Ik heb een Acer laptop die nog binnen de garantie zit. De laptop valt steeds uit en wil vaak niet aan. Als ie dan aangaat, valt ie met 30/40 sec weer uit. De laptop naar Acer gestuurd voor reparatie en nu zeggen ze dat er vloeistof/waterschade is geconstateerd. Ik weet zeker dat er bij ons geen vloeistof over de laptop gevallen is of wat dan ook. Nu is het hun woord tegen de mijne
Ik kan de laptop laten repareren voor +300 euro, maar dat wil ik niet want er zit nog garantie op
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Acer laptop defect in garantie. Acer zegt waterschade
Re: Acer laptop defect in garantie. Acer zegt waterschade
Bedankt voor de mededeling....
Je kan een second opinion aanvragen.
Voor waterschade hoef je er ook niet speciaal vloeistof overheen te gooien. Werken in een vochtige omgeving, of schoonmaken met vocht kan daar ook voor zorgen.
Voor waterschade hoef je er ook niet speciaal vloeistof overheen te gooien. Werken in een vochtige omgeving, of schoonmaken met vocht kan daar ook voor zorgen.
Aha, maar wanneer is de laptop gekocht?marnixk schreef:Ik heb een Acer laptop die nog binnen de garantie zit.
Wat gaan ze doen voor die beloofde €300?
Een Harde schijf kost minder dan €100,- en zo zijn er wel meer mogelijkheden.
Net een Packard Bell gekocht, Made bij .... ja en die koste maar €299,-
Dus zou je wel zoveel uitgeven voor oudere of vraag een handelaar in gebruikte computers want die herstellen vaak voordeliger dus nooit zomaar garantie vragen....
Een Harde schijf kost minder dan €100,- en zo zijn er wel meer mogelijkheden.
Net een Packard Bell gekocht, Made bij .... ja en die koste maar €299,-
Dus zou je wel zoveel uitgeven voor oudere of vraag een handelaar in gebruikte computers want die herstellen vaak voordeliger dus nooit zomaar garantie vragen....
Ik heb ook een klant gehad die na onderzoek van de fabrikant volhoudt dat er geen sprake is van vochtschade, dreigde met advocaten etc.
Om problemen en discussies te voorkomen heb ik het toetsenbord van z'n notebook verwijderd en er een foto van gemaakt.
Dit is de onderkant van toetsenbord:
https://www.dropbox.com/s/egs3cfhu8v6h9xf/IMG_0028.JPG
En eronder.
https://www.dropbox.com/s/oy5ice9fszy6v6s/IMG_0027.JPG
Dit is een klant die beweerde dat er nooit sprake kon zijn van vochtschade omdat hij en zijn zoons er altijd voorzichtig mee omgingen...
Wat ik denk is dat als Acer zegt dat er sprake is van vochtschade, dat dit best wel mogelijk is. Hoe dan ook, ze moeten het bewijs leveren of jouw bewijs tegenspreken. Mijn post is alleen maar om aan te geven dat het bewijs soms erg makkelijk aan te leveren is. Zelfs zonder vochtstrips (geen flauw idee waar die zitten in een laptop) en terwijl letterlijk roest aanwezig is kom ik klanten tegen die in bezwaar gaan tegen vochtschade.
Om problemen en discussies te voorkomen heb ik het toetsenbord van z'n notebook verwijderd en er een foto van gemaakt.
Dit is de onderkant van toetsenbord:
https://www.dropbox.com/s/egs3cfhu8v6h9xf/IMG_0028.JPG
En eronder.
https://www.dropbox.com/s/oy5ice9fszy6v6s/IMG_0027.JPG
Dit is een klant die beweerde dat er nooit sprake kon zijn van vochtschade omdat hij en zijn zoons er altijd voorzichtig mee omgingen...
Wat ik denk is dat als Acer zegt dat er sprake is van vochtschade, dat dit best wel mogelijk is. Hoe dan ook, ze moeten het bewijs leveren of jouw bewijs tegenspreken. Mijn post is alleen maar om aan te geven dat het bewijs soms erg makkelijk aan te leveren is. Zelfs zonder vochtstrips (geen flauw idee waar die zitten in een laptop) en terwijl letterlijk roest aanwezig is kom ik klanten tegen die in bezwaar gaan tegen vochtschade.
Mijn voorbeeld was even in het voordeel van de verkoper wanneer de klant wel voor waterschade heeft gezorgd, als dat volgens jou niet het geval kan zijn, eis bewijs van hun claim te ontvangen.