LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Waterschapsbelasting
Waterschapsbelasting
Hallo allemaal,
Een tijd geleden heb ik op het forum gevraagd of er meer mensen waren die nog geen rekening / aanslag hebben gehad van Waterschapsbelasting van het Noord Hollands Noorderkwartier.
Jullie schreven toen dat ik het beste contact kon opnemen met het Noord Hollands Noorderkwartier.
Ik heb zelf telefoonangst maar toch maar contact gezocht.
Er werd aangegeven dat ik in het loop van het jaar een aanslag kon verwachten maar wanneer precies wisten ze niet goed.
Het is nu alweer een tijd geleden en nog steeds geen aanslag.
Veel mensen zullen misschien denken ´waar maak je je druk om, lekker dat je nog niet hoeft te betalen´ maar ik vind het toch niet zo prettig.
Iedereen in de naaste omgeving die in de zelfde stad wonen, en die ik ken, hebben al een aanslag gehad en betalen er al aan sinds juni 2011.
Ik ben heel bang dat ik ineens een enorme grote aanslag krijg omdat ik tot nu toe helemaal nog niets hoef te betalen.
Ik woon in een sociale huurwoning en ik woon er nu sinds oktober 2010.
De woning zijn nieuwbouw en worden in oktober een jaar bewoond.
Ik heb vrijwel geen contact met de buren, ik durf het daarom niet goed te vragen of hun al een aanslag hebben gehad, maar ik neem aan van niet.
Graag zou ik willen vragen of jullie hier ervaringen mee hebben?, en ook wel eens heel laat een aanslag hebben gehad?
Ik moet rondkomen van een arbeidsongeschiktheidsuitkering op het minimum niveau.
Ik betaal wel al ontroerend goed belasting maar ik kwam niet voor vrijstelling in aanmerking omdat de uitkering net 2 euro tot 3 euro boven de bijstandsuitkering is.
Ik ben heel bang voor het ineens moeten betalen van een enorme aanslag.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Sprietje
Een tijd geleden heb ik op het forum gevraagd of er meer mensen waren die nog geen rekening / aanslag hebben gehad van Waterschapsbelasting van het Noord Hollands Noorderkwartier.
Jullie schreven toen dat ik het beste contact kon opnemen met het Noord Hollands Noorderkwartier.
Er werd aangegeven dat ik in het loop van het jaar een aanslag kon verwachten maar wanneer precies wisten ze niet goed.
Het is nu alweer een tijd geleden en nog steeds geen aanslag.
Veel mensen zullen misschien denken ´waar maak je je druk om, lekker dat je nog niet hoeft te betalen´ maar ik vind het toch niet zo prettig.
Iedereen in de naaste omgeving die in de zelfde stad wonen, en die ik ken, hebben al een aanslag gehad en betalen er al aan sinds juni 2011.
Ik ben heel bang dat ik ineens een enorme grote aanslag krijg omdat ik tot nu toe helemaal nog niets hoef te betalen.
Ik woon in een sociale huurwoning en ik woon er nu sinds oktober 2010.
De woning zijn nieuwbouw en worden in oktober een jaar bewoond.
Ik heb vrijwel geen contact met de buren, ik durf het daarom niet goed te vragen of hun al een aanslag hebben gehad, maar ik neem aan van niet.
Graag zou ik willen vragen of jullie hier ervaringen mee hebben?, en ook wel eens heel laat een aanslag hebben gehad?
Ik moet rondkomen van een arbeidsongeschiktheidsuitkering op het minimum niveau.
Ik betaal wel al ontroerend goed belasting maar ik kwam niet voor vrijstelling in aanmerking omdat de uitkering net 2 euro tot 3 euro boven de bijstandsuitkering is.
Ik ben heel bang voor het ineens moeten betalen van een enorme aanslag.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Sprietje
Re: Waterschapsbelasting
Sprietje , wordt dat niet verrekend met je watergebruik dan? hier bij mij in de stad wordt het automatisch bij mij afgeschreven.
wie is jullie waterbeheerder?
wie is jullie waterbeheerder?
Misschien wordt je hier wat wijzer.
Als je met 2 personen of meer woont moet je het bedrag x 3 nemen.
http://www.hhnk.nl/digitale_balie/inwon ... sbelasting
Als je met 2 personen of meer woont moet je het bedrag x 3 nemen.
http://www.hhnk.nl/digitale_balie/inwon ... sbelasting
Hartelijk bedankt voor jullie reacties.
Ik ben alleenstaand en de aanslag komt van het Hoogheemraadschap Noord Hollands Noorderkwartier.
Ik weet niet of het automatisch bij de huur wordt ingehouden, ik betaal wel waterverbruik bij de huur inbegrepen maar ik dacht dat dat de kosten voor koud water is en dat de waterschapsbelasting weer apart is.
Sprietje
Ik ben alleenstaand en de aanslag komt van het Hoogheemraadschap Noord Hollands Noorderkwartier.
Ik weet niet of het automatisch bij de huur wordt ingehouden, ik betaal wel waterverbruik bij de huur inbegrepen maar ik dacht dat dat de kosten voor koud water is en dat de waterschapsbelasting weer apart is.
Sprietje
Als je het via de huur betaald is dat aangegeven in het huurcontract, maar ik verwacht van niet.Sprietje schreef:Hartelijk bedankt voor jullie reacties.
Sprietje
Sprietje , ik bedoelde niet in de huur ,maar via het water wat je betaald , bij mij wordt daar namelijk ook het waterschapsbelasting bij geteld, maar kijk maar effe op de link van Puma, hoop dat je er verder uit komt.
Je kunt ook schriftelijk (mail) contact opnemen. Dan kun je je vragen goed overdenken en een antwoord heb je zwart op wit.Sprietje schreef:Jullie schreven toen dat ik het beste contact kon opnemen met het Noord Hollands Noorderkwartier.
-
heb je wel kwijtschelding gevraagd voor de gemeentelijke belasting?
het kan niet zo zijn dat een inkomen 2 a 3 euro meer dan de bijstandsuitkering geen recht geeft op kwijtschelding. voor de kwijtschelding wordt ook gekeken naar saldo op de bank (dit mag niet meer zijn dan 1 maand huur en 1 maand ziektekostenverzekering), de betaalde huur en zorgverzekering.
maak een proefberekening op het internet. als je (gedeeltelijke) kwijtschelding ontvang van de gemeente, dan heb je ook recht op kwijtschelding van de waterschapsbelasting.
dora
het kan niet zo zijn dat een inkomen 2 a 3 euro meer dan de bijstandsuitkering geen recht geeft op kwijtschelding. voor de kwijtschelding wordt ook gekeken naar saldo op de bank (dit mag niet meer zijn dan 1 maand huur en 1 maand ziektekostenverzekering), de betaalde huur en zorgverzekering.
maak een proefberekening op het internet. als je (gedeeltelijke) kwijtschelding ontvang van de gemeente, dan heb je ook recht op kwijtschelding van de waterschapsbelasting.
dora
nou helaas is het wel zo doradora, je hoeft maar 1 euro meer te hebben en je valt buiten de boot.het kan niet zo zijn dat een inkomen 2 a 3 euro meer dan de bijstandsuitkering geen recht geeft op kwijtschelding.
-
dat is niet waar.
het is niet het inkomen meer dan de bijstand, dat maakt dat je geen kwijtschelding krijg. het is een totaalplaatje van vermogen en inkomen.
maak de berekening en je zal het zien
dora
het is niet het inkomen meer dan de bijstand, dat maakt dat je geen kwijtschelding krijg. het is een totaalplaatje van vermogen en inkomen.
maak de berekening en je zal het zien
dora
okee doradora dan niet , hoop dat je nooit in die toestanden komt.
-
ja ik was ook in die toestanden. vandaar dat ik het weet.
ik heb 12 jaar mensen met een uitkering/ laag inkomen geholpen bij het invullen van formulieren.
dora
ik heb 12 jaar mensen met een uitkering/ laag inkomen geholpen bij het invullen van formulieren.
dora
Het kan per gemeente verschillen dora.doradora456 schreef:dat is niet waar.
het is niet het inkomen meer dan de bijstand, dat maakt dat je geen kwijtschelding krijg. het is een totaalplaatje van vermogen en inkomen. maak de berekening en je zal het zien
dora
De ene gemeente houdt de bijstandsnorm aan ( en kijkt tevens naar uitgaven als huur, verzekering enz. en je vermogen), van de ander gemeente mag je er bijv. 10% boven zitten.
-
het verschilt niet per gemeente of waterschap, het is zijn landelijke regels.
nogmaals: maak de berekening, de afwijzing is niet omdat er 1,2 of 3 euro meer inkomen is dan de bijstansnorm.
dora
nogmaals: maak de berekening, de afwijzing is niet omdat er 1,2 of 3 euro meer inkomen is dan de bijstansnorm.
dora
doradora456 schreef:het verschilt niet per gemeente of waterschap, het is zijn landelijke regels.
dora
owh , dan zijn ze in mijn en in andere gemeentes zeker abuis? daar komt het namelijk wel voor , westen.
Je hebt helemaal gelijk Ciske, het is niet alleen het westen.ciske schreef:doradora456 schreef:het verschilt niet per gemeente of waterschap, het is zijn landelijke regels.
dora
owh , dan zijn ze in mijn en in andere gemeentes zeker abuis? daar komt het namelijk wel voor , westen.
Het zijn gemeentelijke en waterschapsbelasting waar je vrijstelling voor aanvraagt.
Elke gemeente en elk waterschap kan zijn eigen regels stellen m.b.t vrijstelling.
dank je Puma , ik dacht al dat het goed was.
Zelfs via Twitter kan je contact met ze opnemen: @WaterschapHHNKJolijn schreef:Je kunt ook schriftelijk (mail) contact opnemen. Dan kun je je vragen goed overdenken en een antwoord heb je zwart op wit.Sprietje schreef:Jullie schreven toen dat ik het beste contact kon opnemen met het Noord Hollands Noorderkwartier.
-
advies voor sprietje:
vraag kwijtschelding aan, ook bij de gemeente.
dora
vraag kwijtschelding aan, ook bij de gemeente.
dora
uit de openingspost van TS