| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wanneer verjaart een toeslag van de Belastingdienst?
-
zonnebloem1980
Wanneer verjaart een toeslag van de Belastingdienst?
Beste,
Kan iemand me vertellen of een belastingschuld toeslagen over het jaar 2008 niet al verjaard?
Alvast bedankt
Kan iemand me vertellen of een belastingschuld toeslagen over het jaar 2008 niet al verjaard?
Alvast bedankt
Laatst gewijzigd door Radar op 18 okt 2017 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast omwille van de duidelijkheid
Reden: Titel aangepast omwille van de duidelijkheid
-
hänschen klein
Re: Wanneer verjaart een toeslag van de Belastingdienst?
Vraag het na bij de Belastingdienst of via Google met de tekst: belastingschuld toeslagen 2008 verjaard?
Daar is wel wat meer informatie voor nodig. Begin eens met het benoemen van alle stappen die gezet zijn incl. bijbehorende data. Google geeft je hier zonder deze informatie ook geen zinnig antwoord op.
-
stofzuigertje
Ik heb ooit 20 jaren gelezen maar weet niet of het voor die of alle belastingvormen is.
20 jaar is voor civiele vorderingen, voor fiscale geld 5 jaar tenzij er gestuit word, dan begint de 5 jaar weer opnieuw. Nadien onstaat er een natuurlijke verbintenis dwz dat de ontvanger in dat geval ook na de rechter moet om een executie titel te verkrijgen.Ik heb ooit 20 jaren gelezen maar weet niet of het voor die of alle belastingvormen is.
Ter info http://www.schuldinfo.nl/index.php?id=46 Waarin ook de termijn van 5 jaar word genoemd, tenzij stuiting.
ter volledigheid http://wetten.overheid.nl/BWBR0004770/2 ... _Artikel27
art 27 iw 1990 regelt de verjaring.
Voor civiel is het meestal ook vijf jaar, soms twee of drie of iets anders.
Los van de vraag welke termijn van toepassing is, is ook van belang of er stuitingshandelingen zijn verricht.
Off topic berichten verwijderd door Moderator.