LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verklaring Arbeids Relatie VAR

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
Max998

Verklaring Arbeids Relatie VAR

Ongelezen bericht door Max998 »

Beste forum gebruikers
ik hoop hier een vraag te mogen stellen waarvan ik het antwoord niet kan vinden op internet.
ik heb een tijdje vrijwilligerswerk gedaan bij een organisatie waarvoor ik een kleine vergoeding heb gekregen (omgerekend EUR 1,- per uur).
Nu vraagt de werkgever of ik een VAR verklaring wil indienen. Ik heb er nog nooit van gehoord dat een vrijwiliger hierom gevraagd wordt en ik doe het liever niet omdat ik niet goed weet wat ik de belastingdienst hiermee 'vertel', mischien denken ze dan dat ik zeldstandig ondernemer ben? Weet iemand hier het antwoord op?
mvg Max

sjohie

Re: Verklaring Arbeids Relatie VAR

Ongelezen bericht door sjohie »

Max998 schreef:Beste forum gebruikers
ik hoop hier een vraag te mogen stellen waarvan ik het antwoord niet kan vinden op internet.
ik heb een tijdje vrijwilligerswerk gedaan bij een organisatie waarvoor ik een kleine vergoeding heb gekregen (omgerekend EUR 1,- per uur).
Nu vraagt de werkgever of ik een VAR verklaring wil indienen. Ik heb er nog nooit van gehoord dat een vrijwiliger hierom gevraagd wordt en ik doe het liever niet omdat ik niet goed weet wat ik de belastingdienst hiermee 'vertel', mischien denken ze dan dat ik zeldstandig ondernemer ben? Weet iemand hier het antwoord op?
mvg Max
Er gaat wel eea veranderen op/rondom de VAR, maar is het in dit geval niet bedoelt om duidelijkheid te scheppen over het wel/niet heffen van loonbelasting etc?

Ik zou het eerst even vragen bij de organisatie in kwestie, misschien dat die er een heldere reden voor hebben. Overigens verklaar je met het aanvragen van een VAR niet (ook) dat je zelfstandig ondernemer bent ofzo, dat is iets wat apart hiervan zou moeten als het wél zo zou zijn.

Max998

Re: Verklaring Arbeids Relatie VAR

Ongelezen bericht door Max998 »

Ik denk dat ik dat maar doe.
Bedankt!

Gesloten