LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vraag kmregistratie

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
Devries0203

Vraag kmregistratie

Ongelezen bericht door Devries0203 »

Hallo,

Ik heb een vraag over de km registratie van een bedrijfswagen omdat ik op de sites van de belasting door de bomen het bos niet meer zie.

Ik ben van beroep servicemonteur (installatietechniek) en heb een bus van de zaak.deze gaat ook mee naar huis. De bus is uitgerust met een track en trace systeem(c-track).
Volgens werkgever hoef ik alleen de km begin-en eindstand te noteren.
Tevens heb ik een verklaring geen privégebruik opgestuurd.

Is dit nu in orde? Met een begin/eindstand zou je alsnog privé kunnen rijden toch? Ik kan nergens vinden of ik nu een km registratie moet bij houden of niet.

Alvast bedankt

bprosman

Re: Vraag kmregistratie

Ongelezen bericht door bprosman »

Door C-Track worden alle ritten al geregistreerd. Bovendien voor de belastingdienst heel gemakkelijk te controleren of het alleen zakelijke ritten betreft of dat "De Efteling" er tussen zit.
Hoogstens op weg naar huis even langs de supermarkt is wat moeilijk te controleren.

tijger1

Ongelezen bericht door tijger1 »

Ook de Efteling is geen probleem als u daar tenminste wat moet installeren. :-)

tijger1

Lees eens bij c-track wat er allemaal geregistreerd wordt. Dan weet u het.

stefanhouterman

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

tijger1 schreef:Ook de Efteling is geen probleem als u daar tenminste wat moet installeren. :-)
Als de baas geen servicecontract heeft, dan is het wel een probleem.

Devries0203

Ongelezen bericht door Devries0203 »

Bedankt voor de reacties.
C-track houd inderdaad elke rit bij, maar hoe kan de belastingdienst dan zien of deze rit zakelijk was of privé. Werktijden variëren en er word soms ook in het weekend gereden ivm storingsdienst.