Goedemorgen,
Ik ben al een tijdje in discussie met de belastingdienst. Ik ben in 2012 gescheiden van mijn ex-partner en heb vanaf die tijd zelf alle onkosten van een (gekocht ) huis. Dit was helaas niet alleen op te brengen voor mij en heb toen in 2013 een kennis in huis gepakt die tijdelijk op een kamer zit bij mij en voor de rest gewoon gezamenlijk gebruiken! Echt nu omdat ik een zoon in huis heb wonen word mijn kennis meteen mijn toeslagpartner? Ik word nu op van alles gekort omdat zijn inkomen mee telt en hij alleen maar huur betaald aan mij en alle andere kosten gewoon op mij worden verhaald. Is er geen enkele mogelijkheid om hem van mijn toeslagpartner af te halen????? Of moet ik hem serieus nu het huis uit zetten (heeft geen woning) en ik kan mijn huis niet meer betalen dan en sta dan ook op straat??? Ik kan ook echt niet zonder mijn toeslagen (kindgebonden budget en etc).
Please kan iemand mij helpen...... ik zie geen uitweg meer hoe ik dit het beste kan aanpakken.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] toeslagpartner of niet?
Re: toeslagpartner of niet?
U heeft verzuimd een huurcontract voor onderhuur op te stellen. Als zo'n contract er niet is, wordt uitgegaan van gezamenlijke huishouding. Bij onderhuur is er echter geen sprake van gezamenlijke huishouding. En is er ook geen sprake van fiscaal partnerschap. Een huurcontract opstellen met terugwerkende kracht geldt niet. U stelt dus een huurcontract op en laat de instanties dit weten. Voorbeelden van huurovereenkomsten zijn legio op internet te vinden. Lees ook hier