LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] STOP simontinusottopieter

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
bushalte
Berichten: 119
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:42

STOP simontinusottopieter

Ongelezen bericht door bushalte »

Hallo,

Hoe kan het dat ik de zorgtoeslag vanaf 1-7-08 stopgezet heb en toch een voorschotbeschikking 2009 op de deurmat valt???

Ik citeer:
U heeft in 2008 zorgtoeslag ontvangen.
De BD heeft u aanvraag automatisch geccontinueerd voor 2009 op basis van uw gegevens over 2008. Deze gegevens staan op de achterzijde van dit biljet vermeld."

Maar ik had deze stopgezet in juli 2008. :roll:

gr.

graces
Berichten: 49
Lid geworden op: 03 jan 2009 12:08

Re: STOP simontinusottopieter

Ongelezen bericht door graces »

Dat is inderdaad raar. Over het algemeen neemt de Belastingdienst je gegevens van rond november van het vorige jaar over, als de toeslag al eerder is beeindigd zou je dus niet automatisch in 2009 zorgtoeslag moeten krijgen. Als de gegevens die op de beschikking staan niet kloppen doe je er goed aan om een wijziging door te geven. Je kunt daarbij je gegevens wijzigen, maar ook kiezen voor de optie om de toeslag per 01/01/09 te beeindigen. Je zou er nog even een klacht over kunnen indienen als je excuses wilt voor de onzorgvuldigheid van de Belastingdienst.

bushalte
Berichten: 119
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:42

Re: STOP simontinusottopieter

Ongelezen bericht door bushalte »

Ik weet hoe de BD werkt. Als ik nu stopzet dan moet ik de maand 1 en 2 terugbetalen.

Ik heb de gegevens achterkant gecontroleerd en gewijzigd in een hogere toetsinginkomen.

Francis35
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 jan 2009 21:03

Re: STOP simontinusottopieter

Ongelezen bericht door Francis35 »

3x een wijziging in moeten sturen om mijn huurtoeslag stop te zetten, na veel vijven en zessen uiteindelijk voor elkaar (ik heb ook een omgewild kruisje achter mijn naam bij de BD :x ). Nu gaat het weer fout met mijn VT 2009, of zoals het nu heet VA. Ze hebben gewoon mijn wijziging die ik in november 2008 al heb doorgegeven vastgehouden en met de oude gegevens gerekend; kortom: het is maar goed dat ik als alleenstaande hulp heb want anders had ik geen eten kunnen kopen voor mij en mijn gezinnetje. Ben ze goed zat en dat heb ik ze ook laten weten ook in een zoveelste brief.

Sterkte met opzeggen van de huurtoeslag

Gesloten