| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] cholesterol verlagende medicijnen
Re: cholesterol verlagende medicijnen
Graag wilde ik hier even mijn verhaal kwijt zodat iemand er misschien iets aan heeft.
Een aantal jaren geleden was er bij mij een burn-out geconstateerd en ik was moe, duizelig en had last van hyperventilatie aanvallen. Op zich niet zo vreemd want ik werkte haast 80 uur per week in verschillende ondernememingen met veel personeel.
Dit gebeurde 2 jaar geleden maar ik kon dit maar niet accepteren en dacht dat ik iets ernstigers had. Dus ik heb mijzelf keer op keer laten onderzoeken of er misschien niet iets anders aan de hand was.
De uitslagen waren altijd goed en de huisarts vertelde mij dat ik het lichaam van een atleet had. Natuurlijk prima maar ik ervoer dit helaas niet.
Een half jaar geleden ging ik wederom naar de huisarts om een uitgebreid bloedonderzoek uit te laten voeren en zoals gewoonlijk was alles weer ok, op 1 puntje na: mijn cholesterolwaardes ware te hoog en de dokter schreef direct simvastitines voor.
Mijn waardes waren:
Cholesterol totaal: 7.31
Triglyceriden : 5.73
HDL Cholesterol: 1.02
LDL Cholesterol: 3.83
Cholesterol/HDL Cholesterol ratio: 7.17
Hier schrok ik natuurlijk van! Ben van nature niet zo'n medicijnman en zeker niet nadat ik wat op deze statines had gegoogled.
Ik ben dus op zoek gegaan naar een alternatief en zou eerst proberen dit probleem op een natuurlijke manier aan te pakken. Mocht dat niet lukken, dan zou ik altijd nog naar de statines kunnen grijpen was mijn gedachte.
Ik zou hiervoor een tijdsbestek van 6 maanden nemen.
Ik heb het middel "cholest control" gekocht (3 potjes, goed voor 3 maanden maar ik nam er slechts 1 per dag dus heb ik hier 6 maanden mee kunnen doen) en nam er elke morgen 1 van in.
Verder heb ik elke morgen een glas becel anti cholesterol melk en savonds een becel anti cholesterol toetje, alleen nog maar soja melk dranken gaan drinken - ipv limonades en sapjes - ben ik veel magerder gaan eten en grill ik sowieso al mijn vlees. (nog lekkerder ook!)
Ik verder jog ik 5 maal per week 3 km door het bos. Fruit lust ik niet dus heb ik ook elke ochtend een flesje knorr vi genomen.
Dit lijkt allemaal veel maar was helemaal niet moeilijk. Ik eet nog steeds van alles maar wel wat bewuster. Eet nog steeds regelmatig een cheeseburgen of patat met mayo hoor. Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet rook of drink.
Nu was verleden week de grote test. Ik had eerst bij de drogist een selftest gekocht om je cholesterol te meten en deze was verassend laag! Ik vertrouwde het niet en heb direct weer bloed laten prikken bij de huisarts.
Dit waren de waardes na 6 maanden:
Cholesterol totaal: 5.59
Triglyceriden : 1.85
HDL Cholesterol: 1.08
LDL Cholesterol: 3.67
Cholesterol/HDL Cholesterol ratio: 5.18
Ik natuurlijk helemaal blij! Al is dit nog steeds niet perfect, het is voor mij wel het bewijs dat ik goed bezig ben! Voel me eigenlijk ook supergoed al zit ik nog steeds wel een beetje in mn burnout met alle vervelende kwaaltjes die erbij te pas komen maar goed, mijn cholesterol aanpak werkt dus!
Ik weet niet of het ligt aan de pillen, het joggen, de melk drankjes of het mager eten. Het zal waarschijnlijk een combinatie zijn van deze factoren maar ik ga hier zeker mee door!
De dokter was erg verrast en vertelde mij dat iedereen dit eigenlijk moet gaan doen ipv zomaar klakkeloos statines te gaan slikken al schreef hij mij deze in eerste instantie wel voor.
Ik hoop dat iemand hier wat aan heeft.
Groetjes,
Ton
Man, 41 jaar
Een aantal jaren geleden was er bij mij een burn-out geconstateerd en ik was moe, duizelig en had last van hyperventilatie aanvallen. Op zich niet zo vreemd want ik werkte haast 80 uur per week in verschillende ondernememingen met veel personeel.
Dit gebeurde 2 jaar geleden maar ik kon dit maar niet accepteren en dacht dat ik iets ernstigers had. Dus ik heb mijzelf keer op keer laten onderzoeken of er misschien niet iets anders aan de hand was.
De uitslagen waren altijd goed en de huisarts vertelde mij dat ik het lichaam van een atleet had. Natuurlijk prima maar ik ervoer dit helaas niet.
Een half jaar geleden ging ik wederom naar de huisarts om een uitgebreid bloedonderzoek uit te laten voeren en zoals gewoonlijk was alles weer ok, op 1 puntje na: mijn cholesterolwaardes ware te hoog en de dokter schreef direct simvastitines voor.
Mijn waardes waren:
Cholesterol totaal: 7.31
Triglyceriden : 5.73
HDL Cholesterol: 1.02
LDL Cholesterol: 3.83
Cholesterol/HDL Cholesterol ratio: 7.17
Hier schrok ik natuurlijk van! Ben van nature niet zo'n medicijnman en zeker niet nadat ik wat op deze statines had gegoogled.
Ik ben dus op zoek gegaan naar een alternatief en zou eerst proberen dit probleem op een natuurlijke manier aan te pakken. Mocht dat niet lukken, dan zou ik altijd nog naar de statines kunnen grijpen was mijn gedachte.
Ik zou hiervoor een tijdsbestek van 6 maanden nemen.
Ik heb het middel "cholest control" gekocht (3 potjes, goed voor 3 maanden maar ik nam er slechts 1 per dag dus heb ik hier 6 maanden mee kunnen doen) en nam er elke morgen 1 van in.
Verder heb ik elke morgen een glas becel anti cholesterol melk en savonds een becel anti cholesterol toetje, alleen nog maar soja melk dranken gaan drinken - ipv limonades en sapjes - ben ik veel magerder gaan eten en grill ik sowieso al mijn vlees. (nog lekkerder ook!)
Ik verder jog ik 5 maal per week 3 km door het bos. Fruit lust ik niet dus heb ik ook elke ochtend een flesje knorr vi genomen.
Dit lijkt allemaal veel maar was helemaal niet moeilijk. Ik eet nog steeds van alles maar wel wat bewuster. Eet nog steeds regelmatig een cheeseburgen of patat met mayo hoor. Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet rook of drink.
Nu was verleden week de grote test. Ik had eerst bij de drogist een selftest gekocht om je cholesterol te meten en deze was verassend laag! Ik vertrouwde het niet en heb direct weer bloed laten prikken bij de huisarts.
Dit waren de waardes na 6 maanden:
Cholesterol totaal: 5.59
Triglyceriden : 1.85
HDL Cholesterol: 1.08
LDL Cholesterol: 3.67
Cholesterol/HDL Cholesterol ratio: 5.18
Ik natuurlijk helemaal blij! Al is dit nog steeds niet perfect, het is voor mij wel het bewijs dat ik goed bezig ben! Voel me eigenlijk ook supergoed al zit ik nog steeds wel een beetje in mn burnout met alle vervelende kwaaltjes die erbij te pas komen maar goed, mijn cholesterol aanpak werkt dus!
Ik weet niet of het ligt aan de pillen, het joggen, de melk drankjes of het mager eten. Het zal waarschijnlijk een combinatie zijn van deze factoren maar ik ga hier zeker mee door!
De dokter was erg verrast en vertelde mij dat iedereen dit eigenlijk moet gaan doen ipv zomaar klakkeloos statines te gaan slikken al schreef hij mij deze in eerste instantie wel voor.
Ik hoop dat iemand hier wat aan heeft.
Groetjes,
Ton
Man, 41 jaar
-
Hyperactief
Op de link hieronder komen de mensen uit op twee boeken over dit onderwerp, namelijk "De cholesterol leugen" en "De cholesterol hype" Ik heb niet alle antwoorden alhier gelezen, en het is niet mijn bedoeling om een welles nietus discussie op te starten met voor en tegenstanders. Maar mijn bedoeling van deze posting is om verantwoordelijkheid voor mijn kennis te dragen op dit gebied, en dit met mensen te delen. Uiteindelijk besluiten mensen zelf. Onder de zoekmodule aldaar als die op alles gezet wordt en onder titel het woord "boektip" invoeren, komen meer boeken te voorschijn met wat de media en/ of artsen u niet vertellen...
http://www.prikpagina.nl/read.php?f=2352&i=3311&t=3311
Sorry als deze boeken tussen deze postings al stonden, maar dubbel gelijmd houdt beter.
Groetjes v Hyperactief
Sorry als deze boeken tussen deze postings al stonden, maar dubbel gelijmd houdt beter.
-
hilliebill
L.S.,
Toch ook na meerdere jaren een peesverzwakking na gebruik atorvastatine, lichte dosis en vervolgens een bijna spontane patellapeesruptuur, vervolgens narigheid en pijn in andere gewrichten. Eerst proberen met natuurlijke (sterolen) middelen kijken of het LDL daalt en anders aan de simvastatine. Praktijk van mijn therapeut kent ook een glaszetter die na jaren een ruptuur oploopt en dat met trapje op en trapje af met zware platen op zijn nek..... Dan door zijn pees gaan wat bijna spontaan gebeurde. Teken aan de wand voor bijwerkingen atorvastatine. Ken meerdere mensen die spontaan zijn gestopt na narigheid aan gewrichten en pezen. Hilliebill
Toch ook na meerdere jaren een peesverzwakking na gebruik atorvastatine, lichte dosis en vervolgens een bijna spontane patellapeesruptuur, vervolgens narigheid en pijn in andere gewrichten. Eerst proberen met natuurlijke (sterolen) middelen kijken of het LDL daalt en anders aan de simvastatine. Praktijk van mijn therapeut kent ook een glaszetter die na jaren een ruptuur oploopt en dat met trapje op en trapje af met zware platen op zijn nek..... Dan door zijn pees gaan wat bijna spontaan gebeurde. Teken aan de wand voor bijwerkingen atorvastatine. Ken meerdere mensen die spontaan zijn gestopt na narigheid aan gewrichten en pezen. Hilliebill
Het vervelende is dat het niet alleen gaat om het cholesterol-niveau. De statines zorgen ervoor dat het proces van dichtslibben vertraagt. Ook met een laag cholesterol-niveau kun je namelijk dichtslibben. Er zijn mensen die met een laag cholesterol-nieveau toch met angina-pectoris, dotteren of by-pass geconfronteerd worden. Voor die werking van de statines is alleen cholesterol verlagen door dieet en bewegen geen alternatief.
-
poedeltje01
Ik wou even reageren ik gebruik zelf pravastatinenatrium en heb geen last van bij werkingen mischien zijn er wel die er wel last van hebben
groet poedeltje
groet poedeltje
vind het goed hoor dat je met gezonde voeding etc je chol naar beneden kan halen, dat is echter al algemeen bekend, elke dietiste kan je dat vertellen, probleem is dat niemand dat wil, iedereen wil zn eigen levensstijl houden en slikt maar wat graag een pilletje om van de zorg en verantwoording af te zijn, ik heb regelmatig patienten in mijn praktijk die absoluut geen zin hebben om te stoppen met of roken, drinken, lkker (vet) eten etcetc, totaal geen zin om te gaan bewegen of gezonder te gaan leven.
Het gros van de mensen zit helaas zo in elkaar kom ik achter endie slikken maar wat graag dat pilletje hoor...
Het gros van de mensen zit helaas zo in elkaar kom ik achter endie slikken maar wat graag dat pilletje hoor...
-
jeanne-veghel
Wij hebben het boek gekocht op advies van iemand. Er staat veel waarheid in en iedereen zou het moeten lezen. Mijn man kreeg heel veel klachten na Crestor gebruik en is overgeschakeld op Bio-cholestocare van Biotics. Dat is een homeopatisch middel dat hij nu al 2 jaar gebruikt met succes.Hyperactief schreef:Op de link hieronder komen de mensen uit op twee boeken over dit onderwerp, namelijk "De cholesterol leugen" en "De cholesterol hype" Ik heb niet alle antwoorden alhier gelezen, en het is niet mijn bedoeling om een welles nietus discussie op te starten met voor en tegenstanders. Maar mijn bedoeling van deze posting is om verantwoordelijkheid voor mijn kennis te dragen op dit gebied, en dit met mensen te delen. Uiteindelijk besluiten mensen zelf. Onder de zoekmodule aldaar als die op alles gezet wordt en onder titel het woord "boektip" invoeren, komen meer boeken te voorschijn met wat de media en/ of artsen u niet vertellen...
Sorry als deze boeken tussen deze postings al stonden, maar dubbel gelijmd houdt beter.Groetjes v Hyperactief
Het duurt ca 2 maanden tot de waarde is gedaald in het bloed.
Wij zijn er blij mee en het heeft geen bijwerkingen.
-
L.Rozenwater
Ja, die mensen nemen natuurlijk alle ellende welke die rommel te vaak veroorzaakt op de koop toe: spijsverteringsproblemen, geheugenproblemen (en dan vergeten ze wel dat ze ooit gelezen hebben dat dit door de statines wordt veroorzaakt), spier- en gewrichtspijn, constant het idee hebben dat je de griep hebt....Het gros van de mensen zit helaas zo in elkaar kom ik achter en die slikken maar wat graag dat pilletje hoor...
Degenen die die troep promoten kunnen bijna niet anders dan belangen in de pharma industrie OF last van een onovertroffen naivitieit hebben.
Begin trouwens ook maar niet niet over planten stereolen waar unilever zo prat op gaat (Becel), want dat is natuurlijk alleen goed voor geld en geldbuidel van unilever en de door hen gesponsorde instellingen.
-
jeanne-veghel
vergat bij mijn verhaal te melden, dat ook wordt gelet op onze voeding, want dat is ook belangrijk. Als je gewoon het eetpatroon aan wil houden wat je altijd
had met een hoog cholesterol , zal ook bio-cholestocare niet werken.
Nogmaals na het lezen van de cholesterol leugen zijn we echt anders gaan denken. We doen alles wel altijd in overleg met onze huisarts en we laten
om de 3 maanden het bloed controleren.
Ook roken we en drinken we niet, dat is ook wel belangrijk.
Er zijn natuurlijk ook mensen waar het in de familie zit en dat is ook weer een ander verhaal dan. Doe nooit zo maar iets op eigen houtje, wil ik hier toch wel meegeven. Onze huisarts is ook homeopaat en dat helpt ook wel hierin.
had met een hoog cholesterol , zal ook bio-cholestocare niet werken.
Nogmaals na het lezen van de cholesterol leugen zijn we echt anders gaan denken. We doen alles wel altijd in overleg met onze huisarts en we laten
om de 3 maanden het bloed controleren.
Ook roken we en drinken we niet, dat is ook wel belangrijk.
Er zijn natuurlijk ook mensen waar het in de familie zit en dat is ook weer een ander verhaal dan. Doe nooit zo maar iets op eigen houtje, wil ik hier toch wel meegeven. Onze huisarts is ook homeopaat en dat helpt ook wel hierin.
moet wel even lachen om sommige reacties, geen medicijnen slikken maar wel al die zooi van becel kopen, en daar zit geen fabrikant achter???
die wordt echt slapend rijk van al die mensen die overstappen van de statines op zijn produkten, wie weet doen ze wel samen de farmaceut en de fabrikant
, feit blijkt dat men toch wat bangig is voor cholesterol en daar toch iets aan wil doen, gezond, met becel of een pil.
die wordt echt slapend rijk van al die mensen die overstappen van de statines op zijn produkten, wie weet doen ze wel samen de farmaceut en de fabrikant
-
L.Rozenwater
eeliane, ik zou mijn bericht waarin over Becel wordt gerept nog maar eens goed lezen
De hoeveelheid plantenstereolen die in Becel wordt gedumpt is op zijn zachts gezegd niet echt goed voor een mens.
Kleine anekdote: vriend van mij had drie jaar geleden een cholestorol niveau van 8.
Hij kreeg, wat hij dacht hartproblemen. Met een videocamera is in de kransslagaderen gekeken. Wat bleek: brandschoon !! Voor de goede orde: vriend is nu 53 jaar en rookt als een ketter.
Weer een aanwijzing dat een hoog cholestorol niet perse staat voor "aderverkalking"
De hoeveelheid plantenstereolen die in Becel wordt gedumpt is op zijn zachts gezegd niet echt goed voor een mens.
Kleine anekdote: vriend van mij had drie jaar geleden een cholestorol niveau van 8.
Hij kreeg, wat hij dacht hartproblemen. Met een videocamera is in de kransslagaderen gekeken. Wat bleek: brandschoon !! Voor de goede orde: vriend is nu 53 jaar en rookt als een ketter.
Weer een aanwijzing dat een hoog cholestorol niet perse staat voor "aderverkalking"
cholesterol kan de aderen verkalken, gebeurt uiteraard niet bij iedereen, dat kan, maar vraag me af bij die vriend of ze al zn aderen hebben bekeken, welicht die van hart ok maar van hersenen ook ende rest van het lichaam, vind dat ze deze meneer iets te veel gezondheid hebben gegeven hoor, ohja en wat niet is kan nog komen, ben je vandaag gezond, dat hoeft morgen niet meer zo te zijn...en met ene chol van 8 loop je meer risico zeker in combinatie met hoge tensie, diabetes, overgewicht en hoge trygliceriden...
en wat ik al zei, LDL en trygl hebben zich bij hem vandaag de dag nog niet aan aderen laten kleven, als die zelfde aderen door welke redenen slechter worden loopt hij toch meer kans met hoge chol...
het is maar wanneer je ht bekijkt
en wat ik al zei, LDL en trygl hebben zich bij hem vandaag de dag nog niet aan aderen laten kleven, als die zelfde aderen door welke redenen slechter worden loopt hij toch meer kans met hoge chol...
het is maar wanneer je ht bekijkt
-
L.Rozenwater
Als ik morgen de straat oversteek kan ik platgereden worden......
Om even ontopic te blijven: wanneer statines de kwaliteit van het leven verklooien (zoals in mijn eigen situatie) dan ga je afwegingen maken. OF je neemt het risico om misschien eerder te gaan hemelen en hebt een (relatief) prettig leven, OF je slikt die rommel wel en gaat misschien toch eerder hemelen en heb je mogelijk een leven gehad wat onnodig kwellend was.......
Ik kies voor de eerste mogelijkheid en velen met mij....
Om even ontopic te blijven: wanneer statines de kwaliteit van het leven verklooien (zoals in mijn eigen situatie) dan ga je afwegingen maken. OF je neemt het risico om misschien eerder te gaan hemelen en hebt een (relatief) prettig leven, OF je slikt die rommel wel en gaat misschien toch eerder hemelen en heb je mogelijk een leven gehad wat onnodig kwellend was.......
Ik kies voor de eerste mogelijkheid en velen met mij....
-
jeanne-veghel
Daarom is mijn partner ook van de Crestor afgegaan, vanwege de ernstige bijverschijnselen en neemt nu het homeopatische Bio-Cholestocare.
Heb het al eerder beschreven en ieder zijn keus toch?
Heb het al eerder beschreven en ieder zijn keus toch?
-
trijntjewinkel
@ Jeanne-veghel,
Waarom noem je toch alles homeopatisch? Dit is helemaal niet homeopatisch.
Waarom noem je toch alles homeopatisch? Dit is helemaal niet homeopatisch.
-
jeanne-veghel
@trijntjewinkel
Dit behoeft inderdaad enige uitleg:
Ik zit al jaren in het alternatieve circuit en omdat U er best veel van weet, kun U zich waarschijnlijk nog de tijd wel herinneren dat er homeopatische geneesmiddelen waren en dat we ze ook zo mochten noemen.
Er kwam een wet waarin de fabrikanten werden verplicht door de overheid, hun middel te laten registreren als geneesmiddel, maar per geregistreerd middel was dat erg kostbaar en werd de naam vervangen door voedingssupplement of
energetisch gezondheidsmiddel, dat mocht wel namelijk en anders werden er heel veel van die middelen uit de markt gehaald en dat ging dan weer ten koste van de mensen die er zeer veel baat bij hadden.
Ik betrek ook van Duitsland en daar staat op Homeopatisch Arzneimittel.
Dus u heeft gelijk en ik moet per middel, waar ik iets over zeg of schrijf, eerst even op het potje of pakje kijken hoe het tegenwoordig omschreven wordt.
Juist is juist. Dank u voor de tip.
Dit behoeft inderdaad enige uitleg:
Ik zit al jaren in het alternatieve circuit en omdat U er best veel van weet, kun U zich waarschijnlijk nog de tijd wel herinneren dat er homeopatische geneesmiddelen waren en dat we ze ook zo mochten noemen.
Er kwam een wet waarin de fabrikanten werden verplicht door de overheid, hun middel te laten registreren als geneesmiddel, maar per geregistreerd middel was dat erg kostbaar en werd de naam vervangen door voedingssupplement of
energetisch gezondheidsmiddel, dat mocht wel namelijk en anders werden er heel veel van die middelen uit de markt gehaald en dat ging dan weer ten koste van de mensen die er zeer veel baat bij hadden.
Ik betrek ook van Duitsland en daar staat op Homeopatisch Arzneimittel.
Dus u heeft gelijk en ik moet per middel, waar ik iets over zeg of schrijf, eerst even op het potje of pakje kijken hoe het tegenwoordig omschreven wordt.
Juist is juist. Dank u voor de tip.
-
antileugens
Als ik het dus goed begrijp zijn er middelen die homeopatisch zijn (die worden in Duitsland zo genoemd) maar in Nederland niet als zodanig mogen worden verkocht, bijvoorbeeld omdat ze niet als dusdanig zijn getest vanwege oa de hoge kosten van die testen?!
-
jeanne-veghel
Wel van een duitse fabrikant en onder duitse naam. Het is in nederland in 2002 een heel gedoe geweest erom, toen de overheid ging verplichten de middelen middels certificaat op de markt te brengen. Aan een kant goed, omdat je dan weet dat het goed is en gekeurd. Maar er werden ook middelen daardoor van de markt gehaald, omdat PER geneesmiddel een certificaat nodig was en soms loonde het voor de fabrikant gewoon niet, om dat aan te vragen. De kosten daarvan wogen gewoonweg niet op tegen de baten.
Jammer genoeg moest ik voor een aantal dingen uitwijken naar Duitsland, omdat ik vlak bij de duitse grens woon, is dat voor mij geen probleem.
Veel mensen moesten afstappen van hun vertrouwde middelen(inclusief ikzelf)
omdat het gewoon niet meer werd geproduceerd, wat ik ook kon begrijpen van de fabrikant, als er ongeveer geld op toegelegd moet worden.
Sommige middelen lopen wat minder hard als de andere en dat loont zich dan niet meer. Hoop dat ik het juist verwoord, anders merk ik het aan de reactie.
Jammer genoeg moest ik voor een aantal dingen uitwijken naar Duitsland, omdat ik vlak bij de duitse grens woon, is dat voor mij geen probleem.
Veel mensen moesten afstappen van hun vertrouwde middelen(inclusief ikzelf)
omdat het gewoon niet meer werd geproduceerd, wat ik ook kon begrijpen van de fabrikant, als er ongeveer geld op toegelegd moet worden.
Sommige middelen lopen wat minder hard als de andere en dat loont zich dan niet meer. Hoop dat ik het juist verwoord, anders merk ik het aan de reactie.
vraag me af of er dan wel bekend is wat je slikt, zomaar een potje met alternatieve medicatie weet niet of dat de oplossing is, alternatief of homeopatisch betekent niet dat iets zonder gevaar of risico's is hoor al denken veel mensen van wel!
erger er is soms niet eens getest op de werking of bijwerkling maar alleen juridisch bekeken of er stoffen in zitten die nader hand tot een proces kunnen leiden, dit heb ik uit ervaring van iemand gehoord die zelf pilletjes in elkaar flanst...en goed verkoopt in het alternatieve circuit
erger er is soms niet eens getest op de werking of bijwerkling maar alleen juridisch bekeken of er stoffen in zitten die nader hand tot een proces kunnen leiden, dit heb ik uit ervaring van iemand gehoord die zelf pilletjes in elkaar flanst...en goed verkoopt in het alternatieve circuit
-
jeanne-veghel
Je moet natuurlijk nooit zomaar iets innemen, altijd in overleg en voorgeschreven door ::, zelfs vitaminen kun je niet onbeperkt blijven innemen.
Mijn huisarts is regulier en homeopaat, daarnaast word ik begeleid door een praktijk in natuurgeneeswijze die lid is van Nederlandse vereniging voor Acupunctuur en Nederlandse vereniging voor Natuurgeneeswijze.
Ben al jaren uitbehandeld regulier, vandaar het andere circuit.
Je moet toch een beetje plezier in het leven blijven houden en als je bent uitbehandeld bij de reguliere geneeskunde komt dat er wel op neer, dat je het gewoon zelf mag uitzoeken, precies zoals ik het zeg.
Er staat trouwens op elke verpakking wat in het middel zit, dus je neemt nooit zomaar iets in.
Mijn huisarts is regulier en homeopaat, daarnaast word ik begeleid door een praktijk in natuurgeneeswijze die lid is van Nederlandse vereniging voor Acupunctuur en Nederlandse vereniging voor Natuurgeneeswijze.
Ben al jaren uitbehandeld regulier, vandaar het andere circuit.
Je moet toch een beetje plezier in het leven blijven houden en als je bent uitbehandeld bij de reguliere geneeskunde komt dat er wel op neer, dat je het gewoon zelf mag uitzoeken, precies zoals ik het zeg.
Er staat trouwens op elke verpakking wat in het middel zit, dus je neemt nooit zomaar iets in.