| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vraagje kinderopvangtoeslag (eigen zaak/ ww partner)
-
menno75
Vraagje kinderopvangtoeslag (eigen zaak/ ww partner)
Laatst gewijzigd door menno75 op 12 feb 2013 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Vraagje kinderopvangtoeslag (eigen zaak/ ww partner)
dus je twijfelt of je nu je werkzaamheden moet opgeven om toeslag te kunnen krijgen, maar je ben bang dat deze zelfde werkzaamheden je uitkering negatief zullen beinvloeden?
dus of je besodemieterd de boel nu of je ben van plan de boel te belazeren?
werken in de zaak van je vriendin is vrijwilligerswerk??
dus of je besodemieterd de boel nu of je ben van plan de boel te belazeren?
werken in de zaak van je vriendin is vrijwilligerswerk??
-
menno75
Laatst gewijzigd door menno75 op 12 feb 2013 22:19, 2 keer totaal gewijzigd.
Werk zonder loon is vrijwilligerswerk. Als uw man in de www zit kan hij voor het kind zorgen en heeft u geen toeslag nodig. Wat u probeert te doen is fraude.
-
menno75
Laatst gewijzigd door menno75 op 12 feb 2013 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-
zwabbertje
Je mag je kind gerust naar de kinderopvang brengen als dit goed is voor zijn ontwikkeling. Of je recht hebt op kinderopvangtoeslag is een ander verhaal: ofwel wordt er meegewerkt in de onderneming van de partner en wordt dit ook netjes aan het uwv opgegeven, ofwel is de hulp in de onderneming, als die er al is, vrijblijvend en geef je dit niet op aan het uwv en heb je ook geen recht op kinderopvangtoeslag.
waarom bel je niet even met de belastingdienst? zij kunnen je wel vertellen waar je recht op hebt.
-
Teunbosseman
- Contacteer:
als je een ww uitkering hebt mag je wel vrijwilligers werk doen, dit kan goed zijn voor je contacten en werk ervaring. dit moet echter wel gemeld worden bij het uwv. het doen van onbetaald werk in de zaak van je parner is niet toegestaan omdat je je eigen dan als het ware onttrekt aan de arbeidsmarkt.
De ww is obv een aantal vervallen/beschikbare uren. Als je dan 8 uur per week minder beschikbaar bent (onafhankelijk van waarom), dan vervallen die ww uren.
-
menno75
Laatst gewijzigd door menno75 op 12 feb 2013 22:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Werken zonder loon bij vrienden mag niet (van de belastingdienst), dit wordt ook niet gezien als vrijwilligerswerk.
Dus ook geen recht op kinderopvangtoeslag.
Dus ook geen recht op kinderopvangtoeslag.
hoe noem jij het dan?? je werkt in de zaak van je partner, betaald of niet maakt geen fluit uit want zij hoeft minder kosten te maken en houdt dus meer over voor jullie gezamelijke(?) huishouden. maar je geeft het niet op aan het UVW omdat je gekort zou kunnen worden, ondertussen wil je wel meedelen in het potje van de KOT.linksom of rechtsom is dat de boel besodemieteren. als je het eerlijk speelt geef je alles op aan zowel BD als UWV en dan hoor je vanzelf wat je krijgt aan KOT en uitkering.menno75 schreef:Het zijn ook daadwerkelijk uurtjes die ik daar ben bezig geweest ( zal om en na de 8 uurtjes per week zijn, vaak ook buiten de kantooruren). Maar een week heeft ook meer dan 40 uur, je kan ook 80 of meer uur werken (dus dat je dan minder uren over hebt om beschikbaar te zijn voor werk lijkt me onzin).
ps. heb het inmiddels nagevraagd bij boekhouder en belastingdienst, en het is gewoon oke zoals ik het in gedachte had. (bedankt voor de reacties met de strekking ''de boel belazeren''... als je er niks vanaf weet reageer dan niet)
En de mensen die wel goed bedoelend waren bedankt.
Kan een slotje op
-
zwabbertje
Als ik jou was zou ik het ook navragen bij het uwv. De belastingdienst geeft geen oordeel over de gevolgen voor de ww en gezien de bestandskoppeling tussen belastingdienst en uwv zou je achteraf voor nare verrassingen komen te staan als je het niet meldt bij het uwv en dat wel had gemoeten.
Een gewaarschuwd mens.....
-
weetnietveel
Dat doe je denk ik niet goed. Ik dacht dat KOT bedoeld was om ouders te stimuleren om door te blijven werken door ze een beetje tegemoet te komen in de kosten van de kinderopvang. Onmogelijk dat het bedoeld is voor de "interactie met andere kinderen". Ik vind het om die reden misbruik maken van deze regeling!menno75 schreef:1 dag in de week naar dagopvang ivm interactie met andere kinderen
het heb niks met fraude te maken maar meer de vraag of ik het dan goed doe
-
menno75
Laatst gewijzigd door menno75 op 12 feb 2013 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
-
weetnietveel
Waar dacht je dat dat geld vandaan komt??? Van de medewerkers van de belastingdienst??menno75 schreef: Ik weet niet waar mensen zich hier druk over maken, alsof het hun geld kost oid...
Heb ik er geen recht op pech gehad, heb ik er wel recht op prima dan.
Dit advies was blijkbaar erg nuttig voor TS.zwabbertje schreef:Als ik jou was zou ik het ook navragen bij het uwv. De belastingdienst geeft geen oordeel over de gevolgen voor de ww en gezien de bestandskoppeling tussen belastingdienst en uwv zou je achteraf voor nare verrassingen komen te staan als je het niet meldt bij het uwv en dat wel had gemoeten.