LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] alles veranderd

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
jiping

alles veranderd

Ongelezen bericht door jiping »

Gisteren viel opeens de stroom uit,
vandaag zet ik mijn computer aan, alles weg !

Bij het opstarten krijg ik de melding; "kan het lokaal profiel niet vinden, er wordt een tijdelijk profiel aangemaakt"

Alle afbeeldingen, muziek en programma's zijn verdwenen,er zijn er nog een paar over.......
alle instellingen zijn verandert, de opmaak is compleet anders, ander lettertype andere kleuren en niets meer terug te vinden.

Wat kan ik hier nog aan doen?
Is het nog te verhelpen?
De boodschap die ik krijg wekt de suggestie dat het vanzelf over gaat want na; "kan het lokaal profiel niet vinden, er wordt een tijdelijk profiel aangemaakt.... krijg ik de boodschap. "mocht dit probleem blijven neem dan contact op met de netmanager" :shock:

Byob

Re: alles veranderd

Ongelezen bericht door Byob »

Ik ga er even vanuit dat je een pc hebt waarop Windows Xp draait..

Zie je in de folder Documents and Settings, waarschijnlijk op je C Schijf, de map van je oude profiel? En staan hierin nog de documenten die je kwijt bent?

Zo zou je in iedergeval nog iets kunnen redden.

Staan die bestanden er niet meer op, is het misschien nog moegelijk iets te redden met een programma dat je harddisk scant op bestanden die verloren zijn gegaan.

tienepien

Ongelezen bericht door tienepien »

Als je de foutmelding die je krijgt invult in google, vind je een handleiding die je helpt bij het terugvinden van je profiel.
(Er is iemand die zich uitgeleefd heeft en een site heeft gemaakt met alle veel voorkomende foutmeldingen e.d.)

jiping

Hoi bedankt voor je antwoord,
inderdaad windows xp.

Volgens mij is de schade gelukkig beperkt
het vreemde is dus als ik inderdaad op de c'; schijf kijk bij documents and settings dan zijn de settings van ,laten we zeggen Jiping, helemaal leeg.

Echter als ik de zoekfunctie gebruik en de bestandsnaam van een bestand intyp dan vind hij deze wel.
Kijk ik dan naar de locatie dan is dat gewoon; documents and settings/Jiping...
ga ik dus naar documents and settings/Jiping dan is deze leeg.

Dus al ga ik er naar toe geeft hij aan dat het leeg is, als ik de zoekfunctie gebruik vind hij ze gewoon, kan ze openen, en geeft dus aan dat ze wél op die locatie zijn.

Heel vreemd.......
maar gelukkig is het dus niet helemaal verdwenen maar op 1 of andere manier verstopt.

Moppentappers

Ongelezen bericht door Moppentappers »

ruikt naar verborgen mappen
ga eens naar extra>map opties>weergave en kies dat je verborgen dingen wilt laten zien denk dat je dan alles weer kan vinden

jiping

bedankt, maar het helpt niet moppentapper.............

Alles ziet eruit als waneer ik de computer voor het eerst aanzette, gewoon helemaal leeg, leeg buroblad, geen programma's, standaartinstellingen, krijg ook opeens weer informatievensters van Wanadoo, waar ik al 2 jaar niet meer bijzit en de computer vraagt steeds of ik een introductie rondleiding door windows wil.

Er is nergens iets terug te vinden van de verdwenen programma's foto's en muziek behalve als ik dus bij de zoekfunctie bijv .jpg invul vind hij gewoon alle jpg's, foto's dus en kan ik ze daar bekijken.
Hetzelfde met alle andere bestanden, maar op de computer zelf, mijn afbeeldingen, gebruikersaccounts, alle programma's of c;drive zijn ze niet terug te vinden.

heel vreemd toch?

Ook verontrustend dat een stroomuitval dit tot gevolg heeft.....

Byob

Ongelezen bericht door Byob »

Ook verontrustend dat een stroomuitval dit tot gevolg heeft.....
Dat vindt ik dus ook.

Ik denk dat het handig is je persoonlijke bestanden zoveel mogelijk veilig te gaan stellen, en de harddisk te laten controleren op fouten/gebreken.

Daarna maar met een schone installatie verder, en je bestanden weer terugzetten.

jiping

ben ik mee bezig,
gaat wel een tijdje duren..........

echt vreemd want als ik bijv op .jpg zoek bij de zoekfunctie dan vind hij ze bij
c:/doc&settings/jiping/mijnafbeeldingen en kan ik ze zo ook bekijken/kopieëren

maar al ga ik dus gewoon direct via start naar mijn afbeeldingen, jiping of c: kijken staan ze daar dus niet

Anastasia

Ongelezen bericht door Anastasia »

Als ervaren hackster mag je nooit je methode verklappen, maar dit komt bij mij bekend voor, een slechte Hacker heeft vermoedelijk zitten te zoeken naar muziek en beelden, en deze verplaast.

Als U hulp op afstand heeft ingeschakeld is daar vermoedelijk misbruik van gemaakt, zo kreeg ik ook de gegevens van wanbetalers, en konden we via internetbankieren zelf het bedrag overboeken, dus ze hadden wel geld maar betaalde niet.

Alleen Hackers die bij mijn binnen kwamen, zo goed ben ik dus ook weer niet beveiligd, eigen schuld, die pak ik wel op deze manier terug...

Zitten er ervaren gebruikers tussen je vrienden die heel veel weten, dan zouden die het wel eens kunnen zijn....

Via IP nummers is het soms nog te achterhalen, dus via welke IP de hulp is geboden!

Maar ook daar hebben we natuurlijk tucks voor, maar die vertel ik hier liever niet zomaar, want dan is misbruik nog makkelijker!

Anastasia

Ongelezen bericht door Anastasia »

PS van die stroom storing kan kloppen, de gehackte bestanden worden pas verplaatst en actief na herstart, dus een echt windows probleem, en na die storing ging deze herstarten!

Dus kan het als je hem altijd aan laat staan ook maanden terug geweest zijn, en dan is de IP controle de enige om iets te achterhalen!

Moppentappers

Wél blijft het heel toevallig dat het tussen de laatste restart en stroomstoring gebeurt is.. overigens, welke beveiliging was aanwezig?

jiping

McAfee anti virus
AVG anti virus
Ad-Aware
Spywareblaster
Spybot
AVG antispyware
Spywaresweeper
windows Defender
windows Firewall

Alles volgens de laatste updates en minstens 1 keer per week een complete scan en sowieso het scannen van een bestand voor downloaden.
Ik download NOOIT muziek films torrent dingen msn chat online games of wat dan ook van dat alles,
alle muziek op mijn computer is zelfgemaakt, net als alle afbeeldingen, op internet bezoek ik maar een paar sites zoals radar en ebay maar gebruik mijn computer voornamelijk off-line. Weinig risico volgens mij dus.
Ook heb ik GEEN hulp op afstand gehad en wordt de computer na elk gebruik meteen afgesloten en uitgezet met de stekker eruit.

jiping

Zou het ook kunnen zijn dat mijn computer gewoon aan zijn einde is?
Hij heeft de laatste tijd zoveel problemen...........

En dan bedoel ik NIET zoals veel mensen die hun computer met software en troep laten vollopen tot hij zo langzaam wordt dat ze maar een nieuwe kopen. :D

Maar echt het ene na het andere onderdeel gaat gewoon kapot, brand door of breekt gewoon af of houd er op een andere manier mee op.

Toen de laatste keer opeens een geheugenstrip van het werkgeheugen ermee stopte ( ook hier gemeld, bedankt nog!) en deze vervangen is
is de computer helemaal nagekeken en er staat gewoon geen spyware virussen of wat dan ook op, relatief weinig programma's dus softwarematig is het nog een schone frisse computer.

Maar het is immers een PackardBell, dan weet je het wel... :roll:

jiping

het lijkt me trouwens ook onlogisch dat hackers in mijn computer gezocht hebben naar bijv. muziek want deze is zo specifiek dat bijna niemand er wat mee kan.

Zo is alle muziek in .R2p en .R3p formaat wat alleen in 1 specifiek hardwareapparaat afgespeeld kan worden.

Moppentappers

lijkt me inderdaad geen hacking.. maak ook eens van binnen de PC goed schoon door met de stofzuiger (op de laagste stand) door de PC heen te gaan door stof kan het ook wel eens komen dat er wat door brand
Maar het kopen van een nieuwe is inderdaad een goed idee, want de nieuwere PC's weten wel om te gaan met stroom problemen

Atmoz

Ongelezen bericht door Atmoz »

zo kreeg ik ook de gegevens van wanbetalers, en konden we via internetbankieren zelf het bedrag overboeken, dus ze hadden wel geld maar betaalde niet.
UHmmm :roll:

Hoe wil je dat doen zonder random reader?
Ik geloof niet dat jij geld hebt overgemaakt van iemand anders naar jou toe. Dat is wel zo strafbaar en bijna onmogelijk.....

Moppentappers

inderdaad, en daarbij komt hoe ben jij aan die tan code gekomen?
darnaast is het zwáár overschijnlijk dat ze een "hacker" is
ze weet de definitie van hacker niet, iemand die inbreekt om te waarschuwen voor een bevieligings probleem
een cracker doet dingen zoals de PC slopen info stelen enzovoort
een echte hacker weet dat crackers totaal geen interesse hebben in de muziek die er op de PC staat
vertrouwelijke informatie, dat is waar ze naar zoeken!

jiping

Mischien kan Anastasia even geld overmaken naar mijn rekening, voor een nieuwe computer.
Als het je lukt geloof ik dat je een hacker bent :wink:

queenfan

Ongelezen bericht door queenfan »

Als Anastacia een zo goede hacker is mag ze het ook wel bij mij proberen????

jiping

Dat komt dan mooi uit,
dan kan ze geld van jouw rekening overmaken op de mijne.
Iedereen tevreden......

Gesloten