ik ben van plan ( moet) binnenkort een notebook en een beamer aan te schaffen.
Zie door de bomen het bos niet meer, en weet eigenlijk te weinig van applicaties, snelheden lumen etc. om mij naar een winkel te begeven. Ben bang dat de verkoper (logisch ) zijn merk zal proberen te verkopen.
Ik ga deze apparatuur gebruiken als ondersteuning van lessen die ik op locatie ga geven.
Het zal gaan om powerpointpresentaties en evt. filmpjes. De beamer hoeft dus niet als bioscoopkanaal te gaan fungeren
Ben al bezig geweest op verschillende sites waar je je "behoeftes" kan aangeven, maar de meeste velden die ik daar moet invullen zeggen mij niets.
Prijsindicatei zal mij eerlijk gezegd een worst zijn.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] aanschaf hardware
-
Moppentappers
Re: aanschaf hardware
een notebook van acer asus ect. zijn goede merken.
een beamer zou ik in eerste instantie van philips nemen, maar ik ben niet zo bekend met beamers
een beamer zou ik in eerste instantie van philips nemen, maar ik ben niet zo bekend met beamers
Als je naar de winkel gaat en je zegt dat je kwalitatief goed spul zoekt dan zul je dat ook krijgen. Ga naar een zaak met een redelijk assortiment, dan hoeven ze je ook hun merk niet aan te praten. Vertel ook niet dat je een onbeperkt budget hebt, maar dat je gewoon kwalitatief goed spul zoekt. Dan ben je er al.
Waarschuwing;
Laptops, hiervoor is genoeg info, maar beamers...
De aankoop valt vaak wel mee, maar die lampen, als je warm verplaatst is deze na een tik tegen tafel al stuk!
Lampen vanaf €179,- dus bij 1000 uren...of een tikje...
en hoe is de voorraad van winkel?
Dus naast de Beamer zelf ook de lampen vragen!
Ik heb een betere oplossing, ***** proef en voordeliger!
Laptop 15,4"en spiegel van oude sloop Overheadprojector!
Zet de spiegel met lens boven de platgeslagen laptop,(niet alle laptops kunnen plat...) en bij 20 cm boven laptop, krijg je een beeld op 3M afstand van 2 M breed.
Dit is dus in verduisterde kamer, niet 100% donker nodig...
Bij daglicht zonder zon kom ik tot 1,30M en 60 Cm beeld op muur!
Je kunt naast sloop Overhead projector ook losse kop kopen, deze bepaalde de lichtsterkte en scherptje van beeld!
Ik heb dus naast Laptop deze al gevonden voor €125,- nieuw, en dan alleen nog beugel maken, plaat onder de laptop, en stang voor hoogte verstelling!
Deze spiegelkop met lens is dus koud, geen lampen nodig die vanaf €179,-afhankelijk van merk, soms gaan de beamers lampen maar 1000 uur mee, indien niet gestoten!
Dus een laptop die niet te oud is, anders moet je de TL onder in scherm vervangen door nieuwe, kost max €130,- maar deze gaan veel langer mee!
Een nieuwe laptop heeft meestal genoeg lichtsterkte, en elke witte muur is voldoende, maar ik heb meestal een rolscherm met zilver kleur voor dia's want die lichtgrijze parelmoer schermen gever beter beeld en mooiere kleuren dan witte schermen!
Dus een Laptop van €450,- en een sloopkop van Overhead is vaak voldoende!
Dit is net zo duur als de goedkopere Beamers, maar dan gaat het langer mee en geen risico als je vlug weg wilt met warme lamp!
Dus als je toch een Beamer koopt, vraag wat lamp kost voor dit model, en of deze voldoende voorraad is, of levertijd!
Laptops, hiervoor is genoeg info, maar beamers...
De aankoop valt vaak wel mee, maar die lampen, als je warm verplaatst is deze na een tik tegen tafel al stuk!
Lampen vanaf €179,- dus bij 1000 uren...of een tikje...
en hoe is de voorraad van winkel?
Dus naast de Beamer zelf ook de lampen vragen!
Ik heb een betere oplossing, ***** proef en voordeliger!
Laptop 15,4"en spiegel van oude sloop Overheadprojector!
Zet de spiegel met lens boven de platgeslagen laptop,(niet alle laptops kunnen plat...) en bij 20 cm boven laptop, krijg je een beeld op 3M afstand van 2 M breed.
Dit is dus in verduisterde kamer, niet 100% donker nodig...
Bij daglicht zonder zon kom ik tot 1,30M en 60 Cm beeld op muur!
Je kunt naast sloop Overhead projector ook losse kop kopen, deze bepaalde de lichtsterkte en scherptje van beeld!
Ik heb dus naast Laptop deze al gevonden voor €125,- nieuw, en dan alleen nog beugel maken, plaat onder de laptop, en stang voor hoogte verstelling!
Deze spiegelkop met lens is dus koud, geen lampen nodig die vanaf €179,-afhankelijk van merk, soms gaan de beamers lampen maar 1000 uur mee, indien niet gestoten!
Dus een laptop die niet te oud is, anders moet je de TL onder in scherm vervangen door nieuwe, kost max €130,- maar deze gaan veel langer mee!
Een nieuwe laptop heeft meestal genoeg lichtsterkte, en elke witte muur is voldoende, maar ik heb meestal een rolscherm met zilver kleur voor dia's want die lichtgrijze parelmoer schermen gever beter beeld en mooiere kleuren dan witte schermen!
Dus een Laptop van €450,- en een sloopkop van Overhead is vaak voldoende!
Dit is net zo duur als de goedkopere Beamers, maar dan gaat het langer mee en geen risico als je vlug weg wilt met warme lamp!
Dus als je toch een Beamer koopt, vraag wat lamp kost voor dit model, en of deze voldoende voorraad is, of levertijd!
-
gravedigger
Welke idioot slaat er nou een laptop plat?Zet de spiegel met lens boven de platgeslagen laptop
Ja leuk gezien!
Ik bedoelde dus als boek openen, en niet elke kan helemaal achterover, dus soms moet je aan de voorkant een ander boek eronder omdat het niet 100% vlak kan!
Dit is de oude Toshiba uit 1997 met nieuwe lamp, maar het 12" scherm is te klein voor goede weergave, ook de 480x600 pixels zijn dan zichtbaar.
Daarom gebuik ik nu die beruchte en door velen veroordeelde Pietje Bell...
Ik bedoelde dus als boek openen, en niet elke kan helemaal achterover, dus soms moet je aan de voorkant een ander boek eronder omdat het niet 100% vlak kan!
Dit is de oude Toshiba uit 1997 met nieuwe lamp, maar het 12" scherm is te klein voor goede weergave, ook de 480x600 pixels zijn dan zichtbaar.
Daarom gebuik ik nu die beruchte en door velen veroordeelde Pietje Bell...
-
Captain Pervert
Wat betreft beamer advies zou ik eens kijken op fora als:
www.htforum.nl
http://gathering.tweakers.net
www.htforum.nl
http://gathering.tweakers.net