LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Acer Advantage Problemen

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
paulmath

Acer Advantage Problemen

Ongelezen bericht door paulmath »

In juli 2008 een Acer Laptop gekocht. (Op papier was deze laptop overigens grafisch beter en sneller dan Laptops met een eenvoudige grafische chipset, maar dat viel in de praktijk erg tegen. En nu de Laptop definitief defect is, en we tijdelijk een oude super eenvoudige Laptop gebruiken voor dezelfde programma's, blijkt dit oudje veel beter te werken dan de nieuwere duurdere Acer met zogenaamd snellere grafische chipset.)

Eigenlijk neem ik nooit extra garantie, maar de BCC medewerker weigerde mij korting te geven als ik de Laptop zonder de extra garantie zou nemen, dus toch maar Acer Advantage erbij genomen.

Toen afgelopen augustus bleek dat de Laptop defect was dacht ik nog dat de opgedrongen garantie nu uiteindelijk toch een geluk was. Tot ik vanaf begin september 2010 ging proberen de garantie te claimen....

Inmiddels een keer of 5 a 6 zo'n 20 minuten gebeld met Acer over de Acer Advantage garantie. Steeds wil men weer andere nummers en wachtwoorden et cetera en zegt men dat er iets mis is met de registratie en steeds wordt het weer binnen 5 tot 14 dagen opgelost. Omdat het 0900 nummer vaak zo erg kraakt dat de medewerkers nauwelijks te verstaan zijn laatst een klacht ingediend via een ander telefoonnummer van Acer en toen leek alles netjes opgelost te worden. Overigens bleek toen pas dat men een kopie van de aankoopbon miste (waarom wist men dat eerder niet??), maar na mailen van de bon zou binnen 5 werkdagen alles definitief geregeld zijn en kon ik de laptop opsturen. Naïef als ik ben geloofde ik dat.... Vandaag belde ik opnieuw om te vragen hoe ik de laptop voor garantie kon indienen, maar opnieuw blijkt er iets mis met de registratie van de garantie!

Ik heb na 5 a 6 telefoontjes al anderhalf uur verspilt aan de registratie toestanden van Acer en ik ben nog geen steek verder. De registratie is nog steeds niet gelukt en ik moet weer een aantal werkdagen wachten. Ik ben dus precies zover als toen ik begin september begon met bellen met Acer....

Wat nu? Hoe kan ik Acer dwingen de garantie uit te voeren?
(dat ik garantie heb geven ze overigens wel steeds toe, dus dat is het probleem niet)

paulmath

Re: Acer Advantage Problemen

Aangezien bij inloggen op aceradvantage.com toch echt staat dat de Acer Advantage garantie geactiveerd is, zojuist toch nog maar een keer gebeld. Nu voor de 2e keer met de support crisis afdeling (of hoe het ook heet).

Ondanks dat de laatste e-mail en de site bevestigen dat de garantie is geactiveerd, en nooit eerder vermeld is dat er verdere actie nodig was, werd er opnieuw gevraagd om het garantiebewijs. Dit terwijl ik dat al eerder had ingescand en geupload via de acer advantage site. Opnieuw uploaden gaat ook niet omdat de knop daartoe er niet meer is (logisch als de activatie volgens het systeem al voltooid is). En nu moet er daarnaast ook ineens een contract worden ondertekend. Waarom is dat niet 2 maanden en 6 telefoontjes eerder medegedeeld en wordt dat niet vermeld in de e-mail? Ze verzinnen telkens iets nieuws.

Maar volgens de (nogal brutale) medewerker is alles nu geregeld en kunnen we de laptop op laten halen, gezien alle eerdere toezeggingen heb ik er echter nog niet veel vertrouwen in.

Wordt vervolgd.....

EDIT: erg bijzonder. Klikken op "mail contract" op de aceradvantage.com website leidt tot opnieuw verzenden van een bevestiging van aanmelding en acceptatie van de Acer Advantage uitbreiding, maar in die mail staat absoluut niets over een contract en er is ook geen bijlage...

paulmath

Na vorige keer de 2e keer met de Acer crisis afdeling gebeld te hebben werd de laptop zeer vlot opgehaald door UPS. Hij kwam ook snel terug. Gedeeltelijk wel goed gerepareerd, de laptop was weer bruikbaar. Maar na enige tijd bleken de problemen met de grafische kaart toch niet opgelost. Vooral als de laptop warm wordt dan wordt hij grafisch enorm traag. Of eigenlijk werd hij traag, nu geeft het apparaat geen beeld meer. Waarschijnlijk heeft de grafische kaart het nu definitief begeven. Er komt nu alleen nog een wazig licht uit en de laptop start niet door.

Deze keer gelukkig wel veel sneller geholpen door Acer support, er was dit keer zowaar maar één telefoontje voor nodig om een nieuw UPS label te krijgen! :)

De laptop wordt vandaag opgehaald, ik ben benieuwd.....

We zijn inmiddels bijna aan het eind van de 3 jaar Acer Advantage garantie, dus hopelijk gaat en blijft hij het na deze reparatie goed doen.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

paulmath schreef:
We zijn inmiddels bijna aan het eind van de 3 jaar Acer Advantage garantie, dus hopelijk gaat en blijft hij het na deze reparatie goed doen.

toch positief proberen er tegenover te staan, een Acer is geen slecht merk, trouwens fijn dat het opgelost is.

paulmath

@ciske: misschien is Acer niet slecht, maar mijn ervaringen zijn wel zo slecht dat ik voorlopig niets meer van Acer koop.

Soortgelijke problemen ben ik bij Toshiba, Samsung, Asus en Compaq nog niet tegengekomen. Uiteraard kan het een kwestie van geluk zijn dat deze laptops niet defect zijn geraakt en ik hun support nog nooit nodig heb gehad....

De bijzonder slechte afhandeling van de Acer Advantage support bij de eerste keer dat we die nodig hadden was natuurlijk een verschrikking! Dat ging de laatste keer gelukkig probleemloos en de laptop is toen ook bijzonder snel gerepareerd.

Maar een blijvend probleem is dat deze Acer duidelijk een grafisch probleem heeft wat nog steeds niet is opgelost. We hebben zelf al de laatste firmware geladen en van alles en nog wat geprobeerd met diverse drivers, maar hij blijft veel slechter presteren dan een jaren oudere Toshiba met de goedkoopste Intel chip.

De laptop doet het nu gelukkig wel weer, maar het probleem met de grafische kaart is, ook na de laatste reparatie, niet opgelost.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

paulmath

Na de zoveelste poging om het probleem op te lossen, heb je als consument het recht om het produkt bij de verkoper af te leveren met de eis dat je kosteloos een gelijkwaardig nieuw produkt wilt hebben.

Maxiem.

Gesloten