LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Te weinig Huurtoeslag

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
Maref

Te weinig Huurtoeslag

Ongelezen bericht door Maref »

Begin juni van dit jaar ben ik verhuisd; om precies te zijn ging het huurcontract van mn nieuwe huis op 3 juni in. Dit heb ik als verhuisdatum aan de gmeente doorgegeven.
Nu, bij het aanvragen van de huurtoeslag, blijkt dat ik over de hele maand juni geen huurtoeslag zal ontvangen, omdat ik niet vanaf 1 juni deze woning heb betrokken. Het gaat dus om 2 dagen. Volgens de fiscus moet ik de hele maand in deze woning ingeschreven staan.
Ik heb de datum via de gemeente proberen te wijzigen, maar zij weigert dit.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Bezwaar maken?

Ik hoor graag jullie advies.

Vriendelijke groet.

kees.bugter

Re: Te weinig Huurtoeslag

Ongelezen bericht door kees.bugter »

Ja regels zijn regels dus over juni geen toeslag !

Bosjesman

Ongelezen bericht door Bosjesman »

heb idd meer huurders met dit probleem gehad, en niets aan te doen. (beetje slechte service van je woningcorporatie, die had dat best mogen zeggen, dan had je de keus gehad, 2 extra huur, maar wel huurtoeslag..)

maar wat mijn voorganger ze: jammer maar helaasi

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Probleem is dat je huurcontract per 3 juni in is gegaan. Je kunt je niet formeel op een eerdere datum in laten schrijven bij het bevolkingsregister.

Het zou me niks verbazen dat de vorige bewoner naar een goedkopere woning is vertrokken (of een koopwoning) en, om over de maand juni huurtoeslag te ontvangen voor jouw woning, de huur per de 2e op heeft gezegd. Als je de woning uitgaat, krijg je namelijk huurtoeslag over de hele maand waarin je vertrekt.

En je kunt van de woningbouw niet verwachten dat ze zelf aanbieden dat ze de woning tot - pak hem beet- 30 juni leeg laten staan omdat jij over die maand geen huurtoeslag krijgt.

f.weele

Ongelezen bericht door f.weele »

als dit is zoals u stelt, wie heeft dan over de maand juni die huurtoeslag ontvangen? De verhuurder of de voormalige huurder. Als de verhuurder dit heeft ontvangen dan vraag ik mij af of zij dit aan de voormalige huurder hebben betaald, teruggestort aan de belastingdient of zelf gehouden. Ik zou als ik t.s. was dit navragen. Huurtoeslag ontvangen voor een gehuurde woning waaruit je al vertrokken bent, dus het contract al lang heb opgezegd, is natuurlijk een foute regeling van de belastingdienst. Maar ja, probeer ze dat maar eens wijs te maken.
witte angora schreef:Probleem is dat je huurcontract per 3 juni in is gegaan. Je kunt je niet formeel op een eerdere datum in laten schrijven bij het bevolkingsregister.

Het zou me niks verbazen dat de vorige bewoner naar een goedkopere woning is vertrokken (of een koopwoning) en, om over de maand juni huurtoeslag te ontvangen voor jouw woning, de huur per de 2e op heeft gezegd. Als je de woning uitgaat, krijg je namelijk huurtoeslag over de hele maand waarin je vertrekt.

En je kunt van de woningbouw niet verwachten dat ze zelf aanbieden dat ze de woning tot - pak hem beet- 30 juni leeg laten staan omdat jij over die maand geen huurtoeslag krijgt.
:?:

Miss Tascha
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miss Tascha »

f.weele schreef:als dit is zoals u stelt, wie heeft dan over de maand juni die huurtoeslag ontvangen? De verhuurder of de voormalige huurder.
Kan ook gewoon niemand zijn. Huurtoeslag is namelijk inkomensafhankelijk, dus de verhuurder zal dat sowieso nooit krijgen.
De voormalige huurder zal hooguit een deel krijgen over die twee dagen..

bachanaal

Ongelezen bericht door bachanaal »

de belastingdienst corrigeert achteraf de huurtoeslag dus grote kans dat het volgend jaar alsnog komt.Ik laat de huur en de zorgtoeslag rechtstreeks uitbetalen, dan heb ik er ook overzicht over en er komt elk jaar een automatische verrekening.

Maref

Ongelezen bericht door Maref »

Dank voor al jullie reacties. Wat ik hieruit kan opmaken is dat er niets anders opzit dan mij neer te leggen bij het besluit van de belastingdienst, of bij het verlaten van de woning per 2e van de maand de huur opzeggen.

Hoe dan ook dank.

Groeten,

Maref

troubleshooter

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Geachte heer/mevrouw.

Waarom bent u het huurcontract niet op 1 of 2 juni aangegaan? Uw huurbaas had dit niet mogen doen wetende dat u hierdoor over de maand juni geen huursubsidie zult ontvangen. Ik had even de hoop er op dat 1 en 2 juni op een zaterdag en zondag zouden vallen maar helaas. Wend u zich tot de DMO (Dienst maatschappelijk ondersteuning) of wel sociale dienst en dien een verzoek om bijzondere bijstand voor die periode in. Nee hebt u, Ja kunt u krijgen.

Succes

Minnie Mouse 1978

Ongelezen bericht door Minnie Mouse 1978 »

Wij hebben deze problemen met de Belastingdienst toeslagen ook gehad, ik vind het ontzettend irritant dat mensen eerst een heel jaar toeslag wordt toegekend op een door de belastingdienst vastgesteld toetsingsinkomen, waar meestal niets van klopt en dat je een jaar later dat gehele bedrag weer aan de Belastingdienst kunt terugbetalen. Wij hebben de huurtoeslag inmiddels per 2008 zelf beeindigd, dit vond de Belastingdienst toeslagen heel vreemd, we hadden er volgens hun wel recht op, maar toen zei mijn vriend tegen hun dat het door hun vastgestelde toetsingsinkomen niet klopte.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat je over de maand juni nog huurtoeslag zult krijgen. De Belastingdienst controleert de aanvraagformulieren nauwelijks of helemaal niet. Je kunt nog proberen om via een (aangetekende) brief dat de belastingdienst dan per 1 juli 2010 jou voor de huurwoning de huurtoeslag toe te kent, je hebt dan wel 1 maand geen huurtoeslag gehad.

Gesloten