LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] acer niet goed? Samsung of HP

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Bernie1
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 feb 2010 14:23

acer niet goed? Samsung of HP

Ongelezen bericht door Bernie1 »

Ik lees veel commentaar over de Acer notebooks, zijn die echt zo slecht? Als ik mijn gebruiksprofiel ingeef bij diverse sites (kieskeurig etc) krijg ik als advies de Acer aspire of travelmate, de Samsung R620 of de HP Pavilion DV5.
Ik wil een thuislaptop voor internet, het bewaren en verzenden van foto's, dvd's bekijken en af en toe een word documentje maken. Niets ingewikkelds dus (toch?). Welke kan ik het beste kiezen?

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: acer niet goed? Samsung of HP

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 01 feb 2012 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.

LeoZ
Berichten: 322
Lid geworden op: 02 okt 2008 20:30

Re: acer niet goed? Samsung of HP

Ongelezen bericht door LeoZ »

Zoals bekend op o.a. dit Radar forum scoort Acer erg slecht betreft defecte laptops, slechte helpdesk, etc.!

Zo ook HP de laatste tijd!

Een goede keuze is:: ASUS!

Een bevriende relatie kocht een jaar geleden een Asus laptop en na ca. een half jaar was deze laptop defect, gemeld bij MediaMarkt (Den Haag) en aldaar de defecte laptop achtergelaten. Na 2 (!) weken kreeg ze deze laptop alweer gerepareerd terug en werkt nog steeds naar behoren, het bleek een defecte videokaart te zijn.

Wat ook belangrijk is dat Asus 2 jaar garantie geeft, dát zegt het nodige over de kwaliteit, omdat een hoop andere fabrikanten zoals Acer, HP, Dell, etc. slechts 1 jaar garantie geven. Om te zwijgen over het feit dat indien een laptop van deze fabrikanten defect raakt... het vaak erg lang duurt voordat de laptop gerepareerd retour komt (vaak 6 weken of langer!)
Vaak zijn de servicecenters én helpdesks van eerder genoemde fabrikanten ook van slechte kwaliteit!

Succes met de aankoop!

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: acer niet goed? Samsung of HP

Ongelezen bericht door seconds-out »

LeoZ schreef:Zoals bekend op o.a. dit Radar forum scoort Acer erg slecht betreft defecte laptops, slechte helpdesk, etc.!
Zo ook HP de laatste tijd!
Een goede keuze is:: ASUS!
Een bevriende relatie kocht een jaar geleden een Asus laptop en na ca. een half jaar was deze laptop defect, gemeld bij MediaMarkt (Den Haag) en aldaar de defecte laptop achtergelaten. Na 2 (!) weken kreeg ze deze laptop alweer gerepareerd terug en werkt nog steeds naar behoren, het bleek een defecte videokaart te zijn.
Een bevriende relatie had goede ervaringen met Asus dus is het een goede keuze..?
En HP is de laatste tijd niet goed?
Waar baseer je dat op?
Werk je soms in een computerzaak?

Mijn gebruikerservaringen met HP zijn namelijk wel goed.

D2Freak31
Berichten: 68
Lid geworden op: 05 feb 2010 16:08

Re: acer niet goed? Samsung of HP

Ongelezen bericht door D2Freak31 »

Bernie1 schreef:Ik lees veel commentaar over de Acer notebooks, zijn die echt zo slecht? Als ik mijn gebruiksprofiel ingeef bij diverse sites (kieskeurig etc) krijg ik als advies de Acer aspire of travelmate, de Samsung R620 of de HP Pavilion DV5.
Ik wil een thuislaptop voor internet, het bewaren en verzenden van foto's, dvd's bekijken en af en toe een word documentje maken. Niets ingewikkelds dus (toch?). Welke kan ik het beste kiezen?
Ik zou ten eerste niet afgaan op een gegenereerd advies van een computer over de aanschaf van een computer. Ga naar een fatsoenlijke zaak (geen MMachtige) die service hoog in het vaandel heeft.

In principe zijn HP/Acer/asus/etc.. allemaal 1 pot nat. Grote leveranciers gericht op massaproductie en geen oog meer voor de klant. Dat wil niet zeggen dat deze leveranciers slechte apparatuur leveren. Vaak gaat het om het RMA traject waar de nodige ergernis ontstaat en die is bij grote bedrijven meestal flut.
Belangrijk is dus niet alleen te kijken/vragen welke eigenschappen een laptop moet bezitten, maar ook de bijbehorende garantie (en garantieafhandeling) in overweging te nemen.

In principe zijn alle 3 de laptops "goed" maar neem er de tijd voor. Ga naar verschillende zaken en win zoveel mogelijk informatie in. Dan word de keus vaak ook makkelijker.

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: acer niet goed? Samsung of HP

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Zoals bekend op o.a. dit Radar forum scoort Acer erg slecht betreft defecte laptops, slechte helpdesk, etc.!
Zo ook HP de laatste tijd!
Een goede keuze is:: ASUS!

Een bevriende relatie kocht een jaar geleden een Asus laptop en na ca. een half jaar was deze laptop defect, gemeld bij MediaMarkt (Den Haag) en aldaar de defecte laptop achtergelaten. Na 2 (!) weken kreeg ze deze laptop alweer gerepareerd terug en werkt nog steeds naar behoren, het bleek een defecte videokaart te zijn.
Wat ook belangrijk is dat Asus 2 jaar garantie geeft, dát zegt het nodige over de kwaliteit, omdat een hoop andere fabrikanten zoals Acer, HP, Dell, etc. slechts 1 jaar garantie geven. Om te zwijgen over het feit dat indien een laptop van deze fabrikanten defect raakt... het vaak erg lang duurt voordat de laptop gerepareerd retour komt (vaak 6 weken of langer!)
Vaak zijn de servicecenters én helpdesks van eerder genoemde fabrikanten ook van slechte kwaliteit!
Wat een onzin.
Mijn dochter heeft een HP.. Die is ook retour geweest. Is opgehaald door UPS, 2 weken later was deze retour.
Hij deed het weer prima en na die tijd werd er ook nog gebeld of alles naar tevredenheid gegaan was.

Zelf heb ik een Toshiba die ook al retour geweest is en hier was ie BINNEN de 2 weken retour.

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: acer niet goed? Samsung of HP

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Bernie1 schreef:Ik lees veel commentaar over de Acer notebooks, zijn die echt zo slecht? Als ik mijn gebruiksprofiel ingeef bij diverse sites (kieskeurig etc) krijg ik als advies de Acer aspire of travelmate, de Samsung R620 of de HP Pavilion DV5.
Ik wil een thuislaptop voor internet, het bewaren en verzenden van foto's, dvd's bekijken en af en toe een word documentje maken. Niets ingewikkelds dus (toch?). Welke kan ik het beste kiezen?
Asus en Toshiba maken de meest betrouwbare laptops volgens dit onderzoek: http://www.tomshardware.com/news/most-l ... ,9102.html

D2Freak31
Berichten: 68
Lid geworden op: 05 feb 2010 16:08

Re: acer niet goed? Samsung of HP

Ongelezen bericht door D2Freak31 »

Janneke52 schreef:
Zoals bekend op o.a. dit Radar forum scoort Acer erg slecht betreft defecte laptops, slechte helpdesk, etc.!
Zo ook HP de laatste tijd!
Een goede keuze is:: ASUS!

Een bevriende relatie kocht een jaar geleden een Asus laptop en na ca. een half jaar was deze laptop defect, gemeld bij MediaMarkt (Den Haag) en aldaar de defecte laptop achtergelaten. Na 2 (!) weken kreeg ze deze laptop alweer gerepareerd terug en werkt nog steeds naar behoren, het bleek een defecte videokaart te zijn.
Wat ook belangrijk is dat Asus 2 jaar garantie geeft, dát zegt het nodige over de kwaliteit, omdat een hoop andere fabrikanten zoals Acer, HP, Dell, etc. slechts 1 jaar garantie geven. Om te zwijgen over het feit dat indien een laptop van deze fabrikanten defect raakt... het vaak erg lang duurt voordat de laptop gerepareerd retour komt (vaak 6 weken of langer!)
Vaak zijn de servicecenters én helpdesks van eerder genoemde fabrikanten ook van slechte kwaliteit!
Wat een onzin.
Mijn dochter heeft een HP.. Die is ook retour geweest. Is opgehaald door UPS, 2 weken later was deze retour.
Hij deed het weer prima en na die tijd werd er ook nog gebeld of alles naar tevredenheid gegaan was.

Zelf heb ik een Toshiba die ook al retour geweest is en hier was ie BINNEN de 2 weken retour.
Fijn dat het voor u zo is opgelost Janneke, maar dat is natuurlijk geen doorsnee voor het gros van de reparaties.
Zoals zoveel mensen baseert u uw mening op gebeurtenissen die u zelf hebt meegemaakt. 1 reparatie gaat goed: goed bedrijf. 1 reparatie gaat niet goed: niet zon goed bedrijf.

Jammer dat het vaak bij deze kortzichtigheid blijft en er gelijk fel gereageerd word met onzin, omdat 1! (één) reparatie binnen uw norm is gerepareerd.

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: acer niet goed? Samsung of HP

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Ik hoor hier ook maar 1 reparatie die wel goed gebeurd is terwijl ik van Asus ook andere dingen hoor.
Daarom zei ik onzin. Met elk merk is wel eens wat.
Ik heb trouwens 2 merken genoemd die snel retour kwamen.
Een bevriende relatie kocht een jaar geleden een Asus laptop en na ca. een half jaar was deze laptop defect, gemeld bij MediaMarkt (Den Haag) en aldaar de defecte laptop achtergelaten. Na 2 (!) weken kreeg ze deze laptop alweer gerepareerd terug en werkt nog steeds naar behoren, het bleek een defecte videokaart te zijn.

LeoZ
Berichten: 322
Lid geworden op: 02 okt 2008 20:30

Re: acer niet goed? Samsung of HP

Ongelezen bericht door LeoZ »

@Janneke:

Ik baseer het verhaal niet alleen over 1 laptop defect, maar ook na het lezen van diverse computerbladen en dat al zeker vanaf 1995.

Nogmaals:: Asus geeft 2 jaar garantie!... Hp?... 1 jaar!

Nog wat over Acer... heeft u dan niet het item over Acer gezien op Tros-Radar een paar weken geleden?... zegt toch genoeg?!

Asus staat bij de PC kenners bekend als o.a. fabrikant van moederborden, die vaak goed uit de testen komen.

HP:: lees de vele klachten op dit radar forum/computers...

HP komt als snel met iets van... laptop defect en net na de garantieperiode? (van één jaar)... jammer... einde verhaal... (veel) betalen voor een reparatie!

Enne... ik werk niet in een computerwinkel en ik heb geen enkele binding met een computer fabrikant en/of importeur.

dus:: ik roep niet zo maar wat!

Ik wilde slechts advies geven... niet gelijk in de aanval gaan... :mrgreen:

maar goed..."it's a free country".... :mrgreen:
Laatst gewijzigd door LeoZ op 23 feb 2010 19:59, 3 keer totaal gewijzigd.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: acer niet goed? Samsung of HP

Ongelezen bericht door seconds-out »

LeoZ schreef: dus:: ik roep niet zo maar wat!
Kan je dan even een linkie plaatsen over wat je zei over HP?

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: acer niet goed? Samsung of HP

Ongelezen bericht door Janneke52 »

voor alle zekerheid neem je toch een carepack?
Heb je 3 jaar garantie :D

LeoZ
Berichten: 322
Lid geworden op: 02 okt 2008 20:30

Re: acer niet goed? Samsung of HP

Ongelezen bericht door LeoZ »

Een Carepack... kost een aardig bedrag bovenop het aankoopbedrag van een laptop... en veelal een "sigaar uit eigen doos"!

M.a.w.:: indien een laptop b.v. na 14 maanden defect raakt mag het niet zo zijn dat alle (reparatie)kosten door de klant betaald moeten worden, tenzij men het normaal vindt dat een laptop na zo'n korte tijd al ... "de geest geeft". :mrgreen:

mukkiefuk
Berichten: 236
Lid geworden op: 24 okt 2005 15:11

Re: acer niet goed? Samsung of HP

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

LeoZ schreef: Asus staat bij de PC kenners bekend als o.a. fabrikant van moederborden, die vaak goed uit de testen komen.
Asus heeft de laatste jaren heel wat aanzien verloren.
HP:: lees de vele klachten op dit radar forum/computers...
Hoge bomen vangen veel wind. HP wordt veel vaker verkocht en ook verkocht in winkels met slechtere service. Mede hierdoor zullen mensen hier vaker te vinden zijn dan met Asus (wat een beperkte user-base heeft). Hierdoor gaat deze vergelijking niet op.
HP komt als snel met iets van... laptop defect en net na de garantieperiode? (van één jaar)... jammer... einde verhaal... (veel) betalen voor een reparatie!
Met die 1 jaar fabrieksgarantie heeft de klant toch niets te maken. Wet non-conformiteit is van toepassing en dus voor elk merk gelijk. (Samsung biedt trouwens ook 2 jaar fabrieksgarantie)

De TS vraagt overigens het volgende: HP of Samsung. Ik heb nog niemand iets met samsung zien doen.
Bij deze dan. Ik zou zelf gaan voor de Samsung. Samsung heeft bijna het hele fabricageproces in eigen hand. Samsung levert ook beresterke onderdelen. Vele andere merken maken gebruik van Samsung onderdelen. Tevens (misschien wel het belangrijkst) is het uitval percentage van Samsung erg laag.
Zelf werk ik wel in de electronica en zie ze dus ook voorbij komen. Acer krijg ik het vaakst terug met klachten, Samsung het minst.(samen met Sony).

Dirkie
Berichten: 2954
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: acer niet goed? Samsung of HP

Ongelezen bericht door Dirkie »

De TS vraagt overigens het volgende: HP of Samsung. Ik heb nog niemand iets met samsung zien doen.
Dat kan 2 dingen betekenen. Of niemand heeft een Samsung (lijkt me niet zo) of ze zijn zo goed, dat er niets te klagen valt. Want dat is het nadeel van een forum als dit. Er zijn alleen 'klagers' want als je iets positiefs schrijft, dan worden daar ook weer opmerkingen over gemaakt (je zal wel werken voor ..... of je hebt zeker aandelen in ....).

En nu maar wachten tot ik hier weer opmerkingen over krijg :)

D2Freak31
Berichten: 68
Lid geworden op: 05 feb 2010 16:08

Re: acer niet goed? Samsung of HP

Ongelezen bericht door D2Freak31 »

mukkiefuk schreef: Asus heeft de laatste jaren heel wat aanzien verloren.
Hiermee vergeet meneer even te melden dat asus een enorme klapper heeft gemaakt met de EEE pc. Bovendien hebben deze opmerkingen weinig waarde zonder enige vorm van bewijs. Ik ben benieuwd!
mukkiefuk schreef:Hoge bomen vangen veel wind. HP wordt veel vaker verkocht en ook verkocht in winkels met slechtere service. Mede hierdoor zullen mensen hier vaker te vinden zijn dan met Asus (wat een beperkte user-base heeft). Hierdoor gaat deze vergelijking niet op.
Heel vervelend voor je, maar deze bewering gaat wel op. zoals je ziet gaat het om percentages. Het percentage van uitval bij Asus ligt stukken lager dan bij HP. Hp ligt ivm Asus b.v. bij 2 (bijna 10 %) of 3 jarig gebruik 10% hoger qua uitval.

Als je zulke opmerkingen maakt, zijn ze niets waard zonder enige vorm van bewijs. Laat maar s zien.
Dirkie schreef:Dat kan 2 dingen betekenen. Of niemand heeft een Samsung (lijkt me niet zo) of ze zijn zo goed, dat er niets te klagen valt. Want dat is het nadeel van een forum als dit. Er zijn alleen 'klagers' want als je iets positiefs schrijft, dan worden daar ook weer opmerkingen over gemaakt (je zal wel werken voor ..... of je hebt zeker aandelen in ....).

En nu maar wachten tot ik hier weer opmerkingen over krijg :)
Samsung laptops hoor je weinig over omdat ze pas zijn begonnen met het wereldwijd verkopen van laptops. Er zijn er dus een stuk minder in omloop en er zijn veel minder laptops van meer dan 3 jaar oud (in o.a. NL dan)

http://www.samsung.com/ae/news/newsRead ... 289&page=1

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: acer niet goed? Samsung of HP

Ongelezen bericht door seconds-out »

Dirkie schreef:
De TS vraagt overigens het volgende: HP of Samsung. Ik heb nog niemand iets met samsung zien doen.
Dat kan 2 dingen betekenen. Of niemand heeft een Samsung (lijkt me niet zo) of ze zijn zo goed, dat er niets te klagen valt. Want dat is het nadeel van een forum als dit. Er zijn alleen 'klagers' want als je iets positiefs schrijft, dan worden daar ook weer opmerkingen over gemaakt (je zal wel werken voor ..... of je hebt zeker aandelen in ....).

En nu maar wachten tot ik hier weer opmerkingen over krijg :)
Tja..forum heh..

Ervaringen over gebruiksgoederen vallen meestal in te delen in drie catogorieen:

De consument die zijn gebruikerservaringen deelt met anderen.
De consument zonder gebruikerservaringen, zijn "ervaringen" zijn gebaseerd op info van het internet en borrelpraat.
De fabrikant/winkelier/verkoper als trol die dit forum als gratis reclame ziet.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: acer niet goed? Samsung of HP

Ongelezen bericht door seconds-out »

D2Freak31 schreef: Heel vervelend voor je, maar deze bewering gaat wel op. zoals je ziet gaat het om percentages. Het percentage van uitval bij Asus ligt stukken lager dan bij HP. Hp ligt ivm Asus b.v. bij 2 (bijna 10 %) of 3 jarig gebruik 10% hoger qua uitval.

Als je zulke opmerkingen maakt, zijn ze niets waard zonder enige vorm van bewijs. Laat maar s zien.
Hoe weet jij dat dan;?
Laat maar s zien..

TheLD
Berichten: 544
Lid geworden op: 23 dec 2006 13:12

Re: acer niet goed? Samsung of HP

Ongelezen bericht door TheLD »

Zie url welke wim2007 plaatste. Asus/Toshiba steekt boven de rest uit. Dit is ook mijn ervaring. Bij HP/Acer duidelijk meer uitval.

Gesloten