LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] uit de hand gelopen hobby \ grap

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
ciske

Re: uit de hand gelopen hobby \ grap

Ongelezen bericht door ciske »

olaf79 schreef:Verzwijgen maakt het alleen maar erger en het risico op een boete groter. Bovendien, weet ik niet of TS rustig zal slapen in de wetenschap dat de belastingdienst vaak alsnog achter allerlei dingen komt. Ik denk dat ze hier ook wel meelezen trouwens. De belastingadviseur heeft geen beroepsgeheim..

TS, laat je niet bang maken, ik wens je succes.
Sorry, maar als je belasting ontduikt en inkomsten verzwijgt ben je voor de wet strafbaar
Overdrijven is ook een vak olaf.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

ciske schreef:
olaf79 schreef:Verzwijgen maakt het alleen maar erger en het risico op een boete groter. Bovendien, weet ik niet of TS rustig zal slapen in de wetenschap dat de belastingdienst vaak alsnog achter allerlei dingen komt. Ik denk dat ze hier ook wel meelezen trouwens. De belastingadviseur heeft geen beroepsgeheim..

Sorry, maar als je belasting ontduikt en inkomsten verzwijgt ben je voor de wet strafbaar
Zoals gewoonlijk heet fatsoenlijk adviseren ineens bang maken, alleen omdat men niet de antwoorden krijgt die men wil.
Als over een tijdje deze zelfde persoon komt uithuilen omdat hij/zij gepakt is en er niets aan heeft gedaan ( mede op advies van enkelen hier wellicht ), dan is natuurlijk de wereld weer te klein.

Zo moeilijk is het niet om het allemaal gewoon te regelen. Pure onwil dus.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

ciske schreef:

Het is niet overdreven. Zeker nu TS weet dat hij een fout heeft gemaakt zou het als hij niks doet dat te corrigeren alsnog fraude zijn.
Als hij door wil gaan met dit gebeuren is het toch echt heel verstandig gewoon alles alsnog goed en degelijk op te zetten.
Met deze constructie zou een boze klant trouwens zomaar naar de politie kunnen stappen en aangifte doen van oplichting. Je bent immers verplicht een kvk registratie te hebben zodat je traceerbaar bent.

ciske

TS is totaal niet onwillig maar om hem nu een crimineel te gaan noemen, onzin.

Denk dat TS zelf wel weet wat die nu moet doen, maar alsnog zit er een heleboel bangmakerij bij, niemand weet wie hij is.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Met deze constructie zou een boze klant trouwens zomaar naar de politie kunnen stappen en aangifte doen van oplichting. Je bent immers verplicht een kvk registratie te hebben zodat je traceerbaar bent.
Oh ja ? Vertel... art # .... ?
Het is nog steeds een uit hand gelopen hobby in TWEEDEHANDS artikelen.
Waar is die klant opgelicht dan ? Hij heeft een tweedehands artikel gekocht, betaald en gekregen.

Of is dat in het geval de klant jouw beroemde "eeuwigdurende garantie" te claimen ?
Nogmaals, als iedereen volgens "jouw regels" moet gaan leven kun je morgen half marktplaat arresteren.

olaf79

bprosman schreef:
Oh ja ? Vertel... art # .... ?
Het is nog steeds een uit hand gelopen hobby in TWEEDEHANDS artikelen.
Waar is die klant opgelicht dan ? Hij heeft een tweedehands artikel gekocht, betaald en gekregen.

Of is dat in het geval de klant jouw beroemde "eeuwigdurende garantie" te claimen ?
Nogmaals, als iedereen volgens "jouw regels" moet gaan leven kun je morgen half marktplaat arresteren.
Jammer dat we in herhaling moeten vallen. De omzet en winst van TS is van dusdanige orde dat er geen sprake is van een hobby handel (en dat het tweedehands is is al helemaal irrelevant). Er is sprake van een bedrijf. Als zo'n bedrijf handelt zonder de benodigde registraties is er sprake van fraude en als je fraudeert met oogmerk om er financieel beter van te worden kan er oplichting in het spel zijn.
Ik zeg niet dat het zo is. Ik waarschuw hem ervoor dat als klanten hier achter komen en ze kwaad willen, ze veel trammeland kunnen maken. Meneer heeft een bedrijf en handelt maar heeft geen kvk registratie. DAT is al voldoende voor een pittig gesprek op het politiebureau.

Veel marktplaats handelaren zijn gewoon ondernemers die keurig zich aan de wet houden. Als alle particuliere handelaars 20.000 omzetten en 8 duizend winst maken (3x gemiddeld maandsalaris) zijn ze allemaal een onderneming en moeten ze zich registreren. Maar dat is niet zo. Het gaat vaak om tientjes werk van afgedankte spullen. Dat zijn inderdaad geen bedrijfjes.

jejeroen

Ongelezen bericht door jejeroen »

als iemand niet te vreden is krijgt hij gewoon zijn geld terug,
Die ene klacht in de maand maakt dat echt niet uit.

ik wil dit alles eerlijk doen, alleen ben ik het min of meer "vergeten" mede doordat het zo goed loopt.
ik dacht nooit boven 500 per jaar winst te komen.

alleen twijfel ik wel eerlijk over het nu opnieuw beginnen of proberen alles goed te trekken.
dit door dubbele gevoelens.

maar goed ik hoop dat de advisseur me hierbij kan helpen. maar dat lukt hem wel eem ik aan.

olaf79

ciske schreef:TS is totaal niet onwillig maar om hem nu een crimineel te gaan noemen, onzin.

Denk dat TS zelf wel weet wat die nu moet doen, maar alsnog zit er een heleboel bangmakerij bij, niemand weet wie hij is.
Ik noem hem geen crimineel. Ik waarschuw hem dat hij door zijn constructie de schijn tegen heeft. Dat hij moet oppassen en als hij graag hiermee door wil, het gewoon beter is de boel goed en volgens de wet aan te pakken.

Niemand kent TS, behalve Tros Radar, zijn provider, de belastingadviseur, de NSA, FBI, CIA, FIOD, AIVD, :lol: :lol: :lol:

olaf79

jejeroen schreef:als iemand niet te vreden is krijgt hij gewoon zijn geld terug,

ik wil dit alles eerlijk doen, alleen ben ik het min of meer "vergeten" mede doordat het zo goed loopt.

alleen twijfel ik wel eerlijk over het nu opnieuw beginnen of proberen alles goed te trekken.

maar goed ik hoop dat de advisseur me hierbij kan helpen. maar dat lukt hem wel eem ik aan.
Jeroen, ik waarschuw je alleen maar. Jij bent ter goeder trouw, daar twijfel ik niet aan. Alleen, je hebt wel de schijn tegen je en dit kan behoorlijk zuur voor je aflopen als het tegen je wordt gebruikt.

Ik denk dat je, zeker omdat je het zo leuk vindt, gewoon moet doorgaan maar alles even recht moet zetten. Kost even wat tijd maar dan heb je het voor altijd geregeld. Bedenk gewoon dat hoewel het in je hoofd een hobby is, dat voor de wet niet zo is. Je moet ook een rijbewijs hebben en als je dat niet hebt kom je er niet mee weg door te stellen dat rijden je hobby is. Zo simpel is het gewoon.

Dus haal alsnog je rijbewijs, nu kan het waarschijnlijk nog zonder kleerscheuren.

ciske

dit door dubbele gevoelens
Gewoon overnieuw beginnen, en geen slapende honden wakker maken. :wink:

Niemand kent TS, behalve Tros Radar, zijn provider, de belastingadviseur, de NSA, FBI, CIA, FIOD, AIVD
Zou je denken?? TS kan wel in de bieb zitten, weer een bangmakerij die onnodig is. Wat als TS thuis zou zitten? dan is die bij jullie een klaploper!

bprosman

Ben het niet snel met Ciske eens maar deze keer wel ;-).
"Jolijn" had ook al zo iets voorgesteld.

olaf79

De slapende honden zijn al wakker

olaf79

bprosman schreef:Ben het niet snel met Ciske eens maar deze keer wel ;-).
Jullie kunnen voorstellen wat je wilt, dat maakt het nog niet oke. HEt is en blijft een slecht advies. Je kunt beter je fouten herstellen dan ze negeren en hopen dat er niemand achter komt.

ciske

bprosman schreef:Ben het niet snel met Ciske eens maar deze keer wel ;-).

Wonderen zijn de wereld nog niet uit bprosman :lol: Maar alsnog TS start overnieuw en laat de rest lekker kletsen. :wink:

bprosman

TS reageert nog steeds dus is niet door de FIOD in de boeien geslagen.

@Olaf, je hebt nog steeds mijn vraag niet beantwoord of jij BTW bonnetjes hebt van al je aankopen en nooit iets "zwart" hebt laten doen :wink:

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

Inderdaad, een uit de hand gelopen grap. :lol: :lol:

ciske

bprosman schreef:
@Olaf, je hebt nog steeds mijn vraag niet beantwoord of jij BTW bonnetjes hebt van al je aankopen en nooit iets "zwart" hebt laten doen :wink:

Vast niet :lol: en anders zegt die niks, want ....jawel de belastingdienst leest mee :lol: denkt die :lol:

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

bprosman schreef:TS reageert nog steeds dus is niet door de FIOD in de boeien geslagen.

Jawel hoor, hij schreef toch eerder dat, als hij ergens zijn auto zou laten maken hij geen bonnetje hoeft? Dat die persoon dat zelf maar zou moeten regelen (ik lees: als ie het zwart doet). Staat er niet letterlijk maar vertaal het wel zo.

@jejeroen, laat je niet gek maken joh, ben het ook eens met @jolijn; @ciske en @bprosman.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

jejeroen schreef:als iemand niet te vreden is krijgt hij gewoon zijn geld terug,

Bedenk wel, dat jij/jullie ultiem verantwoordelijk zijn wat betreft een belastingdienst, niet die adviseur. :wink: Dus stel dat ie adviseur iets zegt van joh, geen probleem, komt wel goed, je valt vast niet op, en de belastingdienst komt wel even verhaal halen, dan mag jij bloeden.

gilas

Ongelezen bericht door gilas »

Een hobby loopt natuurlijk niet zomaar uit de hand.Op een gegeven moment moet er toch ergens in je hoofd een belletje gaan rinkelen dat iets meer is geworden dan een hobby.

Gesloten