euro is voor mensen die minstens 35% zijn afgekeurd en die 54 euro voor mensen met een vast medicijn gebruik toch? ik krijg niet die 54 euro maar wel de 336 euro .

Chocomelk

Manondoris via het UWV kreeg je vorig jaar die 350 euro en sommige mensen kregen van het CAK in nov/dec ook nog eens 300 euro, sommige zelfs 500 euro.

manondoris

ja dat klopt ! een vriendin van mij kreeg voor haar zoon 500 euro omdat hij het hele jaar fysio nodig had, ze hebben een eigen zaak en krijgen ook nog eens voor 3 kinderen studie tegemoetkoming volledig !

Chocomelk

manondoris schreef:ja dat klopt ! een vriendin van mij kreeg voor haar zoon 500 euro omdat hij het hele jaar fysio nodig had, ze hebben een eigen zaak en krijgen ook nog eens voor 3 kinderen studie tegemoetkoming volledig !
Ja, zo gaat dat in Nederland.

manondoris

wij doen iets niet helemaal goed :lol:

rozemarijntje

ja ik ben 100% afgekeurd dus krijg de 336 nu...
ik gebruik ontzettend veel medicatie,ook 4 soorten die ik zelf moet bekostigen,maar ik sta net niet op de lijst van die 54 euro...
of ze kunne je niet vinden wand het is zo lek als een mandje...

de chronische gehandicapten raad is er ook mee bezig dat het allemaal niet goed loopt..
via het cak idd kan je die 54 krijgen..en nog eens een aanvulling,maar dat is meer voor mensn die hulp nodig hebben enz....
heb ik ook ,maar als ik dat via de normale weg doe,dan heb ik helemaal geen geld meer.en daar helpt die 500 euro dan niet mee hoor....
vrienden helpen me gelukkig en een schat van een man.

ik heb oo het hele jaar door fysio?????????????????????????????jaren al ....het zal wel...

maar goed dit is niet leu kvoor ts,we moeten haar helpen...denk ik,voor zover we kennen

manondoris

rozemarijntje, ik snap er ook helemaal niks van waarom de een wel en de ander niet. :evil:

dubbelopgelicht

Ongelezen bericht door dubbelopgelicht »

ik begrijp er ook niets van.....

wat jammer zeg dat dit allemaal zo moet lopen/verlopen.....
jammer en ik kan echt heel erg boos om worden als ik zulke trieste verhalen lees. :evil: :twisted: :twisted: :evil: :twisted: :evil:

ronald g

Ongelezen bericht door ronald g »

Eigenlijk is het simpel over de uwv uitkering wordt heffings korting toe gepast het gedeelte ABP niet, dat zijn geen inkomsten uit werk dus de 33, nogwat procent regeling. Nadeel is wel dat het bij de inkomsten wordt opgeteld en zo val je buiten de huurtoeslagboot. Wat je zou kunnen doen is de belasting inspecteur verzoeken dit ABP gedeelte buiten beschouwing te laten, dan wordt wel het volle pond belasting betaald maar telt niet meer mee als inkomen.

discovery

Ongelezen bericht door discovery »

Ik krijg van het UWV 350,-, het CAK "maar" 350,-.
De 54,-, of hoeveel het dit jaar zal zijn heb ik ook nog nooit gekregen. Misschien dit jaar voor het eerst, omdat ik nu alweer bijna 2 jaar een medicijn slik wat wel op de bewuste lijst voorkomt.

ronald g

Ongelezen bericht door ronald g »

Ik heb jaren huursubsidie gekregen en nu blijk ik er ineens geen recht meer op te hebben! Ik betaal al mijn rekeningen altijd keurig op tijd, maar nu groeien de problemen me boven het hoofd.

HELP HELP HELP HELP HELP HELP HELP HELP HELP HELP HELP HELP HELP HELP

Ik moet nu meer vaste lasten(extra per maand +/_ 250,00 euro p.m.(VORIG JAAR 350,00 EURO) aan de belasting) betalen per maand als mijn inkomen van 1230,00 euro per maand hoog is!????

IK HEB NIET EENS GELD OM EEN BROOD TE KOPEN!!!!

Ik zit in de WAO en krijg 1000,00 euro van de UWV en 230,00 euro van de ABP. Deze dragen keurig 19%? belasting voor me af, prima. Maar als het bij elkaar opgeteld wordt, schijn ik in een andere box te komen en moet er 34% belasting afgehouden gaan worden. Dus dit betekend dat ik iedere maand ongeveer 50,00 euro opzij moet gaan leggen(waarvan????), want als ik in ieder begin van het jaar weer naar de belasting moet, schijn ik ieder jaar! 650,00 euro te moeten terug betalen???? Hoe is dit mogelijk met mijn inkomen???? Zoveel is het toch niet????

Ik heb iedere maand ongeveer 1000,00 euro vaste lasten: huur 616,00(met gedeeltelijk inbegrip van water en electriciteit); Nuon gas 80,00; internet en televisie en telefoon +/- 80,00 euro; mobiel 15,00; verzekeringen 40,00 euro; gemeentelijke belastingen en HH Hollands Noorderkwartier 73,50 euro; 20,00 p.m. aflossing op mijn VISA-card; ziektekostenverzekering 126,61; Hans prijs-optiek 5,25(voor een nieuwe bril); maandtarief bankpas; ... en nog wat kleine dingen zoals de ramenlapper, de kapper, enz.

..... EN BETAAL HET ALTIJD NETJES OP TIJD, TOT NU.....

De mensen die deze fouten er voor me hebben laten insluipen, zitten lekker in de zon op een terrasje!....... en ik zit nu verplicht in de zon op mijn balkon! Ik kan geen kant op!!!!

Plus nog vervelende emotionele problemen.............. ik zag het leven niet meer zitten en nu nog steeds niet.

28 MAART JL. STONDEN DE POLITIE EN AMBULANCE AAN MIJN BED, HELAAS TE WEINIG MEDICIJNEN INGENOMEN!!!!

Ik heb er geen ander woord voor dan ONMENSELIJK!

Wat moet ik nu????
en ik maar denken dat dit de vraag was, antwoorders zijn alweer met hun eigen probleempjes bezig.

Gesloten