LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 4launche webwinkel computers

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
madambesson
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jul 2006 08:31

4launche webwinkel computers

Ongelezen bericht door madambesson »

k heb hier een laptop (Acer) aangeschaft. Door mijn onervarenheid met laptops en de zeer gevoelige touchpad van de laptop, is er bij het eerste gebruik iets misgegaan waardoor er een franse versie van windows als besturingssysteem geinstalleerd werd. Ik merkte dit meteen en heb nog escape en alt+F4 geprobeerd, en daarna zelfs geprobeerd de laptop uit te zetten tijdens de installatie. Dit alles mocht niet baten. Nu zit ik met een windows XPpro in het frans, ik heb GEEN installatie cd bij de laptop geleverd gekregen en kan dus niks meer. Ik ben van kastje naar muur gestuurd en heb geprobeerd via RMA de laptop te retourneren binnen de 7 dagen die hun als afkoelperiode noemen: helaas, ze nemen de laptop niet terug want deze is al gebruikt zeggen ze.
Ik ben wat de aftersales erg teleur gesteld in dit bedrijf en ik mag het wat hen betreft zelf uitzoeken met Acer Nederland. Goedkoop zijn ze wel, maar als ik van te voren had geweten wat hun service voorsteld als ik een echt probleem zou hebben, had ik ZEKER NIET bij 4launch mijn laptop aangeschafd, maar gewoon 50 euro meer betaald bij een concurrent.

:idea: edit: Nadat ik mijn sporen op het internet heb achtergelaten op diverse consumentensites, werd ik vandaag door 4launch gebeld dat ik alsnog door hen geholpen zal worden, dit echter wel NADAT ik mijn oprechte mening over hun aftersales op kelkoo, kieskeurig en nieuw.nl heb neergezet.
Laatst gewijzigd door madambesson op 04 jul 2006 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.

ikbenik

Re: 4launche webwinkel computers

Ongelezen bericht door ikbenik »

ik heb GEEN installatie cd bij de laptop geleverd gekregen en kan dus niks meer.
Ik heb zelf een laptop van Acer en ik heb ook diverse geleverd.
En daarbij zaten wel originele installatie cd's.
Zoals ik het kan zien kan Acer zelf ook weinig doen. Want met de laptop zelf is niets aan de hand.

Ik denk dat je een probleem hebt.
heb geprobeerd via RMA de laptop te retourneren binnen de 7 dagen die hun als afkoelperiode noemen.
Als je de laptop thuisgestuurd hebt gekregen, dan heb je hier recht op.
Heb je de laptop in de winkel gekocht of zelf afgehaald, dan heb je hier geen recht op.

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: 4launche webwinkel computers

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

ag een fout maken is menselijk.. maar als ik heel eerlijk ben is dit inderdaad niet de schuld van acer.. wat ik wel vreemd vindt is dat er geen CD's bij zitten.. ik heb zelf een ferrarie 4000 van acer en heb zelfs 3 versie van windows gekregen.. (ik heb trouwens een heel pakketje gekregen met cd's... 2 winxp NL 2 winxp ENG 2 Winxp fr 1 norton CD en een recovery CD.

bij de eerste opstart van de laptop wordt ook duidelijk aangegeven dat als je aangeeft dat windows erop moet met een bepaalde taal de recovery ook ALTIJD DIE taal zal kiezen.

omdat je de laptop tijdens het installeren (voor de eerste keer) hebt uitgezet is het niet ondenkbaar dat de schijf mogenlijk softwarematig beschadigd is geraakt (overegens is het een normale reactie om de laptop uit te zetten, maar vanuit techniesch inzicht een hele domme :oops: )

Gelukkig! heb ik hier een hele batterij met van die cds staan, meld even je type nummer dan kijk ik even of ik een cdtje kan vinden met restore....(even een knipoog naar de andere gebruikers...KIJK.. dat krijg je als je hem bij de vakman koopt ;) )

kost misschien iets meer (en zelfs DAT durf ik te bestrijden!) maar dan heb je ook wat!

madambesson
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jul 2006 08:31

Re: 4launche webwinkel computers

Ongelezen bericht door madambesson »

:D nou...dat zou een uitkomst zijn, ondertussen heb ik wel met Acer contact gehad, ze hebben my recovery cd's opgestuurd (gebrande versie) en een CD met alle drivers, maar de laptop wil recovery disk 1 niet accepteren.
De gegevens van m'n laptop zijn :
Modelnummer MS2177
Productnummer Lx.TAC06.012
artikel: Acer Travelmate 2413LCi
Biosnummer 1E/V1.07
Ik denk dat jij met je laptop een paar klasse hoger zit en daarom wel CD's erbij hebt gekregen... ach ja.. verschil moet er wezen he? :wink:

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: 4launche webwinkel computers

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

Ik denk dat jij met je laptop een paar klasse hoger zit en daarom wel CD's erbij hebt gekregen... ach ja.. verschil moet er wezen he?
koste 899,-- dus valt wel mee :P ik zal vanmiddag eens zoeken ;)

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: 4launche webwinkel computers

Ongelezen bericht door magel725 »

Met recovery CD's kun je de taal ook niet meer wijzigen. Dat kan (als je niet heel erg technisch bent) alleen Acer doen in de fabriek.

Recovery CD's krijg je bij de meeste nieuwe Acers niet meer omdat de recovery op de harde schijf staat en je zelf de notebook via de recovery tool terug kunt zetten en zelf eventueel naar wens ook nog een recovery DVD aan kan maken.

Met recoveren krijg je echter gewoon braaf de taal die je al geselecteerd hebt en dit is dus een zeer duur foutje (ook voor Acer en 4Launch). Ik snap ook niet goed hoe je erbij komt om op Frans te klikken, wanneer je Nederlands bent. De notebook vraagt duidelijk genoeg wat je wilt en dat je dan nog verkeerd weet te klikken is gewoon onnozel en een geval van eigen schuld, dikke bult. Zo moeilijk is het niet om goed te klikken en schijnbaar weet je stiekem toch genoeg af van computers om ALT en F4 te vinden, dus zo'n leek ben je niet. En was je echt leek geweest, dan had je de handleiding even kunnen lezen, of de helpdesk kunnen bellen. dan had je geweten dat je niet op Frans had moeten klikken.

Uit goed fatsoen zou ik zelf m'n reakties van kieskeurig en dergelijke iets aanpassen, als het notabene je eigen fout is. Makkelijk om de schuld op een ander te steken!

vipertronic
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jul 2006 00:36

Re: 4launche webwinkel computers

Ongelezen bericht door vipertronic »

had een asus moederbord bestelt bij 4launch. eenmaal per post gekregen werkte dit niet goed letters werden niet gooed weergegeven enzovoort. foto van gemaakt en bord terug naar 4launch. daar zeiden ze dat me geheugen niet geschikt was voor dit bord. pure onzin want ik had bij de fabrikant van het bord en het geheugen gekeken of dit paste. kreeg 90% procent terug van de winkelwaarde. ander asus bord gekocht bij vobis en geen enkel probleem. voor mij hoeft dit niet dus. ook al zijn ze wat goedkoper.

madambesson
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jul 2006 08:31

Re: 4launche webwinkel computers

Ongelezen bericht door madambesson »

Zo moeilijk is het niet om goed te klikken en schijnbaar weet je stiekem toch genoeg af van computers om ALT en F4 te vinden, dus zo'n leek ben je niet.
Nee klopt, ik heb sinds 2000 een webdesign bedrijfje, daarvoor had ik zelfs een internetcafe, dus ik ben zeker geen leek op het gebied van PC's.
Ik had eerst voor de engelse optie gekozen , daar ik veel internationaal wer. Deze optie 'pakte' niet en ik kreeg wederom het het keuzescherm: NED. FR. ENG. , met FR. alvast aangevinkt. Doordat de touchpad zo gevoelig is, en ik helemaal geen ervaring met laptops heb (maar wel met desktops) werd bij AANRAKING van de touchpad de FR. windows geinstalleerd.

...en nee, ik wil absoluut niet mijn woorden aanpassen.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: 4launche webwinkel computers

Ongelezen bericht door magel725 »

Wie heeft de fout gemaakt? Jij of een ander? Maar toch gewoon de ander de schuld blijven geven.

Ik heb het ook al vaker meegemaakt. Notebook van Acer in de aktie. 50 stuks ingekocht en op de vrijdag belt er iemand dat ie de taal per ongeluk in het Frans heeft gezet. Wij ruilen dan meteen één op één om, maar het andere notebook met Franse taal moet worden opgestuurd naar Acer. Gevolg is dat je dus een omzet mist van het Acer notebook, vervolgens maak je dus vervoerskosten en heb je waarde verlies wanneer het notebook terug komt omdat je het niet meer voor de oude prijs kan verkopen. Zo'n grapje loopt dan in de honderden euro's. Maar geef vooral de winkel de schuld ervan!

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: 4launche webwinkel computers

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

nou nou... :roll:

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: 4launche webwinkel computers

Ongelezen bericht door magel725 »

Ik heb het vandaag nog even gecontroleerd. Wanneer je bij Acer een taal kiest, vraagt hij daarna ook nog of je toch wel echt die taal wilt installeren en daarbij verspringt de muis naar linksboven in het dialoogscherm. Per ongeluk klikken wordt dan dus uitgesloten.

En sorry dat ik soms wat fel overkom, maar als mensen fel tekeer gaan tegen een zaak en het is onterecht, dan wordt ik zelf minstens zo link.

madambesson
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jul 2006 08:31

Re: 4launche webwinkel computers

Ongelezen bericht door madambesson »

er is echt niet door XP gevraagd of ik wel zeker wist of ik die taal wilde installeren, maar het heeft wat mij betreft geen zin om hier nog verder over te discussieren, het kwaad is geschied, en ik heb weinig hulp van 4launch gekregen, ik was / ben daar teleurgesteld in maar niet zo erg dat ik hier nog weken over door wil gaan. Ik heb m'n zegje gedaan, en de desbetreffende zaak is hier ook van op de hoogte, ik hoop ze dat een andere klant met eenzelfde probleem wel wat meer van dienst zijn... zo hebben we allemaal wat van de situatie geleerd hoop ik :)


... elk nadeel heb z'n voordeel: mijn frans wordt steeds beter :D

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: 4launche webwinkel computers

Ongelezen bericht door magel725 »

Het wordt ook niet door XP gevraagd maar door de Acer Manager.

Maar goed, het is een wijze les voor de tweede poging. Die zal ongetwijfeld beter verlopen.

Groeten

ikbenik

Re: 4launche webwinkel computers

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik heb laatst ook zo'n windows installatie voor mijn ogen gehad.
Ik denk dat de oplossing heel simpel is, als je de verkeerde taal gekozen hebt.
Gewoon de recovery cd/dvd opnieuw in de driver stoppen. Er van booten. En een nieuwe installatie starten.
Dan wel de juiste taal kiezen.
Maar dat is logisch. :wink:

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: 4launche webwinkel computers

Ongelezen bericht door magel725 »

Nee dat gaat niet. Alleen de eerste keer kun je de taal kiezen. Daarna kun je recoveren wat je wilt, maar de optie om de taal te wijzigen is er niet meer bij. Hij recovert in de taal die je de eerste keer gekozen hebt. Vandaar ook dat hij RMA gestuurd moet worden.

ikbenik

Re: 4launche webwinkel computers

Ongelezen bericht door ikbenik »

Nee dat gaat niet. Alleen de eerste keer kun je de taal kiezen. Daarna kun je recoveren wat je wilt, maar de optie om de taal te wijzigen is er niet meer bij. Hij recovert in de taal die je de eerste keer gekozen hebt. Vandaar ook dat hij RMA gestuurd moet worden.
Onzin. Sluit de harde schijf aan op een andere computer.
Haal de partities eraf.
Stop de harde schijf terug, en start vanaf de recovery-cd's weer op.
Gegarandeerd dat het wel lukt.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: 4launche webwinkel computers

Ongelezen bericht door magel725 »

Ik heb ook niet gezegd dat het helemaal niet kan. Ik heb gezegd dat het met de standaard recovery niet kan.

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: 4launche webwinkel computers

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

Acer gebruikt een oplossing van Symantec (ghost) voor het installeren van de laptops. Na het Her-installeren kan ik me inderdaad niet herrinneren dat die keuze opnieuw werdt aangeboden. geen id of het werkt om alle partities te verwijderen (zou ik eigenlijk moeten proberen), het kan zijn dat de laptop op de hardisk schrijft in een stukje wat alleen gebruikt wordt om bad sectors op te vangen (een klein deel dan) dat hij dat daar bewaard ofzo.. lijkt me stug maar ok heb ik ergens gehoord bij hun helpdesk dat dat zo werkt..ik weet wel dat die ruimtes bestaan packard bell en medion gebruiken die ruimtes ook.

skelter
Berichten: 24
Lid geworden op: 02 jul 2006 11:58

Re: 4launche webwinkel computers

Ongelezen bericht door skelter »

Je kunt van alles doen. Vaste schijf op een andere pc aansluiten kan, maar lijkt me voor de gemiddelde gebruiker nogal lastig (een laptop vaste schijf sluit je bovendien niet zomaar aan op een pc), je kunt een opstart CD of USB stick maken met fdisk erop en dan de partities wissen.... maar als je een probleem had bij het selecteren van de taal, lijkt me dit ook allemaal wat te hoog gegrepen (niet beledigend bedoeld hoor :) ).

Je kunt het beste naar je lokale pc winkel gaan met je laptop om te vragen of ze alle partities er eens af willen halen, zou ze (jou) niet meer dan een half uurtje moeten kosten. Dan kun je weer opnieuw beginnen met je recovery CDs.

Function
Berichten: 31
Lid geworden op: 15 okt 2005 22:11

Re: 4launche webwinkel computers

Ongelezen bericht door Function »

@ skelter,

kijk eens naar DIGITUS laptop HDD Cases op internet, momenteel gebruik ik ook een Digitus USB 2.0 Notebook case.
de meeste notebooks hebben de hardeschijf boven de Diskdrive, of onder bij de touchpad een plekje zitten.
bij de Packard Bell Easy One Silver DC2100 DVD, zat hij ook boven de floppydrive. 1 schroefje voor de 'pakje', en 4 voor de HDD.
dan in de USB case gebouwd, wat nog niet eens 4 minuten in beslag nam, en zo de partitie gered. door met Ghost een Back-Up te maken op de reservedrive. ( heb 2x 2,5" 20Gb Drives)

kostenpost, 19,95 (1 jaar garantie op de case, en 10 minuutjes totaal ombouw werk)
voordeel, geen elende meer :P

btw, de USB case stop je gewoon via een USB kabeltje in je ingang van de computer, en windows herkent de schijf als verwisselbaar medium.
:wink:

Gesloten