Hierbij is mij gebleken dat de zorgtoeslag die men ontvangt
minder is dan men denkt.De totale toeslag wordt bij het inkomen
getrokken waar over men dan belasting betaald.
Had het eigenlijk wel kunnen weten
maar nooit bij stil gestaan.
![Evil or Very Mad :evil:](./../images/smilies/icon_evil.gif)
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Verklaar u nader, waar heeft u het bedrag als inkomen opgegeven?De totale toeslag wordt bij het inkomen
getrokken waar over men dan belasting betaald.
Lijkt me niet.Het is toch inkomen?
Is niet logisch want het is niet zo.Dan is het toch logisch dat je er ook inkomstenbelasting over betaald?
Nee, het is een tegemoetkoming in de zorgkosten.Het is toch inkomen?
Vergoedingen van je verzekeraar moet je ook in mindering brengen op je zorgkosten. De zorgtoeslag moet je ook in mindering brengen op je zorgkosten. (bij de post buitengewone uitgaven dus).Het lijkt mij ook logisch dat je de ontvangen toeslag af moet trekken van de standaardpremie die je als buitengewone uitgave kunt opvoeren.
.Geplaatst op 01 Mrt 2007 19:10 door Jan1
Het wordt weer afgetrokken van de betaalde standaardpremie. In de post buitengewone uitgaven, volgens mij niet anders dan correct
Nee Bot, er wordt niets bij je inkomen opgeteld.Deze post buitengewone uitgaven mag je weer aftrekken van
je verzamelinkomsten zodat indirect de zorgtoeslag bij je inkomsten
wordt berekend waarover men dan belasting betaald.
Geplaatst op 04 Mrt 2007 18:38 door kiz
--------------------------------------------------------------------------------
Quote:
Deze post buitengewone uitgaven mag je weer aftrekken van
je verzamelinkomsten zodat indirect de zorgtoeslag bij je inkomsten
wordt berekend waarover men dan belasting betaald.
Nee Bot, er wordt niets bij je inkomen opgeteld.
Je buitengewone uitgaven worden VERMINDERD met het bedrag van de ontvangen zorgtoeslag. Wat daarna overblijft breng je in mindering op je verzamelinkomen.
Die resterende 100 euro mag je bij je buitengewone uitgaven tellenDan mag ik dus de resterende 100 euro opvoeren als "zorgkosten" en in mindering brengen op het verzamelinkomen. Of zie jij dat dan ook als het belasten van de vergoeding van de verzekering??
Toch wel jammer dat je niet goed leest wat ik neerzet.Geplaatst op 04 Mrt 2007 19:23 door vogels
Toch wel jammer dat ik mijn kronen vergoed heb gekregen! Wordt dit weer extra belast via de IB
etc.Geplaatst op 05 Mrt 2007 09:12 door Dilbert29
--------------------------------------------------------------------------------
Mensen krijgen zorgtoeslag en in plaats van het te gebruiken voor het betalen van de zorgpremie, wordt het als een soort extraatje in het huishouden gebruikt om boodschappen te doen, rekeningen te betalen
getuige de vele nieuwsberichten hierover kan ik je garanderen dat het zo is.Jij denkt maar dat iedereen het gebruikt voor ik weet niet wat.
Welke dan.Noem er eens een paar????????/Geplaatst op 05 Mrt 2007 09:57 door Dilbert29
Quote:
Jij denkt maar dat iedereen het gebruikt voor ik weet niet wat.
getuige de vele nieuwsberichten hierover kan ik je garanderen dat het zo is.