LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Acer reparatie
Acer reparatie
Op 22 mei heb ik een nieuwe Acer laptop gekocht, maar 2 maanden later ging hij al kapot. Na overleg met de winkel heb ik hem terug gestuurd naar Acer ter reparatie. Acer heeft mijn laptop op 21 juli ontvangen en ik heb hem nog steeds nog niet terug. Dit is dus al 6 weken geleden. Ongeveer 3 weken geleden ben ik begonnen met te bellen om te vragen waar hij bleef en ze vertelden mij dat ze een onderdeel moesten bestellen. Dit verhaal vertellen ze me nu al drie weken en er is nog steeds niets verandert.
Op 21 augustus vertelde een helpdesk medewerker dat het inderdaad erg lang duurde dus heeft hij een nieuwe case aangemaakt en doorgestuurd naar Duitsland, waar me laptop word gereparareerd, om te zeggen dat ze haast moeten maken. Dit is dus ook al anderhalve week geleden en er is nog steeds niets veranderd.
Vandaag kwam ik een website tegen met de naam klachtenbond en voor 15 euro heb ik een express klacht verstuurd en ze antwoorden snel terug dat ze het in behandeling zouden nemen. Na dat ik de klacht had verstuur en dus betaald had las ik op het internet dat de klachtenbond nou niet erg betrouwbaar is en er staan ook veel negatieve verhalen over de klachtenbond.
Al met al zit het me dus niet echt mee. Mijn vraag is dan ook of jullie nog tips hebben wat ik nog meer kan doen? Want ik raak een beetje uit me ideeën als zelfs een klachtenbond niet erg betrouwbaar is.
Ik kreeg wel het adres van de directie van Acer waar ik een klacht heen kan sturen, maar voordat ik dit doe en weer twee maanden verder ben vroeg ik me dus af of jullie nog tips hebben.
Bij voorbaat bedankt,
Maurice
Op 21 augustus vertelde een helpdesk medewerker dat het inderdaad erg lang duurde dus heeft hij een nieuwe case aangemaakt en doorgestuurd naar Duitsland, waar me laptop word gereparareerd, om te zeggen dat ze haast moeten maken. Dit is dus ook al anderhalve week geleden en er is nog steeds niets veranderd.
Vandaag kwam ik een website tegen met de naam klachtenbond en voor 15 euro heb ik een express klacht verstuurd en ze antwoorden snel terug dat ze het in behandeling zouden nemen. Na dat ik de klacht had verstuur en dus betaald had las ik op het internet dat de klachtenbond nou niet erg betrouwbaar is en er staan ook veel negatieve verhalen over de klachtenbond.
Al met al zit het me dus niet echt mee. Mijn vraag is dan ook of jullie nog tips hebben wat ik nog meer kan doen? Want ik raak een beetje uit me ideeën als zelfs een klachtenbond niet erg betrouwbaar is.
Ik kreeg wel het adres van de directie van Acer waar ik een klacht heen kan sturen, maar voordat ik dit doe en weer twee maanden verder ben vroeg ik me dus af of jullie nog tips hebben.
Bij voorbaat bedankt,
Maurice
Re: Acer reparatie
Ik zou de winkelier er (per brief!) in betrekken. Wat is er sproken en heeft dit schriftelijk plaats gevonden?
Elk lettertje, email enz. heb ik uitgeprint. Want ik had al een voorgevoel dat dit zou gaan gebeuren.
De winkelier heb ik 28 augustus een email verstuurd en zij vertellen me dat ze niks kunnen doen en het enige wat ik kan doen is afwachten.
De winkelier heb ik 28 augustus een email verstuurd en zij vertellen me dat ze niks kunnen doen en het enige wat ik kan doen is afwachten.
Oke, per mail dus overleg gehad en zij hebben gereageerd. Dan sta je erg sterk.
Wat je kunt doen is de laptop terug vorderen bij acer. Vervolgens kun je het product door een ander laten herstellen en de kosten hiervan verhalen op de winkelier. Maar je kunt ook ontbinding eisen van de winkelier.
Als de je de laptop niet kunt missen dan kun je er eentje huren. De kosten hiervan kun je verhalen op de winkelier.
Wat je kunt doen is de laptop terug vorderen bij acer. Vervolgens kun je het product door een ander laten herstellen en de kosten hiervan verhalen op de winkelier. Maar je kunt ook ontbinding eisen van de winkelier.
Als de je de laptop niet kunt missen dan kun je er eentje huren. De kosten hiervan kun je verhalen op de winkelier.
Oke, dan zit ik eraan te denken om de koop te ontbinden. Dan zal ik een brief moeten schrijven nar de verkoper. Alleen ligt de laptop nog bij Acer in Duitland.
Wat is dan het verstandigst? Eerst een brief schrijven naar de verkoper en als zij het er mee eens zijn dan pas me laptop terug vragen bij Acer? Zodat Acer de kans nog heeft om hem te maken? Als de wonderen nog niet de wereld ui zijn.
Wat is dan het verstandigst? Eerst een brief schrijven naar de verkoper en als zij het er mee eens zijn dan pas me laptop terug vragen bij Acer? Zodat Acer de kans nog heeft om hem te maken? Als de wonderen nog niet de wereld ui zijn.
Wat het verstandigste is hangt af van wat je wilt. Je kunt hiervoor naar de rechter, maar dat zou ik dan wel zonder jurist doen. Als dit iets is wat je wilt dan zou ik gelijktijdig de twee brieven versturen. Ontbinding is een eenzijdige actie van jouw kant.
Als je dat niet wilt dan heb je de keuzen tussen engelen geduld hebben of de winkelier overreden. Tot op heden hebben zij een doorschuif-luik mentaliteit dus ik heb er een hard hoofd in. Je zou dat nog kunnen proberen te door breken door een ingebrekenstellingsbrief te sturen, al is dat hier om verschillende redenen niet echt op zijn plaats.
Als je dat niet wilt dan heb je de keuzen tussen engelen geduld hebben of de winkelier overreden. Tot op heden hebben zij een doorschuif-luik mentaliteit dus ik heb er een hard hoofd in. Je zou dat nog kunnen proberen te door breken door een ingebrekenstellingsbrief te sturen, al is dat hier om verschillende redenen niet echt op zijn plaats.
Als er geen onderdelen voorradig zijn, dan zijn reparatietermijnen van 6 tot 8 weken eerder regel dan uitzondering.
En dat claimt hij op deze manier, of je het leuk vind of niet.
Jij hebt als consument garantie bij de winkelier, en de winkelier heeft garantie bij de fabrikant.
Eigenlijk zijn de consumenten wat reparatietermijnen betreft best wel verwend. Bij de zakelijke reparatie termijnen komt het wel vaker dan eens voor dat er 6 maanden gewacht moet worden op een onderdeel.
En met de koop ongedaan maken wordt heus niet de lange reparatietermijnen mee opgelost.
Mis, de winkelier heeft bij de fabrikant ook garantie.Als je dat niet wilt dan heb je de keuzen tussen engelen geduld hebben of de winkelier overreden. Tot op heden hebben zij een doorschuif-luik mentaliteit dus ik heb er een hard hoofd in.
En dat claimt hij op deze manier, of je het leuk vind of niet.
Jij hebt als consument garantie bij de winkelier, en de winkelier heeft garantie bij de fabrikant.
Eigenlijk zijn de consumenten wat reparatietermijnen betreft best wel verwend. Bij de zakelijke reparatie termijnen komt het wel vaker dan eens voor dat er 6 maanden gewacht moet worden op een onderdeel.
En met de koop ongedaan maken wordt heus niet de lange reparatietermijnen mee opgelost.
Zoveel weken is natuurlijk niet normaal, zo kan je niet werken of studeren. Slechte service van Acer.
Ga eens langs bij ( of bel ) het juridisch loket voor advies:
0900-8020 (10ct p/min), bezoek één van onze vestigingen of stuur ons een e-mail
Ga eens langs bij ( of bel ) het juridisch loket voor advies:
0900-8020 (10ct p/min), bezoek één van onze vestigingen of stuur ons een e-mail
Met alle respect, maar wie zegt dat?Zoveel weken is natuurlijk niet normaal.
Ik heb zelf eens 4 maanden op een onderdeel moeten wachten.
Als er een tussenoplossing wordt gevonden, dan kan er gewoon worden doorgewerkt.zo kan je niet werken of studeren. Slechte service van Acer.
En over dat het een slechte service van Acer is:
Als het onderdeel besteld moet worden en er zit een lange levertijd op, dan moet er gewoon gewacht worden. Zonder dat onderdeel kan er niet gerepareerd worden.
In het bedrijfsleven is die luxe niet van dat het product binnen een x tijd gerepareerd moet worden. 6 maanden wachten op een onderdeel komt voor.
Als dat zo was dan zou alles stilliggen BBCS.
Toevallig hoorde ik van de week van een studente wat een camera in China kost. Als dat met laptops ook zo is dan kunnen ze beter meteen een nieuwe geven, veel goedkoper.
Maurice vraagt wat hij kan doen om de zaak te versnellen, niet wat U normaal vindt.
Toevallig hoorde ik van de week van een studente wat een camera in China kost. Als dat met laptops ook zo is dan kunnen ze beter meteen een nieuwe geven, veel goedkoper.
Maurice vraagt wat hij kan doen om de zaak te versnellen, niet wat U normaal vindt.
Hoho, ik zeg helemaal niet wat ik normaal vind.Henk25 schreef: Maurice vraagt wat hij kan doen om de zaak te versnellen, niet wat U normaal vindt.
Ik zeg gewoon zoals het is en zoals het in de werkelijkheid gaat.
Dat de lange reparatietermijnen ongewenst zijn, is duidelijk.
Alleen kun je er totaal niks aan doen om die termijnen te versnellen.
Als er op een onderdeel een levertijd zit van bijvoorbeeld 8 weken en je hebt dat onderdeel nodig, dan zul je 8 weken moeten wachten totdat het onderdeel geleverd wordt.
Er kan besloten worden dat Acer verplicht wordt om niet te wachten op het betreffende onderdeel maar dat ze dan een nieuw product moeten verstrekken, qua wetgeving zal dat moeilijk worden, dit omdat Acer niet zelf aan de particuliere eindgebruiker levert en daardoor niks met de consumentenregelgeving te maken heeft.
Nogmaals:
De consument de koop ongedaan maken lost niks op en daarmee worden de reparatietermijnen echt niet opgelost en zeker niet verkort.
Hier heb je te maken met vraag en aanbod.
Nogmaals:
Ik zeg hier niet hoe ik er over denk, maar ik geef je hiermee gewoon een blik achter de schermen zoals het bij de fabrikanten op wereldniveau aan toegaat.
TS heeft aangegeven de koop te willen ontbinden. Die wens moet gerespecteerd worden.
Dat was dan niet helemaal duidelijk BBCS.
6 maanden wachten kan natuurlijk niet. Maar we dwalen zo steeds af van de vraag van Maurice.
6 maanden wachten kan natuurlijk niet. Maar we dwalen zo steeds af van de vraag van Maurice.
Kan niet?Henk25 schreef:Dat was dan niet helemaal duidelijk BBCS.
6 maanden wachten kan natuurlijk niet.
Wat dacht je dat in het bedrijfsleven gebeurd?
Dan heb je niks te eisen en heb je maar te wachten.
In het geval van de TS is het zo dat er gewacht word op een onderdeel.
Een andere oplossing is dat er dan een nieuw scherm wordt opgezet.
Maar als er geen nieuwe schermen op voorraad liggen, en het wachten kan niet meer, dan blijft er niks anders over dan Acer te dwingen om het geld aan de TS terug te geven, of een gelijke laptop kosteloos te leveren.
Wat er gebeuren moet is dat eerst bij Acer wordt geïnformeerd wat de verwachte levertijd is van het onderdeel (behoort de verkopende partij te doen.)
Als dat onredelijk is en aan de TS kan geen leenlaptop of computer worden verstrekt, dan kan de verkopende partij met Acer gaan overleggen en onderhandelen dat Acer dan kosteloos een nieuwe laptop verstrekt.
Nou doe je het weer. Maurice bel gewoon even het juridisch loket morgen.
Succes
Succes
Wat doe ik weer?Henk25 schreef: Nou doe je het weer. Maurice bel gewoon even het juridisch loket morgen.
Succes
Hmm, mag de werkelijkheid niet worden gezegd?
Het is nogal krom om te zeggen dat als de fabrikant steken laat vallen dat dan de verkopende partij in gebreke blijft.
Een verkopende partij die niet zelf de producten maakt is gewoon een doorverkoper, of je daar nu mee eens bent of niet, toch is het zo.
Trouwens een doorverkoper is geen dozenschuiver.
Het is nogal krom om te zeggen dat als de fabrikant steken laat vallen dat dan de verkopende partij in gebreke blijft.
Een verkopende partij die niet zelf de producten maakt is gewoon een doorverkoper, of je daar nu mee eens bent of niet, toch is het zo.
Trouwens een doorverkoper is geen dozenschuiver.
BBCS,
Ik vind het bijzonder kwalijk dat je constant de boel zo frustreerd. TS komt hier voor advies en niet om met een rietje het bos in gestuurd te worden. Jouw overgevoeligheden als verkoper zijnde mogen hier niet mee spelen in het advies en raad dat je geeft.
Jij weet donders goed dat vorderingen van TS gestuurd moeten worden naar de verkoper en niet de producten. TS is er eveneens mee gediend dat jij hier wachtende houding van de verkoper niet enkel goed te praten maar zelf toe lijkt toe te juigen. De verkopende partij dient eerst aan zijn verplichten te voldoen en kan daarna in zijn eigen tijd kijken hoe hij dit oplost met Acer.
Wat mij betreft zou je hiervoor verwijderd mogen worden van het forum.
Ik vind het bijzonder kwalijk dat je constant de boel zo frustreerd. TS komt hier voor advies en niet om met een rietje het bos in gestuurd te worden. Jouw overgevoeligheden als verkoper zijnde mogen hier niet mee spelen in het advies en raad dat je geeft.
Jij weet donders goed dat vorderingen van TS gestuurd moeten worden naar de verkoper en niet de producten. TS is er eveneens mee gediend dat jij hier wachtende houding van de verkoper niet enkel goed te praten maar zelf toe lijkt toe te juigen. De verkopende partij dient eerst aan zijn verplichten te voldoen en kan daarna in zijn eigen tijd kijken hoe hij dit oplost met Acer.
Wat mij betreft zou je hiervoor verwijderd mogen worden van het forum.
Jij weet ook donders goed dat de wetgeving wat dat betreft niet goed in elkaar zit en de winkelier onnodig op de kosten jaagd.Jij weet donders goed dat vorderingen van TS gestuurd moeten worden naar de verkoper en niet de producten. TS is er eveneens mee gediend dat jij hier wachtende houding van de verkoper niet enkel goed te praten maar zelf toe lijkt toe te juigen. De verkopende partij dient eerst aan zijn verplichten te voldoen en kan daarna in zijn eigen tijd kijken hoe hij dit oplost met Acer.
Daardoor krijgt de consument niet die rechten die hem toegekend is.
Dat is de fout van de wetgever en niet van de winkelier.
Ik wil je er even aan herrinneren dat de consumentenautoriteit dit ook erkent heeft en dat hun conclusie was dat de winkelieren heel moeilijk de rechten van de consumenten kunnen nakomen.
Je kunt wel steeds roepen wat de regeltjes zijn, maar die regeltjes deugen niet.
Ik kan ook heel gemakkelijk zeggen dat de TS gelijk bij de verkopende partij een nieuwe laptop moet gaan eisen, maar je weet donders goed dat dit soort zaken de problemen niet oplossen.
En het regresrecht maakt meer vijanden dan vrienden.
Een winkelier hoeft maar een paar keer een beroep te doen op het regresrecht en hij hoeft bij die fabrikant niet meer aan te kloppen om zaken te doen. Hij komt op de zwarte lijst.
En dat vergeet je ook even.
Weet je waar ik zo aan erger?
Dat er altijd maar gekeken moet worden naar de theoretische wereld zoals het eigenlijk zou moeten zijn!
Terwijl de werkelijke wereld in de praktijk totaal anders eruit ziet en werkt.
Wat is een te lange wacht termijn?
Als Acer mij zelf aan de telefoon verteld dat het te lang duurt.
Ik ga vandaag een klachtenbrief versturen naar de directie van Acer met daarin het volgende:
En de teksten van BBCS zijn nou niet echt een aanwinst voor dit forum, naar mijn idee. Enige wat je zit te doen is de boel opstoken en totaal geen advies geven.
Als Acer mij zelf aan de telefoon verteld dat het te lang duurt.
Ik ga vandaag een klachtenbrief versturen naar de directie van Acer met daarin het volgende:
Geachte heer/mevrouw
Hierbij wil ik onderstaande klacht indienen over een te lange reparatie die nog steeds gaande is.
Op 22 mei 2009 heb ik een Acer Aspire 8930G-644G32MN gekocht bij Laptopshop.nl. Een kleine twee maanden geleden deed de laptop het niet meer naar behoren. Dit heb ik gemeld bij Laptopshop.nl en in overleg met hen heb ik de laptop bij Acer aangeboden ter reparatie. Het referentienummer wat ik kreeg is 3470834G. Acer heeft de laptop op 21 juli ontvangen, maar ik heb de laptop top op het moment dat ik deze brief schrijf nog steeds niet ontvangen en dit is nu al 6 weken geleden. In de tussen tijd heb ik meerdere keren gebeld maar elke keer kreeg ik als antwoord dat er nog een onderdeel besteld moest worden en dat ze daar op aan het wachten waren. Op 21 augustus heb ik ook gebeld en toen vertelde de helpdesk medewerker dat het inderdaad wel erg lang duurt en dat hij een case zou aanmaken en deze zou door sturen naar waar me laptop in reparatie was en hierin zou het schrijven dat ze haast moesten maken. Dit is nu ook al weer een tijdje geleden en er is nog steeds niets verandert aan de situatie.
Na €789,00 te hebben betaald en er maar anderhalve maand van gebruik te hebben gemaakt hoop ik dat u mijn frustratie begrijpt. Langer dan zes weken wachten tot mijn laptop is gerepareerd is gewoon weg onacceptabel. Gaarne verneem ik uiterlijk 8 september van u wanneer ik mijn gerepareerde en volledig functionerende laptop weer in mijn bezit heb. Indien blijkt dat de laptop niet te repareren is verwacht ik van u per deze datum een andere passende oplossing.
Vriendelijke groet,
En de teksten van BBCS zijn nou niet echt een aanwinst voor dit forum, naar mijn idee. Enige wat je zit te doen is de boel opstoken en totaal geen advies geven.