LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vraag kmregistratie

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
Devries0203

Vraag kmregistratie

Ongelezen bericht door Devries0203 »

Hallo,

Ik heb een vraag over de km registratie van een bedrijfswagen omdat ik op de sites van de belasting door de bomen het bos niet meer zie.

Ik ben van beroep servicemonteur (installatietechniek) en heb een bus van de zaak.deze gaat ook mee naar huis. De bus is uitgerust met een track en trace systeem(c-track).
Volgens werkgever hoef ik alleen de km begin-en eindstand te noteren.
Tevens heb ik een verklaring geen privégebruik opgestuurd.

Is dit nu in orde? Met een begin/eindstand zou je alsnog privé kunnen rijden toch? Ik kan nergens vinden of ik nu een km registratie moet bij houden of niet.

Alvast bedankt

bprosman

Re: Vraag kmregistratie

Ongelezen bericht door bprosman »

Door C-Track worden alle ritten al geregistreerd. Bovendien voor de belastingdienst heel gemakkelijk te controleren of het alleen zakelijke ritten betreft of dat "De Efteling" er tussen zit.
Hoogstens op weg naar huis even langs de supermarkt is wat moeilijk te controleren.

tijger1

Ongelezen bericht door tijger1 »

Ook de Efteling is geen probleem als u daar tenminste wat moet installeren. :-)

tijger1

Lees eens bij c-track wat er allemaal geregistreerd wordt. Dan weet u het.

stefanhouterman

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

tijger1 schreef:Ook de Efteling is geen probleem als u daar tenminste wat moet installeren. :-)
Als de baas geen servicecontract heeft, dan is het wel een probleem.

Devries0203

Ongelezen bericht door Devries0203 »

Bedankt voor de reacties.
C-track houd inderdaad elke rit bij, maar hoe kan de belastingdienst dan zien of deze rit zakelijk was of privé. Werktijden variëren en er word soms ook in het weekend gereden ivm storingsdienst.
Daarnaast mag ik wel 500km per jaar privé rijden.
En ik neem aan dat bij een controle de belasting bij werkgever op de stoep staat welke de gegevens in beheer heeft?

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

Devries0203 schreef:Bedankt voor de reacties.
C-track houd inderdaad elke rit bij, maar hoe kan de belastingdienst dan zien of deze rit zakelijk was of privé. Werktijden variëren en er word soms ook in het weekend gereden ivm storingsdienst.
Daarnaast mag ik wel 500km per jaar privé rijden.
En ik neem aan dat bij een controle de belasting bij werkgever op de stoep staat welke de gegevens in beheer heeft?
Heel simpel, de belastingdienst kan de ritten koppelen aan de werkadressen/werkbonnen.

is er van een adres geen werkbon/adres dan is het dus een prive rit.

Je mag trouwens je werkauto meenemen naar b.v. een verjaardag tijdens een storingsdienst:

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... stregeling

tijger1

En als er dan geen storing is, dus geen werkbon, is die rit naar de verjaardag dan privé? :-)

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

tijger1 schreef:En als er dan geen storing is, dus geen werkbon, is die rit naar de verjaardag dan privé? :-)
nee, zie de link die ik in mijn bericht gezet heb. alle ritten zijn dan zakelijk.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

tijger1 schreef:En als er dan geen storing is, dus geen werkbon, is die rit naar de verjaardag dan privé? :-)
Dan heb je altijd nog de agenda en bedrijfsadministratie waarin staat wie wanneer storingsdienst heeft.

Gewoon een kwestie van zo veel mogelijk dingen bewaren en administreren zodat het waterdicht is bij controle. Als je dan een keer naar IKEA moet, doe het dan tijdens lunchtijd, ga daar even eten en bewaar het bonnetje. :-) (en dan maar hopen dat er geen foto's zijn gemaakt als je de Billy's in de auto schuift).

Gesloten