LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verrekenen bedragen

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
darkcore27

Verrekenen bedragen

Ongelezen bericht door darkcore27 »

Ik heb een betalingsregeling getroffen bij de belastingdienst die ik ook elke maand netjes betaal (ik ontvang ook elke maand een brief waarin bevestigd wordt dat ik dat ook betaald heb).
Nu ontvang ik normaal gezien ook elke maand belastingvoordeel van de hypotheek. Alleen, deze maand niet! Ik heb 4x gebeld met de belastingtelefoon, maar daar moet je gewoon 2 werkdagen op een telefoontje terug wachten.
Dus ben ik maar zelf naar de belastingdienst gereden.
Bleek dat ze het bedrag gewoon hebben verrekend met dat bedrag waar ik een betalingsregeling voor had getroffen. Ik ben hier ook niet van op de hoogte gesteld.
Dag 300 euro, wat voor mij (en voor een hele hoop andere mensen zeker weten ook) ontzettend veel geld is!
Weet iemand of het nut heeft om hier bezwaar voor aan te tekenen?

Alvast bedankt.

troubleshooter

Re: Verrekenen bedragen

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Wanneer de inhouding hoger is dan het bedrag wat u verschuldigd bent hoeft uzelf niets te betalen. Is het ingehouden bedrag lager dan hetgeen u maandelijks moet betalen, betaal dan alleen dat deel ter aanvulling van het termijn bedrag omdat uw schuld binnen 12 maanden voldaan moet zijn. Bovendien kunt u tegen de inhouding bezwaar aantekenen.

Succes!

darkcore27

Hallo

Ik zal het uitleggen, want ik snap het niet zo goed. Ik moest in totaal 483 euro betalen, waarvan ik al 2x 101 euro heb betaald. Dus stond er nog 281 euro open. Mijn belastingvoordeel per maand is 300 euro. Dus hebben ze die 281 euro verrekend met die 300 euro, terwijl ik nog gewoon 2 maanden betalingsregeling had.......

Mvg

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

Dag 300 euro
Er wordt een vordering gebruikt om je schuld af te betalen en jij doet alsof je dat geld kwijt bent? "Onzin. Wie zijn schulden betaalt wordt niet armer."

Betalingsregeling bleek dus niet nodig te zijn. Wat is er afgesproken bij het maken van de betalingsregeling?

finadleo

Ongelezen bericht door finadleo »

Wat er afgesproken is, is niet zo van belang. BD mag zondermeer tot verrekening overgaan (belasting met belasting)en zal dat ook (nagenoeg) altijd doen.
De BD is tenslotte geen bank waar je geld kunt lenen of op afbetaling kunt kopen.

darkcore27

Oke dan weet ik genoeg. Bedankt voor jullie reacties.

darkcore27

en ja, ik ben die 300 euro kwijt ja. als ik een afspraak maak om 101 euro te betalen per maand, wil dat zeggen dat ik niet in een keer 300 kan betalen. en zeker niet in het midden van de maand.

darkcore27

en ik vraag niet zomaar een betalingsregeling aan. hoezo bleek niet nodig te zijn???? wie bepaalt dat dan?

SJZ

en ja, ik ben die 300 euro kwijt ja.
Nee, die 300 euro ben je niet kwijt, in ieder geval niet door deze actie van de belastingdienst. Die 300 euro moest je toch wel betalen, dus die was je al "kwijt".

darkcore27

ik krijg de 15de 300 euro en de 24ste mijn salaris, snap je dan dat ik die 300 euro dan "kwijt" ben voor die week wat nog rest????

SJZ

snap je dan dat ik die 300 euro dan "kwijt" ben voor die week wat nog rest
Tuurlijk, maar de komende tijd hoef je 300 euro MINDER schuld af te lossen omdat dat nu al gebeurd is.
Weet iemand of het nut heeft om hier bezwaar voor aan te tekenen?
Nou, probeer het eens. Misschien dat je over een paar maand gelijk krijgt op je bezwaarschrift. En dan? Dan is het december, krijg je die 300 euro terug en kun je meteen weer 300 euro betalen.

Bezwaar maken heeft dus geen zin.

troubleshooter

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Zodra u een belastingschuld hebt mogen ze toeslagen verrekenen. Maar ik vindt dat ze het wel te jouker maken hoor. Ze hebben een zorgplicht dus mogen dit niet zondermeer doen. De inspectie schuift de bal naar de afdeling invordering en laatst genoende geeft niet huis.

darkcore27

Ja, vind ik ook. Maar ja, het kwaad is nu toch al geschied. Ben al over mijn ergste boosheid heen. Ik ben er nu tenminste vanaf!

Gesloten