Nope. Dat is de prijs, niet de prijsklasse. Een item van 5 euro kan ondanks de absoluut lage prijs toch in een relatief hoge prijsklasse zitten.
Vinted, belasting, 30 items of 2000 euro. Vanaf wanneer?
Lowieze
vindt dit leuk
Re: Vinted, belasting, 30 items of 2000 euro. Vanaf wanneer?
Heb mee gelezen en er blijft iets onduidelijk.
Geldt de 30 stuks / 2.000 euro regeling afzonderlijk per verkoopplatforum (Vinted, marktplaats, Catawiki) of voor alle verkoopplatfora tesamen?
Hoe zit met artikelen die door derden gedoneerd worden voor verkoop waarbij de opbrengst geheel ten goede komt aan een goed doel?
Wie kan hier duidelijkheid over geven?
Geldt de 30 stuks / 2.000 euro regeling afzonderlijk per verkoopplatforum (Vinted, marktplaats, Catawiki) of voor alle verkoopplatfora tesamen?
Hoe zit met artikelen die door derden gedoneerd worden voor verkoop waarbij de opbrengst geheel ten goede komt aan een goed doel?
Wie kan hier duidelijkheid over geven?
30 of 2.000 geldt per platvorm, daarboven lichten ze ze belastingdienst in.
Voor de belastingdienst geldt het totaal van al je mogelijke bijverdiensten.
Zorg dat je administratie in orde is, en je kunt aantonen dat "winsten" naar goede doel zijn gegaan
Voor de belastingdienst geldt het totaal van al je mogelijke bijverdiensten.
Zorg dat je administratie in orde is, en je kunt aantonen dat "winsten" naar goede doel zijn gegaan
Vinted kan uiteraard alleen maar gegevens verstrekken over verkopen die via hun kanaal gaan. Dat geldt ook voor Marktplaats en Catawaki.
Als u goederen aan bijvoorbeeld het Leger des Heils geeft, zijn dat geen verkopen.
Als u goederen aan bijvoorbeeld het Leger des Heils geeft, zijn dat geen verkopen.
-
Vraagje; wordt er bij de €2000,- ook de verzendkosten die ik op Catawiki doorbelast aan kopers meegerekend?
Dat zou kunnen. Maar als je geen winst maakt op de verzendkosten is dat geen probleem. Het lijkt me ook dat de verzendkosten sowieso substantieel lager zijn dan de prijzen van de producten die je verstuurt dus het zou hoogstens impact hebben als je qua producten net onder die 2000 euro zit.Dutchflush schreef: ↑18 jan 2024 19:04Vraagje; wordt er bij de €2000,- ook de verzendkosten die ik op Catawiki doorbelast aan kopers meegerekend?
-
Verschillende items verkocht en dit is in mijn portefeuille geplaats. Nu wil ik een bankrekening toevoegen en dat lukt niet. Na maanden zeuren eindelijk bericht terug en nu zeggen ze dat mijn IBAN gebruikt is op een ander account en dat ik maar een andere bankrekening moet nemen want zij kunnen niks doen. Leuk!! Tenzij ik een andere bankrekening neem kan ik dus niet uitbetaald worden
Maar dat is toch best logisch?klinkertje schreef: ↑12 mei 2024 12:35Na maanden zeuren eindelijk bericht terug en nu zeggen ze dat mijn IBAN gebruikt is op een ander account en dat ik maar een andere bankrekening moet nemen want zij kunnen niks doen. Leuk!! Tenzij ik een andere bankrekening neem kan ik dus niet uitbetaald worden
-
klinkertje schreef: ↑12 mei 2024 12:35Verschillende items verkocht en dit is in mijn portefeuille geplaats. Nu wil ik een bankrekening toevoegen en dat lukt niet. Na maanden zeuren eindelijk bericht terug en nu zeggen ze dat mijn IBAN gebruikt is op een ander account en dat ik maar een andere bankrekening moet nemen want zij kunnen niks doen. Leuk!! Tenzij ik een andere bankrekening neem kan ik dus niet uitbetaald worden
Het feit dat je IBAN dus in een ander account wordt gebruikt zou je ook aan het denken moeten zetten. Dat heb je als het goed is helemaal zelf gedaan.
-
Tja, dus meerdere accounts om zo toch de belasting te ontduiken, werkt alleen met meerdere rekeningen. Dat is nou jammer.
Moneyman
vindt dit leuk
-
Het is nu wachten tot de eerste geldezels zich aandienen....
Ombegrijpelijk dat je items verkoopt op een platform zonder eerst dit soort fundematele dingen geregeld te hebben.klinkertje schreef: ↑12 mei 2024 12:35Verschillende items verkocht en dit is in mijn portefeuille geplaats. Nu wil ik een bankrekening toevoegen en dat lukt niet. Na maanden zeuren eindelijk bericht terug en nu zeggen ze dat mijn IBAN gebruikt is op een ander account en dat ik maar een andere bankrekening moet nemen want zij kunnen niks doen. Leuk!! Tenzij ik een andere bankrekening neem kan ik dus niet uitbetaald worden
Had je verwacht dat ze het rekeningnummer dat bij een ander account hoort wel even bij dat van jou zouden zetten?