LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Acer Laptop kapot buiten Garantie

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Michelle Breuls
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 nov 2010 16:17

Acer Laptop kapot buiten Garantie

Ongelezen bericht door Michelle Breuls »

Eind januari 2008 kocht ik een laptop van het merk Acer bij Media Markt.
Nu, 2,5 jaar later doet de laptop het van de ene op de andere dag niet meer.

Ik ben met mijn probleem terug gegaan naar Media Markt. In de eerste instantie telefonisch waarna er tegen mij werd gezegd dat ik pech heb omdat de garantieperiode van 2 jaar verlopen is. Ik heb een en ander uitgezocht op internet
en ben er achter gekomen dat dit niet waar is. Een product moet ook na de garantie nog goed werken (mits goed gebruikt en dat is in deze het geval).

Ik ben met mijn klacht terug gegaan naar Media Markt en zij hebben de laptop naar Acer opgestuurd. Na onderzoek blijkt het moederbord kapot te zijn.

De medewerker van Media Markt vertelt mij vervolgens hoe de wetten en regels in elkaar zitten mbt een verlopen garantietermijn. Nu blijkt het zo te zijn dat volgens hem de economische levensduur van een laptop 3 jaar is terwijl in hun eigen folder over garanties 2 tot 4 jaar staat. Volgens meneer hangt dit af van oa de prijsklasse van de laptop. Aangezien mijn laptop bijna € 700,- gekost heeft (en dat was ook nog met korting) en daarmee beslist niet de goedkoopste is ben ik van mening dat mijn laptop ook tot de levensduur van 4 jaar gerekend mag worden.
Op internet zijn overigens sites te vinden waar zelfs 5 jaar geteld wordt voor een laptop, bijv. info.nu. De vraag is: hoe bereken je de levensduur van een apparaat?

Naar mijn mening mag een moederbord van een laptop niet na 2,5 jaar al kapot zijn en moet deze veel langer meegaan Op een internetsite van ICT Waarborg staat dat een moederbord 3-5 jaar mee moet gaan.

Ondertussen heb ik een prijsopgave gekregen. Het totaalbedrag van de reparatie ligt op € 393,- waarvan ik € 255,- moet betalen, wat natuurlijk een heleboel geld is voor een laptop van 2,5 jaar oud.

Mijn vraag is hoe sterk sta ik dit conflict. Men spreekt steeds over de economische levensduur van de laptop maar die gaat niet omhoog als een moederbord vervangen wordt. De laptop is en blijft ook na vervanging 2,5 jaar oud, zeker omdat de rest van de onderdelen van de laptop nog steeds verouderd zijn.
Het gaat zich in deze wel om de technische levensduur. De technische levensduur is de periode totdat de machine echt kapot gaat (bron: http://www.levensduur.info). In mijn geval is de laptop dus ook echt kapot en heeft dit niks meer te maken met de economische levensduur.
De economische levensduur is de periode waarin een machine verouderd is doordat er nieuwe machines op de markt komen waarin de jongste technische kennis is verwerkt. Dit allemaal heeft dus niets te maken met een moederbord dat kapot is gegaan en vervangen moet worden.

Wat kan ik doen als ik het er niet mee eens ben en hoe sterk sta ik in deze ? Ik ben nl van mening dat ik een gratis reparatie moet krijgen als een moederbord al zo snel stuk gaat.

Alvast heel erg bedankt voor de hulp.

Met vriendelijke groet,

Michelle Breuls

Rickyman
Berichten: 221
Lid geworden op: 22 dec 2009 23:38

Re: Acer Laptop kapot buiten Garantie

Ongelezen bericht door Rickyman »

Hoi Michelle,

Ondanks dat 700 euro een hoop geld is praat je wel over een Acer en dat is nu net zo'n beetje de laptop die het meeste aan klachten genereert.
3 jaar is voor een Acer een gebruikelijke levensduur dus staat MM in deze volledig in zijn /haar recht. Het voorstel van 255 is zelfs zeer netjes want eigenlijk had je 393/36*33 moeten betalen ofwel 360 euro.
Ga je uit van 4 jaar dan zou het 393/48*33 zijn ofwel 270 euro. MM blijft dus ruim binnen de regels zoals die algemeen geaccepteerd zijn.
Op internet kun je bij de Uneto Vni een lijst vinden een lijst over de levensduur en daar staat ook echt 3 jaar voor een laptop.

Daarnaast schrijf je dat je ook na de garantie recht hebt op een goed werkende laptop, dat klopt en na het plaatsen van een nieuw moederboard is deze ook weer goed. Er staat namelijk nergens dat dit gratis moet.
Helaas denk ik dus dat je geen schijn van kans hebt. Het voorstel is gewoon goed!

Rick

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Acer Laptop kapot buiten Garantie

Ongelezen bericht door WillemV »

@Michelle Breuls

Het betreft hier een consumentenkoop. Na 6 maanden of na de langere handels/fabrieksgarantie moet de koper (consument) aantonen dat het niet zijn schuld is dat het product kapot is gegaan. Aangezien de Media Markt en Acer de laptop willen repareren tegen een gedeeltelijke vergoeding door jou van de kosten, heeft de Media markt al 'toegegeven' dat de laptop buiten jouw schuld om kapot gegaan is. Dus dit kan in ieder geval geen discussiepunt meer zijn of worden. Dat is een belangrijke stap in een garantie afwikkeling.

Lid 1 en 2 uit BW 7:21
1. Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan kan de koper eisen:

a. aflevering van het ontbrekende;

b. herstel van de afgeleverde zaak, mits de verkoper hieraan redelijkerwijs kan voldoen;

c. vervanging van de afgeleverde zaak, tenzij de afwijking van het overeengekomene te gering is om dit te rechtvaardigen, dan wel de zaak na het tijdstip dat de koper redelijkerwijze met ongedaanmaking rekening moet houden, teniet of achteruit is gegaan doordat hij niet als een zorgvuldig schuldenaar voor het behoud ervan heeft gezorgd.

2. De kosten van nakoming van de in lid 1 bedoelde verplichtingen kunnen niet aan de koper in rekening worden gebracht.
http://www.st-ab.nl/wetten/0059_Boek_7_ ... oek_BW.htm
Hier staat het eigenlijk al: aangezien het afgeleverde niet aan de overeenkomst 'beantwoordt', mogen jou geen kosten in rekening gebracht worden.

Echter worden er vaak discussies gevoerd dat wanneer de levensduur van een product door de reparatie verlengd wordt, het redelijk is dat de consument dan een evenredig deel van de kosten zou moeten betalen. Men refereert dan aan art. 6:212 BW. Lid 1 van dit artikel:
1. Hij die ongerechtvaardigd is verrijkt ten koste van een ander, is verplicht, voor zover dit redelijk is, diens schade te vergoeden tot het bedrag van zijn verrijking.
http://www.st-ab.nl/wetten/0058_Boek_6_ ... oek_BW.htm
Maar dat is hier niet van toepassing omdat een nieuw moederbord de levensduur van de laptop als geheel niet verlengd.

Bovendien is er relevante jurisprudentie met als uitkomst dat de kosten van reparatie onder wettelijke garantie waarbij de levensduur verlengd wordt toch niet gedeeltelijk aan de consument doorberekend mogen worden. Het Quelle Arrest
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 04:NL:HTML

Kortom, de Media Markt moet de laptop gewoon gratis (laten) repareren. Succes.

Rickyman schreef:Op internet kun je bij de Uneto Vni een lijst vinden een lijst over de levensduur en daar staat ook echt 3 jaar voor een laptop.
Geef a.u.b. eens een link naar deze lijst dan. Volgens mij wordt deze lijst niet gepubliceerd. Bovendien is dat een lijst van de branche. Die hebben er een belang bij als de levensduur kort is. :wink: Vooral als die lijst niet openbaar dus toegankelijk voor de consument is. :wink: Maar goed in dit topic is de levensduur niet van belang. Een nieuw moederbord verlengd de gemiddelde levensduur van de laptop niet.

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: Acer Laptop kapot buiten Garantie

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

@Michelle Breuls
Om te beginnen ben ik het met je eens en wens ik je veel succes, helpen kan ik je helaas ook niet. Anderen doen alsof ze het kunnen maar kunnen het stiekum ook niet.

@WiilemV
Hoe hoog was het dak waarvan je gevallen bent ?
Aangezien de Media Markt en Acer de laptop willen repareren tegen een gedeeltelijke vergoeding door jou van de kosten, heeft de Media markt al 'toegegeven' dat de laptop buiten jouw schuld om kapot gegaan is. Dus dit kan in ieder geval geen discussiepunt meer zijn of worden. Dat is een belangrijke stap in een garantie afwikkeling.
Dus als een winkel zich coulant opstelt is dat een soort schuldbekentenis ? Gelukkig is dit niet zo anders zouden winkels helemaal de volle mep gaan berekenen, terwijl er toch een positieve trend zichtbaar is.
Geef a.u.b. eens een link naar deze lijst dan.
http://www.uneto-vni.nl/main.asp?direct ... 5672%2Ehtm
Bovendien is dat een lijst van de branche. Die hebben er een belang bij als de levensduur kort is.
Nu doe je net of het of het een boevenclub is, denk dat het niet het geval is.

Tot slot nog een serieuze vraag, want ik weet het echt niet, maar kun jij een voorbeeld noemen van een reparatie aan een laptop welke de levensduur wel verlengt ?

Rickyman
Berichten: 221
Lid geworden op: 22 dec 2009 23:38

Re: Acer Laptop kapot buiten Garantie

Ongelezen bericht door Rickyman »

Beste Ouwe Aap , dank voor je gedeeltelijke bijval.
Rick

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Acer Laptop kapot buiten Garantie

Ongelezen bericht door WillemV »

Ouwe aap schreef:@WiilemV
Hoe hoog was het dak waarvan je gevallen bent ?
Goh wat 'vriendelijk' zeg. Maar wat bedoel je hiermee? Ik ben nog nooit van een dak gevallen (ondertussen op eikenhout afkloppend).
Dus als een winkel zich coulant opstelt is dat een soort schuldbekentenis ?
Lees het openingsbericht van TS maar eens terug. Daar blijkt duidelijk uit dat de Media Markt in eerste instantie helemaal geen garantie wilde geven. Pas nadat TS de MM op haar wettelijke verplichtingen had gewezen, werd er actie ondernomen door het product naar Acer te sturen. Het is volkomen duidelijk dat het hier om een wettelijke garantie afwikkeling gaat en niet over coulance.
Gelukkig is dit niet zo anders zouden winkels helemaal de volle mep gaan berekenen, terwijl er toch een positieve trend zichtbaar is.
Winkeliers geven het bij voorbaat altijd duidelijk aan als ze iets onder coulance zullen repareren. Dat is volgens TS hier niet gebeurd. De winkeliers geven dan expliciet aan dat het om coulance gaat juist om te voorkomen dat de klant alsnog aanspraak op de wettelijke garantie claimt. Dus jouw opmerking...

"Gelukkig is dit niet zo anders zouden winkels helemaal de volle mep gaan berekenen"

...'klopt' gewoon niet omdat winkeliers altijd bij voorbaat al aangeven dat het in een dergelijke situatie een reparatie onder coulance betreft. Ik vind het nogal vergezocht, deze uitspraak van jou.

Ik hoop dat je gelijk hebt dat er een positieve trend zichtbaar is. Dat zou tijd worden ook. Wellicht heeft dit consumentenforum daar dan een klein beetje aan bijgedragen. :)
Dankjewel voor deze link. Wat mij aan deze lijst opvalt is dat bij o.a. computers enkel een levensduur voor de kwaliteitsklasse B gegeven wordt. Een waardeloos lijstje naar mijn mening. Volgens mij wordt deze lijst pas sinds kort door de Uneto-Vni openbaar gepubliceerd. Tot voor kort werd (op Tros Radar) altijd naar deze lijst verwezen:
http://www.hdci.nl/06nhd/ombudsman/lijst.pdf (PDF bestand.)

Nu doe je net of het of het een boevenclub is, denk dat het niet het geval is.
Waar maak jij uit op dat ik net doe of dat dat een boevenclub is? Ik zeg alleen maar dat de Uneto-Vni belang heeft bij een zo kort mogelijke levensduur. Dat is toch gewoon zo? Daardoor is iemand of een organisatie toch niet meteen een boevenclub?
Tot slot nog een serieuze vraag, want ik weet het echt niet, maar kun jij een voorbeeld noemen van een reparatie aan een laptop welke de levensduur wel verlengt ?
Dat zal niet vaak voorkomen en is in dit topic ook niet van belang. Want het vervangen van een defect moederbord verlengt de levensduur niet. Maar nu een voorbeeld.
Het onder (wettelijke) garantie vervangen van een kapotte processor door een snellere processor zou de levensduur kunnen verlengen. Niet alleen de technische levensduur beperkt de (juridische) gemiddelde levensduur namelijk. :wink:

immetjes
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 nov 2007 23:06

Re: Acer Laptop kapot buiten Garantie

Ongelezen bericht door immetjes »

Ouwe aap schreef: [...]
@WiilemV
Hoe hoog was het dak waarvan je gevallen bent ?
[...]
Wat een laag niveau heb je dan zeg om zoiets te schrijven, belachelijk. Iemand die dat soort uitspraken doet neem ik niet snel meer serieus. En dan ook nog iemand z'n naam verkeerd spellen....

WillemV heeft mijns inziens gelijk gezien het Quelle Arrest.

Arnoud Engelfriet zegt er dit over:

Het Hof stelt voorop dat de winkelier de plicht heeft om een product te leveren dat werkt gedurende een bepaalde tijd, de economische levensduur. En als dat niet blijkt te kloppen, dan heb je als consument recht op vervanging of herstel (7:21 BW) van het product, tenzij dat onmogelijk is of van de verkoper niet gevergd kan worden.

In Nederland hebben we op dit moment de regel dat je bij een reparatie of vervanging na 4 van de 10 jaar 4/10e van het reparatiebedrag betaalt. Je krijgt er daardoor immers 4 jaar ‘bij’. De juridische rechtvaardiging hiervoor is dat je door de reparatie meer ‘genot’ van je product hebt dan je mocht verwachten. En als je meer krijgt, dan zul je moeten bijbetalen.

Deze regel heeft het Hof dus nu een halt toegeroepen. Herstel of vervanging moet “kosteloos” zijn, zo staat in de Europese richtlijn (1999/44/EG) waar dit allemaal op gebaseerd is. En kosteloos betekent ook echt kosteloos. De winkelier mag dus op geen enkele manier geld vragen wanneer de consument zijn recht op herstel of vervanging komt uitoefenen.

De enige uitzondering is nog bij retour (ontbinding): dan mag de consument wel een bedrag gevraagd worden voor het gebruik gedurende de tijd dat hij het product in bezit had.


Terwijl een interessante bron van de EU dit zegt
http://www.eccnl.eu/page/nl/themas/Kopen-in-de-EU

1) “In Nederland is de verkoper ook na 2 jaar nog aansprakelijk voor een goed werkend product. Bij een defect moet u dan wel zelf kunnen bewijzen dat de fout

2)”Dit betekent overigens niet dat u na 2 jaar zonder meer recht heeft op een gratis reparatie. U moet rekening houden met de leeftijd van het apparaat in relatie tot de verwachte levensduur en de normale afschrijving door ouderdom en slijtage.”


Ik zou als koper dus wijzen naar het Quelle Arrest en zeggen dat ik niets bij betaal. Als verkoper zou ik wijzen naar de EU regel en zeggen: 2 jaar ok, daarna een deel vd reparatiekosten voor de koper.

FamRenz
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 okt 2010 10:34

Re: Acer Laptop kapot buiten Garantie

Ongelezen bericht door FamRenz »

//Mocht het dezelfde laptop zijn: "procedeer mee!" :)

*Zonnetje

Michelle Breuls
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 nov 2010 16:17

Re: Acer Laptop kapot buiten Garantie

Ongelezen bericht door Michelle Breuls »

Wat voor een laptop heb jij dan?? Ik weet niet meer wat ik moet om mijn gelijk te halen en wie me daarbij kan helpen.

Ik trek in deze toch aan het kortste eind, Media Markt staat sterker.

Als er nu meerdere klachten waren was het waarschijnlijk wat makkelijker. Rechtsbijstand inschakelen?? Kost me wel eigen risico.

FamRenz
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 okt 2010 10:34

Re: Acer Laptop kapot buiten Garantie

Ongelezen bericht door FamRenz »

Mijn topic.. is onder die van jou nu.. ;)

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 0#p1057420

Michelle Breuls
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 nov 2010 16:17

Re: Acer Laptop kapot buiten Garantie

Ongelezen bericht door Michelle Breuls »

Ok, ik kan dus verwachten dat als ik hem nu zou laten repareren, wat ik natuurlijk niet ga doen voor dat geld, dat hij nog een keer of 2, 3 kapot zal gaan. Hoe gaan we dit nu oplossen?? Ik heb al naar radar, kassa ed. geschreven maar helaas geen reactie.

Heb je nog wat van de rechtsbijstand gehoord??

Ik denk toch dat ik ze ook maar in ga schakelen en dat ik deze informatie ook nog allemaal er bij doe ter informatie. Misschien dat het dan allemaal alsnog gaat lukken want ik wil en zal ook mijn gelijk krijgen.

Ik vind het gewoon schandalig hoe je als consument zijnde behandeld wordt, als ze me bij aankoop hadden gezegd dat hij zo snel kapot zou gaan hadden ze hem mogen houden.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Acer Laptop kapot buiten Garantie

Ongelezen bericht door tennis »

Ik vind het gewoon schandalig hoe je als consument zijnde behandeld wordt, als ze me bij aankoop hadden gezegd dat hij zo snel kapot zou gaan hadden ze hem mogen houden.
Je hebt gelijk!
Had ik het maar geweten, had ik al de kapotte apparaten niet gekocht! :lol:
Wat een onzin! :mrgreen:

FamRenz
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 okt 2010 10:34

Re: Acer Laptop kapot buiten Garantie

Ongelezen bericht door FamRenz »

Je hebt blijkbaar dezelfde laptop?...
(ben al aan het .docceren; word; gevuld met 'alleen' nog nederlandse reacties; over de goede toestand van de laptops*sarcasme, gevonden met goooogle... )...

Ben al een tijdje in de weer met de rechtsbijstand.. Die hebben een aantal dagen geleden een brief gestuurd.. met wettelijke rechten en bladiebla.. en met mijn eisen natuurlijk.. :)

Ook ik heb radar EN kassa geschreven, ook IK krijg geen reactie..
*Behalve dan van de actieve ' forumbewandelaars ' .. (bedankt)

Tot nog toe.. //rechtsbijstand//HELD.. maar ja, de vraag van dit moment is.. (voor mij i.i.g., krijgen ze het voormekaar? :)..

We zullen zien.........

FamRenz
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 okt 2010 10:34

Re: Acer Laptop kapot buiten Garantie

Ongelezen bericht door FamRenz »

Wat een onzin! :mrgreen:
Tennis ook een groot fan van *sarcasme? :D

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Acer Laptop kapot buiten Garantie

Ongelezen bericht door tennis »

FamRenz schreef:
Wat een onzin! :mrgreen:
Tennis ook een groot fan van *sarcasme? :D
Neen van stomme uitspraken!

immetjes
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 nov 2007 23:06

Re: Acer Laptop kapot buiten Garantie

Ongelezen bericht door immetjes »

Er is ook nog zo iets als de "consumentenautoriteit" die heeft in het verleden een aantal winkels op de vingers getikt naar aanleiding van hun garantievoorwaarden. (zie hier: http://www.consumentenautoriteit.nl/Bes ... ezeggingen)

citaat:
Het bedrijf Paradigit B.V. heeft de Consumentenautoriteit toegezegd dat ze zich in de toekomst zal houden aan de regels met betrekking tot garantie & conformiteit en oneerlijke handelspraktijken.

Dan zou je dus verwachten dat de garantievoorwaarden bij Paradigit in orde zijn, en inderdaad het ziet er goed doordacht uit: http://www.paradigit.nl/Paradigit/site/ ... e/cms.aspx

Kijk eens bij hoofdstuk 7 tabel 2. Als ik dit invul voor jouw situatie dan krijg je dit:

De reparatiekosten worden gedeeld door de economische levensduur (€ 390,- / 36 = € 10,83) en vervolgens vermenigvuldigd met het aantal maanden dat u de desktop in uw bezit heeft gehad (30 * € 10,83 = € 325,-). Dit gedeelte van de reparatiekosten (€ 325,-) is dan voor uw rekening.
Het resterende gedeelte (€ 390,- – € 325,- = € 65,-) wordt vergoed door Mediamarkt.

Nogmaals dit strookt niet met Quelle arrest, maar misschien is het wel het beste wat er met duidelijke bestaande regels uit te krijgen is (dwz zonder gang naar het gerechtshof want dat zal best wel interessant zijn)

Michelle Breuls
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 nov 2010 16:17

Re: Acer Laptop kapot buiten Garantie

Ongelezen bericht door Michelle Breuls »

Hou me op de hoogte van de rechtsbijstand svp. Ik ga dit weekend alle papieren bij elkaar zoeken en ook een zaak aanvragen bij ze. Ik hoop dat ze dan eens wakker geschud worden en zich realiseren dat dit toch wel echt aan de laptops van acer ligt. Ik heb nog nooit zo veel klachten gelezen en gehoord.

By the way: heb je de uitzending over de laptops van acer gezien van begin dit jaar bij Radar?? Geloof de 25e. Kun je terug bekijken op internet. Hierin wordt ook letterlijk gezegd dat een kapotte laptop gewoon kostenloos gemaakt moet worden, ook als de garantie afgelopen is.

Michelle Breuls
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 nov 2010 16:17

Re: Acer Laptop kapot buiten Garantie

Ongelezen bericht door Michelle Breuls »

Om dit soort problemen en discussies te verkomen hadden we bij aankoop dus maar beter die extra garantie kunnen bijkopen. Dan hadden we het gratis gerepareerd gekregen, maar ja, die garantie bijkopen is natuurlijk de grootste onzin wat er bestaat

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Acer Laptop kapot buiten Garantie

Ongelezen bericht door WillemV »

immetjes schreef:Dan zou je dus verwachten dat de garantievoorwaarden bij Paradigit in orde zijn, en inderdaad het ziet er goed doordacht uit: http://www.paradigit.nl/Paradigit/site/ ... e/cms.aspx
Dat ziet er inderdaad goed uit. In die voorwaarden staat ook bijvoorbeeld:

"Wanneer een product na 24 maanden en binnen de economische levensduur defect gaat, dan is er nog steeds sprake van kosteloos herstel, behalve in die gevallen waarbij de reparatie bijdraagt tot een aanzienlijke verlenging van de levensduur van het product."

En deze:

"Wanneer u voldoet aan hetgeen is beschreven in artikel 5 en uw product niet is uitgesloten van garantie onder artikel 3, dan heeft u in ieder geval binnen 24 maanden na aflevering van uw product recht op kosteloos herstel. Bij een reparatie na deze periode en waarbij de reparatie leidt tot een aanzienlijke verlenging van de levensduur van het product, is er een bijdrage in de reparatiekosten van toepassing.
Kijk eens bij hoofdstuk 7 tabel 2. Als ik dit invul voor jouw situatie dan krijg je dit:

De reparatiekosten worden gedeeld door de economische levensduur (€ 390,- / 36 = € 10,83) en vervolgens vermenigvuldigd met het aantal maanden dat u de desktop in uw bezit heeft gehad (30 * € 10,83 = € 325,-). Dit gedeelte van de reparatiekosten (€ 325,-) is dan voor uw rekening.
Het resterende gedeelte (€ 390,- – € 325,- = € 65,-) wordt vergoed door Mediamarkt.
Naar mijn mening is in de situatie van Michelle er geen sprake van een 'aanzienlijke verlenging van de levensduur van het product' (laptop) en zou de reparatie dus kosteloos moeten zijn. Maar ja. Recht hebben op, is wat anders dan dat recht ook werkelijk krijgen. Succes!

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: Acer Laptop kapot buiten Garantie

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Wat een laag niveau heb je dan zeg om zoiets te schrijven, belachelijk. Iemand die dat soort uitspraken doet neem ik niet snel meer serieus. En dan ook nog iemand z'n naam verkeerd spellen....
Jij hoeft mij ook niet serieus te nemen, ik heb je niets gevraagd. Ik geef toe, een aardige opmerking is het misschien niet, al is het niet zo bedoeld en gelukkig kent Willem mij een beetje en neemt het een stuk sportiever op.
En ik neem mensen niet serieus die mij betichten van het verkeerd spellen van iemands naam, de i bleef blijkbaar hangen en heb ik niet gezien, gewoon een typo.

Reden van mijn ietwat felle reactie is dat Michelle en iedereen die meeleest niets aan verkeerde adviezen heeft. Ik vind die reactie van Willem ook helemaal niet eerlijk. Even los van het feit of die coulanceregeling voldoende is of niet.

Probleem is dat niemand hier Michelle kan helpen. De wetgeving is te onduidelijk hierin. Michelle kan naar de rechter of geschillencommissie gaan. Die zullen misschien oordelen wat de levensduur van een laptop moet zijn. Die zal misschien oordelen of de reparatie levensduur verlengend is of niet.

Het voordeel van die verlengde garantie bijkopen is dus dat je al deze moeite, irritatie en stress kan besparen. Verder zou er een duidelijkere wetgeving moeten komen, nu lijkt het nergens op.

Gesloten