LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vooringevulde aangifte

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
bernardusj
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 feb 2010 14:37

Vooringevulde aangifte

Ongelezen bericht door bernardusj »

Heeft iemand de vooringevulde aangifte al geprobeerd?

bernardusj
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 feb 2010 14:37

Re: Vooringevulde aangifte

Ongelezen bericht door bernardusj »

Volgens de belastingdienst kan het nu al. Hij staat nu al op de belasting website.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Vooringevulde aangifte

Ongelezen bericht door kweenie »

Ja heb hem vandaag gedownload.

bernardusj
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 feb 2010 14:37

Re: Vooringevulde aangifte

Ongelezen bericht door bernardusj »

Waar gaat het fout dan?
Ophalen programma gaat wel goed?

Deurwaarder Mark
Berichten: 563
Lid geworden op: 27 dec 2008 21:14

Re: Vooringevulde aangifte

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

Ik heb er vorig jaar al mee gewerkt, dat ging prima. Alle gegevens klopten. Ik ga 'm morgen ook even downloaden en invullen. UIteraadr wel altijd controleren of de gegevens juist zijn, want ook al zijn de gegevens door de belastingdienst ingevuld, jij blijft verantwoordelijk.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Vooringevulde aangifte

Ongelezen bericht door kweenie »

vogels schreef: Ja, aangifte zelf gaat goed, maar de gegevens downloaden werkt niet. Vermoed dat het weer eens niet werkt met de nieuwste Windowsversie, nl. Win7
Dat zal het niet zijn, want ik heb ook windows 7 en bij mij lukt het wel. Waar gaat het mis? Inloggen met digid op de site lukt wel?

biljartbal

Re: Vooringevulde aangifte

Ongelezen bericht door biljartbal »

Er klopt geen Toyota van de ingevulde gegevens :)

bernardusj
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 feb 2010 14:37

Re: Vooringevulde aangifte

Ongelezen bericht door bernardusj »

biljartbal schreef:Er klopt geen Toyota van de ingevulde gegevens :)
Hoezo: gegevens niet juis of gegevens onvolledig?

biljartbal

Re: Vooringevulde aangifte

Ongelezen bericht door biljartbal »

Het loon bijna dubbel zo veel, ik verdien goed maar niet zo goed als de belasting opgeeft.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Vooringevulde aangifte

Ongelezen bericht door kweenie »

vogels schreef:downloaden van de gegevens gaat ook goed, maar nadat ik het opgeslagen bestand aanklik, zodat het verwerkt kan worden in de IB, opent een scherm om de aangifte te verwijderen. Kan dan alleen op annuleren of verwijderen klikken.
Maar je moet het bestand toch niet aanklikken, maar inlezen in het programma? Weet je trouwens zeker dat je het juiste bestand aanklikt? Het klinkt eerder alsof je op de uninstall klikt...

Frans.K
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 feb 2010 16:17

Re: Vooringevulde aangifte

Ongelezen bericht door Frans.K »

Ik had een foutieve aanslag verstuurd. Dus via Google het volgende gevonden.
Kom je, na het versturen van je aangifteformulier, er achter dat je iets verkeerd hebt ingevuld of bent vergeten dan kan je dit nog wijzigen. Je elektronische aangifte kun je wijzigen zolang je hiervoor nog niet de definitieve aanslag hebt ontvangen.
Heb je al wel de definitieve aanslag ontvangen, of heb je een papieren aangifte opgestuurd dan moet je een bezwaarschrift indienen en uitstel van betaling aanvragen.

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: Vooringevulde aangifte

Ongelezen bericht door elmo43 »

Ook ik heb de aangifte gedownload voor mijzelf. Ik heb een wachtgeld uitkering van Defensie, nu staat erbij mijn gegevens dat ik volgens de belastingdienst een aow,pensioen uitkering heb :? ik ben pas 47, dus knap dat ik zo'n uitkering heb.
Mijn uitkering valt gewoon onder loon, die daar boven dus.

Hoe bedoel je zelfs hier maken ze fouten mee, ik zou wel eens willen weten wie deze gegevens van te voren heeft ingevuld bij de belastingdienst.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Vooringevulde aangifte

Ongelezen bericht door SJZ »

Mijn uitkering valt gewoon onder loon
Da's gek, want een WW-uitkering valt niet onder loon. Maar wachtgeld wel?

Ruwweg gezegd heb je twee soorten:
1. inkomsten uit tegenwoordige dienstbetrekking: loon en zo
2. inkomsten uit vroegere dienstbetrekking: aow, ww, wachtgeld, enz.

Het lijkt mij dat jouw wachtgelduitkering correct is opgenomen in de aangifte.

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: Vooringevulde aangifte

Ongelezen bericht door elmo43 »

Nee wachtgeld valt onder loon, zo heb ik dat altijd gedaan. Als mijn wachtgeld onder de 2de zou vallen wao en pensioen dan krijg ik maar 50 euro terug.
En als ik het doe zoals ik altijd doe onder loon krijg ik bijna 800 euro terug.
Dus er zit wel gedelijk verschil in. :wink:

Frans.K
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 feb 2010 16:17

Re: Vooringevulde aangifte

Ongelezen bericht door Frans.K »

Ik had dat vorig jaar ook ingevuld bij loon. Mensen met een baan hebben wel degelijk een fiscaal voordeel boven mensen met een uitkering, wachtgeld etc. dus de belastingdienst heeft het wel goed ingevuld. Doe je dat niet dan moet je het geld later terug betalen inclusief rente !

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: Vooringevulde aangifte

Ongelezen bericht door elmo43 »

Dat ben ik niet met u eens ik vul al jaren mijn wachtgeld onder loon in, en heb altijd geld terug gekregen, ik betaal immers via mijn wachtgeld gewoon loonheffing/premievolksverzekeringen en inkomensafhankelijke bijdrage zvw.
Ik word ook geen heffingskortingen bij mijn wachtgeld gedaan, en dan zou ik die dus mislopen.

Frans.K
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 feb 2010 16:17

Re: Vooringevulde aangifte

Ongelezen bericht door Frans.K »

Bij 'AOW, pensioen, lijfrente, bijstand en andere uitkeringen' vult u de volgende inkomsten in:

pensioen en wachtgeld

VUT-, AOW-, Anw-, WW-, WAO-, WIA-, Waz-, IOAW- en IOAZ-uitkeringen

uitkeringen Wet werk en bijstand (Wwb)

uitkeringen Wet arbeidsongeschiktheidsvoorziening jonggehandicapten (Wajong)

andere uitkeringen door arbeidsongeschiktheid en uitkeringen uit verplichte beroepspensioenregelingen

invaliditeitspensioen

alimentatie voor uzelf die u via de Sociale Dienst hebt gekregen

premies voor werkaanvaarding

lijfrente-uitkeringen (en afkoopsommen daarvan) waarop loonbelasting en premie volksverzekeringen (loonheffing) is ingehouden

een pensioen of uitkering van een internationale organisatie (behalve van de Europese Unie)

Bron: De belastingdienst

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: Vooringevulde aangifte

Ongelezen bericht door elmo43 »

Ja dat weet ik dat heb ik ook gezien :wink:
Maar dan snap ik niet waarom ik voorgaande jaren dit gewoon onder loon heb kunnen doen.

Frans.K
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 feb 2010 16:17

Re: Vooringevulde aangifte

Ongelezen bericht door Frans.K »

Dan heb je geluk gehad maar sta niet raar te kijken als je een navordering krijgt. Wat ik natuurlijk niet hoop voor je :wink:
Op de berekening van de loonbelasting door uw werkgever.kunt u daarbij aangeven of u wel of geen loonheffingskorting aan u moet uitbetalen. In de regel moet het antwoord hierop zijn: "wel uitbetalen". Alleen als iemand 2 inkomens heeft dan moet hij bij 1 werkgever invullen "niet uitbetalen", anders ontvangt hij dubbel, en moet na afloop van het jaar terugbetalen.

Indien uw fiscaal partner geen inkomen heeft, betaalt hij/zij geen belasting, maar krijgt wel € 2.074 terug in 2008. Iedere volwassene in Nederland krijgt dit bedrag namelijk, werkende, of geen werkende, alleen bij geen werkenden is er de voorwaarde dat er een fiscale partner is die wel voldoende belasting betaalt.

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: Vooringevulde aangifte

Ongelezen bericht door elmo43 »

Dat denk ik niet want ik doe het al vanaf 2002 op die manier.
Wellicht komt dit omdat de wachtgeld regeling per 2001 officieel is afgeschaft en het voor mij onder loon komt te vallen. Ik zou het anders ook niet weten.
Ik ga zelfs een aanvraag voor ww doen per 1 mei 2010 want dan loopt de regeling af. Wellicht komt daar dan ook nog het e.e.a. uit, want het is geen ww + wachtgeld wat ik heb.
In ieder geval bedankt voor je uitleg. :wink:

Gesloten